Intruders logg----hmm..gps..musikk på øret..interkom...?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Godtvoksen

Re: Intruders logg---------snart Finnskauen og sol...

Legg inn av Godtvoksen »

Carpa skrev:
Reflektert, åpent og i mine øyne veldig gode poenger har han...
Hvilke poenger er det som er så gode? At noen har mer oppdaterte holdninger en andre, eller påstand om at folk som mente noe i 2007 er de samme folka som mener noe i denne saken osv? Jeg anser homofile som helt normale og oppegående mennesker og som helt og holdent bør integreres i vårt samfunn. På samme måte som enslige foreldre er helt normale oppegående mennesker. Forskjellen på de to gruppene er at den sistnevnte gruppa får ikke adoptere barn.

Det som opptar meg er det samme som Intruder, barnas beste. Homofile har fått mulighet til å adoptere da de har vunnet fram i sin kamp om egne rettigheter mv. Ikke som et resultat av en kamp for barnas beste.

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Intruders logg---------snart Finnskauen og sol...

Legg inn av gbruaset »

Godtvoksen skrev:
Carpa skrev:
Reflektert, åpent og i mine øyne veldig gode poenger har han...
Hvilke poenger er det som er så gode? At noen har mer oppdaterte holdninger en andre, eller påstand om at folk som mente noe i 2007 er de samme folka som mener noe i denne saken osv? Jeg anser homofile som helt normale og oppegående mennesker og som helt og holdent bør integreres i vårt samfunn. På samme måte som enslige foreldre er helt normale oppegående mennesker. Forskjellen på de to gruppene er at den sistnevnte gruppa får ikke adoptere barn.

Det som opptar meg er det samme som Intruder, barnas beste. Homofile har fått mulighet til å adoptere da de har vunnet fram i sin kamp om egne rettigheter mv. Ikke som et resultat av en kamp for barnas beste.
Hvordan vet du hva som er barnas beste? Kom gjerne med argumentasjoner og saklighet som du etterlyser i mitt innlegg.

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Intruders logg---------snart Finnskauen og sol...

Legg inn av gbruaset »

Godtvoksen skrev:
Carpa skrev:
Reflektert, åpent og i mine øyne veldig gode poenger har han...
Hvilke poenger er det som er så gode? At noen har mer oppdaterte holdninger en andre, eller påstand om at folk som mente noe i 2007 er de samme folka som mener noe i denne saken osv? Jeg anser homofile som helt normale og oppegående mennesker og som helt og holdent bør integreres i vårt samfunn. På samme måte som enslige foreldre er helt normale oppegående mennesker. Forskjellen på de to gruppene er at den sistnevnte gruppa får ikke adoptere barn.

Det som opptar meg er det samme som Intruder, barnas beste. Homofile har fått mulighet til å adoptere da de har vunnet fram i sin kamp om egne rettigheter mv. Ikke som et resultat av en kamp for barnas beste.
Du skriver forøvrig ting som er feil her. Homofile har ikke fått muligheten til å adoptere. De har fått muligheten til å bli VURDERT som adoptivforeldre. Å få adoptere barn er ganske så møysommelig prosess. (Heldigvis.)

Godtvoksen

Re: Intruders logg---------snart Finnskauen og sol...

Legg inn av Godtvoksen »

gbruaset skrev:
Hvordan vet du hva som er barnas beste? Kom gjerne med argumentasjoner og saklighet som du etterlyser i mitt innlegg.
En forutsetning for å finne frem til "barnas beste" er å ha det som utgangspunkt for diskusjonen. Hvilket jeg mener og tror også var Intruders intensjon. I denne saken har de homofiles kamp for egeninteresse godt på bekostning av barnas interesser. Det er vel udiskutabelt at barn bør ha rollemodeller av begge kjønn? Jeg tror det kan dokumenteres med masse forskning, men dersom du ønsker det så skal jeg se om jeg finner frem til noe slikt.

Godtvoksen

Re: Intruders logg---------snart Finnskauen og sol...

