Mortenolb - Multistrada 950 S

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd - Tidlig høst og manglende kjøregle

Legg inn av mortenolb »

Det hadde såklart vært optimalt, men det blir nok en slags siste utvei. Hadde ført med seg en hel masse stress også. Tror heller ikke mamma hadde vært så happy med det :-)å Føles ikke så veldig sosialt akseptert heller. Hadde jo ikke tørt å prate med ei jente så lenge det foregikk :lol :lol

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: MortenOlbs Rautetråd - Tidlig høst og manglende kjøregle

Legg inn av Tommas »

Finn ei nøden dame med leilighet, og lyst til å sitte bakpå. Så flytter du rett inn der, og krever henne for halve utgiften til motorsykkel ;-)

:lol


(den pilsen gikk rett i fletta!)

Toven

Re: MortenOlbs Rautetråd - Tidlig høst og manglende kjøregle

Legg inn av Toven »

Tommas skrev:Finn ei nøden dame med leilighet, og lyst til å sitte bakpå. Så flytter du rett inn der, og krever henne for halve utgiften til motorsykkel ;-)

:lol


(den pilsen gikk rett i fletta!)
haha :lol :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd - Tidlig høst og manglende kjøregle

Legg inn av mortenolb »

Haha! Skulle funnet ei som kunne flytta inn her. Hadde jo løst problemet like mye som å ha nedbetalingstid på 6 år på evt. refinansiering :-)å Har relativt billig husleie.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: MortenOlbs Rautetråd - Tidlig høst og manglende kjøregle

Legg inn av Kawagutten »

mortenolb skrev:
Geiroe skrev:Si fra hvis de skal flå deg, så kan vi se hva vi får til. Har VAG-COM også.
Tusen takk for det, skal se hva de sier! :thumleft
Du burde jo ta imot det tilbudet nå for du vet jo hvor mye de tar på verksted.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6982
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MortenOlbs Rautetråd - Tidlig høst og manglende kjøregle

Legg inn av kjellv »

mortenolb skrev:Haha! Skulle funnet ei som kunne flytta inn her. Hadde jo løst problemet like mye som å ha nedbetalingstid på 6 år på evt. refinansiering :-)å Har relativt billig husleie.
Vær ikke så sikker på det! Damer kan være en dyr hobby :scratch

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd - Tidlig høst og manglende kjøregle

Legg inn av mortenolb »

kjellv skrev:
mortenolb skrev:Haha! Skulle funnet ei som kunne flytta inn her. Hadde jo løst problemet like mye som å ha nedbetalingstid på 6 år på evt. refinansiering :-)å Har relativt billig husleie.
Vær ikke så sikker på det! Damer kan være en dyr hobby :scratch

:lol worth it

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd - Tidlig høst og manglende kjøregle

Legg inn av mortenolb »

TAKK FOR SØKNADEN DIN

Basert på informasjonen du har oppgitt, kan vi dessverre ikke innvilge søknaden.

Beslutningen er basert på en helhetsvurdering av informasjonen fra søknadsskjemaet, en kredittvurdering og ligningsopplysninger. Avslaget begrunnes ikke nærmere.

:prf Som forventet der, altså. Fikk jo ikke ikea-kort, engang.
(Nei, jeg har ingen betalingsanmerkninger, og har heller aldri hatt det)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MortenOlbs Rautetråd - Tidlig høst og manglende kjøregle

Legg inn av Bjerknez »

Som sagt.. kontakt en rådgiver i banken din. Har du gjort dette?

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd - Tidlig høst og manglende kjøregle

Legg inn av mortenolb »

Nei, det er litt vanskelig klokka 01:00 på en søndag :-)å Synes bare det er litt fascinerende at absolutt alle kredittsjekker på meg tydeligvis sier at jeg er høy risiko. Tjente jo bare 450 000 i fjor.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd - Tidlig høst og manglende kjøregle

Legg inn av mortenolb »

Lel, banknorwegian innvilget med effektiv rente på 18 % .. ikke faen, med andre ord. Skulle ønske jeg kunne høre med banken min uten å snakke med dem. Vil heller spise lungemos og drikke sake enn å snakke med folk.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MortenOlbs Rautetråd - Tidlig høst og manglende kjøregle

Legg inn av Bjerknez »

Får jeg spørre hvilken sum du søkte på?

