Cheron; Ferie modus :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Cheron; Prosjekt Hijold verksted

Legg inn av AJ »

Misha skrev:Steike tøffe sykkler, pollti! :thumleft :notworthy:

Er felgene på cometen originale? :scratch
Enig!
Cagiva'en ser jo skikkelig bra ut, da! :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Pantress
Innlegg: 51
Registrert: 31 aug 2009, 13:17
Motorsykkelen din: Driver å tar lappen
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: Cheron; Prosjekt Hijold verksted

Legg inn av Pantress »

Jeg skal ikke ha tilbake kjøkkenskapet... så gjør hva du vil med det for min del..... :)

Pantress

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Cheron; Prosjekt Hijold verksted

Legg inn av cheron »

Får se da om det ikke blir kjørt på dynga, eller om jeg lager enda litt mere skapplass i garasjen... :knegg
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Cheron; Prosjekt Hijold verksted

Legg inn av cheron »

Varevogna mi har fått nye hjul i dag :D

Blir for det meste brukt til å frakte mc og møbler når fruen finner noe hu har lyst på på finn.no! :lol

Bilde
Bilde

"varevogna mi".... Lurer på om den faktisk ikke er fruen sin.. :-k
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Erling
Innlegg: 283
Registrert: 01 jun 2009, 23:46
Motorsykkelen din: GT750j og GSX 1400K2
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Cheron; Prosjekt Hijold verksted

Legg inn av Erling »

cheron skrev:Guttungen på 14 falt pladask for Kim-il :) Ble litt prat om det i bilen hjem... Jeg er tilhenger av at han skal drite i mopedlappen og heller gå rett på lett sykkel. Lære å kjøre med ett redskap som klarer å følge flyten i trafikken. Samt å bruke fullt utstyr. Ser at dissa ripsa med miniskjørt og scooter og gutta med sandaler og shorts.. Nei takke faen meg....

Lett sykkel med fullt utstyr er det jeg skal lede gutten mot! :[-(

hør hør... :prf
helt enig...
Akkurat som å høre min far ..for ca 35 år siden ( utenom det med småripsa da..hehe). Han nekta meg også 50 ccm....få deg lappen, sa Gubben; jeg spandere og kjøp en sykkel som kan følge trafikken.... :gk
Men det var ikke noen form for kjøreopplæring da.. eller sikkerhetsutstyr...det gikk på ulovlig prøving langs veien.. helt sprøtt egentlig.
Garasje status:
1972 model, Suzuki GT750j i fargen Candy Lavendel
2002 model, Suzuki GSX1400 K2 i fargen hvit og blå.
Anbefalte linker; http://classicsuzuki.no, http://nmcu.org/ og http://www.mctc.cc/

Pantress
Innlegg: 51
Registrert: 31 aug 2009, 13:17
Motorsykkelen din: Driver å tar lappen
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: Cheron; Prosjekt Hijold verksted

Legg inn av Pantress »

Erling skrev:
cheron skrev:Guttungen på 14 falt pladask for Kim-il :) Ble litt prat om det i bilen hjem... Jeg er tilhenger av at han skal drite i mopedlappen og heller gå rett på lett sykkel. Lære å kjøre med ett redskap som klarer å følge flyten i trafikken. Samt å bruke fullt utstyr. Ser at dissa ripsa med miniskjørt og scooter og gutta med sandaler og shorts.. Nei takke faen meg....

Lett sykkel med fullt utstyr er det jeg skal lede gutten mot! :[-(

hør hør... :prf
helt enig...
Akkurat som å høre min far ..for ca 35 år siden ( utenom det med småripsa da..hehe). Han nekta meg også 50 ccm....få deg lappen, sa Gubben; jeg spandere og kjøp en sykkel som kan følge trafikken.... :gk
Men det var ikke noen form for kjøreopplæring da.. eller sikkerhetsutstyr...det gikk på ulovlig prøving langs veien.. helt sprøtt egentlig.
De ungdommene som jeg tok teorikurs sammen med nå, var helt sjokka over at de måtte ha eget utstyr for å ta lappen på A1, hva hadde de forventet da? Må jo jeg spørre....

At det er greit å kjøre A1 i olabukse og vindjakke..... ? Sikkerhet er ikke akkurat noe dagen ungdom setter i høysete... Nå som jeg har skrevet dette følte jeg meg plutselig veldig gammal...... hmm

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Cheron; Prosjekt Hijold verksted

Legg inn av cheron »

Pantress skrev:
Erling skrev:
cheron skrev:Guttungen på 14 falt pladask for Kim-il :) Ble litt prat om det i bilen hjem... Jeg er tilhenger av at han skal drite i mopedlappen og heller gå rett på lett sykkel. Lære å kjøre med ett redskap som klarer å følge flyten i trafikken. Samt å bruke fullt utstyr. Ser at dissa ripsa med miniskjørt og scooter og gutta med sandaler og shorts.. Nei takke faen meg....

