Ja for pokker.. Det er jo frrrreddddan.. Tror jammen jeg skal sjenke et glass til fruen, og få henne i godt humørbjornen skrev:noe skal jo en fredagsaften brukes tilMaxTron skrev:Så e' det på'an igje du-dutt-du-du-du...

Ja for pokker.. Det er jo frrrreddddan.. Tror jammen jeg skal sjenke et glass til fruen, og få henne i godt humørbjornen skrev:noe skal jo en fredagsaften brukes tilMaxTron skrev:Så e' det på'an igje du-dutt-du-du-du...
Like morsomt hver gang det tastaturet dittbjornen skrev:er derfor de fleste er her wil jeg troBusa Trond skrev:Kansje et rop om hjelpRuneMC skrev:B'ynner å lure på det samme ja. Minner om argumentasjonen til en 16 åring...
( sa en arbeidsgiver til meg en gang )
( Ikke noe koselig lesning nei ) Alle er vi forskjellige, men noe er empatisk riktig å holde for oss selv
Holde oss til positiv mc-prat, det liker vi alle på mc-siden
har fått lønn nåbjornen skrev:Like morsomt hver gang det tastaturet ditt
Nå må politiet og folk slutte å tro at 170 med sykkel er det samme som 170 med bil... Jeg når 170 lett bare ved å gi på litt. Ja, det er fortsatt en liten risiko, men den er LANGT lavere enn med bil. Man stopper også på en brøkdel av bremselengden.rerell skrev:Hoppsan. http://www.agderposten.no/nyheter/fersk ... -1.7561128" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaha? Hur många meter tror du att du behöver för att stoppa en semimodern r-sykkel från 100 km/h under optimala förhållanden? Och hur många meter tror du en semimodern familjebil behöver under samma förhållanden?AndreasB skrev: Man stopper også på en brøkdel av bremselengden.
Uten at dette er noen direkte fasit med flere tester etter hverandre vil jeg si det gir en relativ pekepinne på forholdene.rerell skrev:Jaha? Hur många meter tror du att du behöver för att stoppa en semimodern r-sykkel från 100 km/h under optimala förhållanden? Och hur många meter tror du en semimodern familjebil behöver under samma förhållanden?AndreasB skrev: Man stopper også på en brøkdel av bremselengden.
If one more person says the car has a bigger contact patch and therefore stops quicker, my HEAD IS GONNA EXPLODE.
Rubber contact patch has NOTHING to do with braking. Frictional coefficent of a tire in NOT DEPENDANT OR RELATED TO AREA. The way your pads work is they convert forward movement into heat. The only time your tires come into play is in the rain, or if you lock them up, and if you are locking up your front tire frequently when you brake...you need to learn how to ride.
The motorcycle weighs 1/8 what a car does, so it has very little inertia (inertia=mass times velocity), so granted you can achieve a coeficient of friction that will allow your motorcycles brakes to absorb energy(and that coefficient of friction is NOT RELATED TO AREA), the determining factor is the amount of energy one's brakes can absorb in proportion to the mass of the car vs. bike, versus their respective velocities. I don't know about you, but the brakes on my R1 can absorb equal to or more than the brakes of your average Porsche...so since my mass is much less, and we are assuming our velocities are equal, my bike will brake better than any car short of an F1 car.
Nei rerell, skjønner ikke at du gidder diskutere med den verdensmesteren som vet best, er best, kan alt, syntes hele verden utenom han er idioter og at alt skal legges til rette for nettopp vedkommende...rerell skrev:@AndreasB Om du letar lite mer än till första träffen på google så kommer du nog fram till att en genomsnittlig bil bromsar lika bra som en genomsnittlig MC. Och då snackar vi om optimala förhållanden för MCn och en duktig förare. Vad tror du händer när det börjar svänga...?
De burde kanskje vurdert å booke et eget ship de 2500 motorsyklistene.......Svein2 skrev:Noen her som har vært på cruise?![]()
http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks ... 79930.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2500 av 3600 vil eg påstå er så godt som det samme som å bestille en egen båtCarpa skrev:De burde kanskje vurdert å booke et eget ship de 2500 motorsyklistene.......Svein2 skrev:Noen her som har vært på cruise?![]()
http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks ... 79930.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sent from my Galaxy using Tapatalk