Joda, kl. 01:00 på natten er dte vanskelig å få tak i en rådgiver med respekt for seg selv, men nå er det jo noen uker/måneder siden jeg ga deg det rådet... :scratch

Problemet her er at du ikek har noe sikkerhet og feste ett evt. lån til da du ikke eier noe av nevneverdig verdi som ikke er pantsatt fra før. Bilen er vel allerede pantsatt og det regner jeg med sykkelen er også. Leiligheten leier du jo (så vidt jeg har skjønt) og da har du heller ikke noe eierskap der. Så lenge du ikke kan stille med sikkerhet, så blir rentene stort sett høye og det er nok kanskje derfor noen utlånere ikke vil låne deg penger.

Men hvis du kontakter banken din, forklarer situasjonen din samt er villig til å imøtekomme dem ved å selge noe du eier som en sikkerhet kan det hende dem vil hjelpe deg litt på vei. Vi snakker da om refinnasering av gjeld du allerede har.

Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: MortenOlbs Rautetråd - Tidlig høst og manglende kjøregle

Legg inn av Monstr »

Aiaiai, triste nyheter Mortenolb! :sk? Aldri noe stas å lese om forumkompiser som har møtt oppoverbakken med motvind, eller at banken sier: =;

Nå skal ikke jeg komme med noen økonomiske råd eller oppfordringer om salg av hverken det ene eller det andre, for der er jeg ingen ekspert, så den jobben får eksperter ta seg av :prf

Når det er sagt, så må jeg si meg sterkt Uenig med Bjerknez angående takseringen av sykkelen din. Ser jo alle de andre som ligger på finn ligger på mellom 50 og 70 000,-. Du har jo en 5 år gammel sykkel, og de får man ikke for 30 000,-. Det er jo mindre enn hva jeg betalte for Fazeren min, som er 16 år og har gått 10 000 lenger enn din.

Jeg gidder i alle fall ikke se meg blind på en servicebok. Det finnes så mange folk der ute som tar 100 ganger bedre vare på syklene sine enn hva serviceheftet krever. Å skifte olje, oljefilter og luftfilter er noe alle klarer, så der driter jeg i om det er gjort av Hestmann motor eller Ola Nordmann. Som sagt, et servicehefte er bare en papirbok med noen stempler. Lett å trikse og mikse der også. En venninne av meg har en VW Golf fra 2006, der faren hennes som er tidligere bilmekaniker på Møller har tatt alle servicene hjemme i deres eget verksted, uten å fylle i serviceheftet, men dokumentert hver eneste service med en liten film. Hun leverte bilen i innbytte for noen år siden til en bruktbilforhandler, og da de la den ut var plutselig serviceheftet fullt, og alt var fryd og gammen. Da hadde butikken bare stemplet alle servicene, og bilen hadde plutselig full servicehistorikk.

Bjerknez har jo kun hatt nye sykler (ja, jeg regner den et år gamle cruiseren du hadde først som en ny sykkel :P :p ), så han er vel ikke den første som skal begi seg ut på å taksere bruktsykler :P :p

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6982
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MortenOlbs Rautetråd - Tidlig høst og manglende kjøregle

Legg inn av kjellv »

mortenolb skrev:
TAKK FOR SØKNADEN DIN

Basert på informasjonen du har oppgitt, kan vi dessverre ikke innvilge søknaden.

Beslutningen er basert på en helhetsvurdering av informasjonen fra søknadsskjemaet, en kredittvurdering og ligningsopplysninger. Avslaget begrunnes ikke nærmere.

:prf Som forventet der, altså. Fikk jo ikke ikea-kort, engang.
(Nei, jeg har ingen betalingsanmerkninger, og har heller aldri hatt det)
Nei prøv hos banken din. Om du ikke allerede har, så finner de en kunderådgiver til deg, og denne kan bli din faste i mange år framover. Dette kan være veldig nyttig. Denne kunderådgiver vil gjerne ha best mulig oversikt over din økonomi for å kunne hjelpe deg. Noe vil han/hun finne fra kontoutskriften dine, men et budsjett er bedre dersom du har brukt litt tid på det og fått det nøyaktig nok. Så jeg maser fortsatt om det. Ellers er jeg ikke helt enig med Bjerknez, utgangspunktet er ikke å selge noe. Dette er det Luksusfellen som driver med, de skal rydde opp i mest mulig på kort tid, du skal ha et langsiktig perspektiv. (Håper du ikke er kommet så langt at du har bæreposer med uåpnet post liggende ennå...) Om de foreslår å selge sykkelen er det bare å protestere på det, den er viktig for deg!

Sent fra min C6603 via Tapatalk

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: MortenOlbs Rautetråd - Tidlig høst og manglende kjøregle

Legg inn av Tommas »

Siden flere her gir råd om å kontakte banken, så lurer jeg på en ting:

Om man ikke har et eksisterende låneforhold (hus eller leilighet) til banken sin - hvor langt strekker de seg da for å hjelpe?

Svar