Lett sykkel med fullt utstyr er det jeg skal lede gutten mot! :[-(

hør hør... :prf
helt enig...
Akkurat som å høre min far ..for ca 35 år siden ( utenom det med småripsa da..hehe). Han nekta meg også 50 ccm....få deg lappen, sa Gubben; jeg spandere og kjøp en sykkel som kan følge trafikken.... :gk
Men det var ikke noen form for kjøreopplæring da.. eller sikkerhetsutstyr...det gikk på ulovlig prøving langs veien.. helt sprøtt egentlig.
At det er greit å kjøre A1 i olabukse og vindjakke..... ? Sikkerhet er ikke akkurat noe dagen ungdom setter i høysete... Nå som jeg har skrevet dette følte jeg meg plutselig veldig gammal...... hmm
:lol gamla får konkurranse!
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Pantress
Innlegg: 51
Registrert: 31 aug 2009, 13:17
Motorsykkelen din: Driver å tar lappen
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: Cheron; Prosjekt Hijold verksted

Legg inn av Pantress »

Morroklumpen :knegg

konkurranse på hva... jeg skal ikke kjøre opp på A1....

Pollti

Re: Cheron; Prosjekt Hijold verksted

Legg inn av Pollti »

Nå må ikke du henge deg opp i ubetydeligheter ! Blir det sagt du får konkuranse så får det. Nemlig ! :8-[

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Cheron; Prosjekt Hijold verksted

Legg inn av cheron »

Ny uke... Ei ny uke nærmere sesongslutt... Har ikke helt bestemt meg for når jeg skal parkere, men mitt "problem" er rett og slett ømfindtlige lunger etter en kollaps for 3 år siden. De takler svært dårlig bytte fra varm til kald luft!

Litt trist i grunn, da det er mange fine dager som kommer nå, men hva gjør man? Helsa først eller sykkelen først?

Verkstedet her hjemme begynner å bli så smått som sen ferdig. "Ferdig" blir det nok aldri :P men det sånn noenlunde i orden er det! Ønske lista over utstyr og ting/tang jeg ønsker meg begynner å bli lang! ;)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gammelgutt

Re: Cheron; Prosjekt Hijold verksted

Legg inn av Gammelgutt »

cheron skrev:Ny uke... Ei ny uke nærmere sesongslutt... Har ikke helt bestemt meg for når jeg skal parkere, men mitt "problem" er rett og slett ømfindtlige lunger etter en kollaps for 3 år siden. De takler svært dårlig bytte fra varm til kald luft!

Litt trist i grunn, da det er mange fine dager som kommer nå, men hva gjør man? Helsa først eller sykkelen først?

Verkstedet her hjemme begynner å bli så smått som sen ferdig. "Ferdig" blir det nok aldri :P men det sånn noenlunde i orden er det! Ønske lista over utstyr og ting/tang jeg ønsker meg begynner å bli lang! ;)
Kjøp deg en dykkersnorkel som du kapper av og bruker munnstykket, Monter på en fleksibel slange som du lar gå ned innenfor trøya bak og som når ned til korsryggen. Da slipper du å dra kaldluft ned i lungene.

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Cheron; Prosjekt Hijold verksted

Legg inn av cheron »

Gammelgutt skrev:
cheron skrev:Ny uke... Ei ny uke nærmere sesongslutt... Har ikke helt bestemt meg for når jeg skal parkere, men mitt "problem" er rett og slett ømfindtlige lunger etter en kollaps for 3 år siden. De takler svært dårlig bytte fra varm til kald luft!

Litt trist i grunn, da det er mange fine dager som kommer nå, men hva gjør man? Helsa først eller sykkelen først?

Verkstedet her hjemme begynner å bli så smått som sen ferdig. "Ferdig" blir det nok aldri :P men det sånn noenlunde i orden er det! Ønske lista over utstyr og ting/tang jeg ønsker meg begynner å bli lang! ;)
Kjøp deg en dykkersnorkel som du kapper av og bruker munnstykket, Monter på en fleksibel slange som du lar gå ned innenfor trøya bak og som når ned til korsryggen. Da slipper du å dra kaldluft ned i lungene.
Og om jeg slipper en fjert inni dressen da?
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Re: Cheron; Prosjekt Hijold verksted

Legg inn av Ragnhild »

Ja, men det gjør du ikke :[-(

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Cheron; Prosjekt Hijold verksted

Legg inn av cheron »

Jeg regner med det fleste her inne har fått med seg den tragiske ulykken i Andebu i helga under Rally Larvik....

Fikk akkurat vite nå at det er datteren til min eks-samboer...... :sorry

Ei utrolig flott jente jeg og mine barn fikk god kontakt med da vi var i lag.

http://tb.no/article/20090914/NYHETER/1 ... 11/NYHETER" onclick="window.open(this.href);return false;

Mine tanker går til familien hennes.

Jeg lyser fred over hennes minne...
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Re: Cheron; Prosjekt Hijold verksted

Legg inn av Ragnhild »

Hvil i fred

Svar