Vær ikke så sikker på det! Damer kan være en dyr hobbymortenolb skrev:Haha! Skulle funnet ei som kunne flytta inn her. Hadde jo løst problemet like mye som å ha nedbetalingstid på 6 år på evt. refinansiering :-)å Har relativt billig husleie.

Vær ikke så sikker på det! Damer kan være en dyr hobbymortenolb skrev:Haha! Skulle funnet ei som kunne flytta inn her. Hadde jo løst problemet like mye som å ha nedbetalingstid på 6 år på evt. refinansiering :-)å Har relativt billig husleie.
kjellv skrev:Vær ikke så sikker på det! Damer kan være en dyr hobbymortenolb skrev:Haha! Skulle funnet ei som kunne flytta inn her. Hadde jo løst problemet like mye som å ha nedbetalingstid på 6 år på evt. refinansiering :-)å Har relativt billig husleie.
TAKK FOR SØKNADEN DIN
Basert på informasjonen du har oppgitt, kan vi dessverre ikke innvilge søknaden.
Beslutningen er basert på en helhetsvurdering av informasjonen fra søknadsskjemaet, en kredittvurdering og ligningsopplysninger. Avslaget begrunnes ikke nærmere.
Nei prøv hos banken din. Om du ikke allerede har, så finner de en kunderådgiver til deg, og denne kan bli din faste i mange år framover. Dette kan være veldig nyttig. Denne kunderådgiver vil gjerne ha best mulig oversikt over din økonomi for å kunne hjelpe deg. Noe vil han/hun finne fra kontoutskriften dine, men et budsjett er bedre dersom du har brukt litt tid på det og fått det nøyaktig nok. Så jeg maser fortsatt om det. Ellers er jeg ikke helt enig med Bjerknez, utgangspunktet er ikke å selge noe. Dette er det Luksusfellen som driver med, de skal rydde opp i mest mulig på kort tid, du skal ha et langsiktig perspektiv. (Håper du ikke er kommet så langt at du har bæreposer med uåpnet post liggende ennå...) Om de foreslår å selge sykkelen er det bare å protestere på det, den er viktig for deg!mortenolb skrev:TAKK FOR SØKNADEN DIN
Basert på informasjonen du har oppgitt, kan vi dessverre ikke innvilge søknaden.
Beslutningen er basert på en helhetsvurdering av informasjonen fra søknadsskjemaet, en kredittvurdering og ligningsopplysninger. Avslaget begrunnes ikke nærmere.
Som forventet der, altså. Fikk jo ikke ikea-kort, engang.
(Nei, jeg har ingen betalingsanmerkninger, og har heller aldri hatt det)
Det avhenger av betalingsevnen men de kan strekke seg langt.Tommas skrev:Siden flere her gir råd om å kontakte banken, så lurer jeg på en ting:
Om man ikke har et eksisterende låneforhold (hus eller leilighet) til banken sin - hvor langt strekker de seg da for å hjelpe?
Du tenker helt feil Morten!mortenolb skrev:Som sagt; jeg strekker meg ganske langt for å slippe å prate med noen, så å faktisk gå til banken sitter såpass langt inne at det er usannsynlig at det faktisk skjer. Ser ikke ut som dnb driver med refinansiering av lån heller, så..
Joda, Bjerknez, nå er det jo sånn at de skal gi lån uten sikkerhet, men det er jo ikke noe nytt at de som ikke trenger lånet i utgangspunktet er de som får best betingelser. Derfor stiller jeg meg tvilende til at jeg kommer til å få noe som har akseptabel rente, uansett hvilken bank det er snakk om eller hvor mange jeg snakker med.
Har du ikke lønnskonto hos DNB heller?mortenolb skrev:Har bare mastercard hos dnb. Bilen er det møller finans som har, og mc'en er det gjensidige som har..
Da har du et veldig godt utgangspunktmortenolb skrev:Jo, lønn og det er den banken jeg bruker i hovedsak, bare ikke der jeg har mest lån
Passat, 4motion, 2007(reg sent 2006), 170 000km, kjøpt i oktober 2011, lånte vel 217 000 tror jeg.kjellv skrev:Da har du et veldig godt utgangspunktmortenolb skrev:Jo, lønn og det er den banken jeg bruker i hovedsak, bare ikke der jeg har mest lån![]()
Dette er DIN bankforbindelse. De ser den regelmessige lønnen din kommer inn på konto hver måned, og dette er en betydelig trygghet for å gi deg lån!
Hva kan du si om bilen din, type, årsmodell kjørelengde osv, når kjøpte du den og hvor mye lånte du. Ta dette gjerne på pm!
Diesel?mortenolb skrev:Passat, 4motion, 2007(reg sent 2006), 170 000km, kjøpt i oktober 2011, lånte vel 217 000 tror jeg.kjellv skrev:Da har du et veldig godt utgangspunktmortenolb skrev:Jo, lønn og det er den banken jeg bruker i hovedsak, bare ikke der jeg har mest lån![]()
Dette er DIN bankforbindelse. De ser den regelmessige lønnen din kommer inn på konto hver måned, og dette er en betydelig trygghet for å gi deg lån!
Hva kan du si om bilen din, type, årsmodell kjørelengde osv, når kjøpte du den og hvor mye lånte du. Ta dette gjerne på pm!
McHans skrev:Prøv å motiver deg til å ringe banken, de er faktisk veldig greie å prate med når du ringer dem. Ikke fullt så hyggelige hvis de MÅ ringe deg. Har du fått en hyggelig opplevelse over telefon så blir det mye lettere med et personlig møte senere. Jobben deres er faktisk å gjøre sitt beste for å hjelpe kundene sine.
Kan godt være at alt dette kan ordnes på telefon og e-post, at du tilslutt trenger bare stikke innom og signerekjellv skrev:McHans skrev:Prøv å motiver deg til å ringe banken, de er faktisk veldig greie å prate med når du ringer dem. Ikke fullt så hyggelige hvis de MÅ ringe deg. Har du fått en hyggelig opplevelse over telefon så blir det mye lettere med et personlig møte senere. Jobben deres er faktisk å gjøre sitt beste for å hjelpe kundene sine.