Legg inn av Godtvoksen »

gbruaset skrev: Du skriver forøvrig ting som er feil her. Homofile har ikke fått muligheten til å adoptere. De har fått muligheten til å bli VURDERT som adoptivforeldre.
OK, de skal vurderes på samme måte som andre aktuelle adoptivforeldre. Beklager dårlig formulering.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Intruders logg---------snart Finnskauen og sol...

Legg inn av Carpa »

Godtvoksen skrev:
Carpa skrev:
Reflektert, åpent og i mine øyne veldig gode poenger har han...
Hvilke poenger er det som er så gode? At noen har mer oppdaterte holdninger en andre, eller påstand om at folk som mente noe i 2007 er de samme folka som mener noe i denne saken osv? Jeg anser homofile som helt normale og oppegående mennesker og som helt og holdent bør integreres i vårt samfunn. På samme måte som enslige foreldre er helt normale oppegående mennesker. Forskjellen på de to gruppene er at den sistnevnte gruppa får ikke adoptere barn.

Det som opptar meg er det samme som Intruder, barnas beste. Homofile har fått mulighet til å adoptere da de har vunnet fram i sin kamp om egne rettigheter mv. Ikke som et resultat av en kamp for barnas beste.
Det er ikke sant at enslige ikke får adoptere men de har de samme utfordringene som homofile og det er det at land man gjerne adopterer fra ikke godkjenner enslige eller homofile.

Min personlige erfaring (som ble enslig mor i en alder av 20 år) er at barn har det bedre med to foreldre enn med en, og foreldrene har det bedre når de kan dele dette store ansvaret. Jeg er ikke imot at enslige skal få lov til å adoptere så fremt de har ressurser til dette men jeg personlig mener at et homofilt par bør gå foran en enslig i adopsjonskøen.

Helt frem til 1972 var det kriminelt å være homofil i dette landet, man trodde dette var en mental tilstand. I dag vet man at det ikke er det og de som vokser opp i dag vokser opp med en helt annen holdning til homofili og dermed vil de også ha lettere for å akseptere at et barn kan ha foreldre av samme kjønn. Barn blir mobbet for så mye og det er vårt ansvar som foreldre å hindre at dette skjer ved å gi barna våre de riktige verdiene her i livet.

Alle poengene gbruaset har er gode :thumleft
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Intruders logg---------snart Finnskauen og sol...

Legg inn av gbruaset »

Godtvoksen skrev:
gbruaset skrev:
Hvordan vet du hva som er barnas beste? Kom gjerne med argumentasjoner og saklighet som du etterlyser i mitt innlegg.
En forutsetning for å finne frem til "barnas beste" er å ha det som utgangspunkt for diskusjonen. Hvilket jeg mener og tror også var Intruders intensjon. I denne saken har de homofiles kamp for egeninteresse godt på bekostning av barnas interesser. Det er vel udiskutabelt at barn bør ha rollemodeller av begge kjønn? Jeg tror det kan dokumenteres med masse forskning, men dersom du ønsker det så skal jeg se om jeg finner frem til noe slikt.
Jeg tror ikke det er noe problem for barn av eventuelt homofile foreldre å komme i kontakt med begge kjønn. Av de homofile jeg kjenner, har de en omgangskrets av en annen dimensjon, der begge kjønn er representert. Forøvrig møter du deg selv i døren med dette argumentet. Hva med situasjonene der fraskilte foreldre ikke har kontakt med hverandre, eventuelt der kun den ene parten ikke har omsorgrett, er de uegnet som omsorgspersoner? Hva med de foreldrene, som ikke har noe særlig sosialt nettverk, eller i kontakt med andre mennesker?" I denne saken har de homofiles kamp for egenintresse gått på bekostning av barnas interesser". Tror du ikke homofile har det samme behovet for å være gode foreldre som hetrofile? Er behovet for barn mer egoistisk rettet fra homofile enn hetrofile?
Jeg har ikke noe behov for dokumentasjon fra deg, utgangspunktet mitt var å dele mine synspunkter i denne diskusjonen.

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Intruders logg---------snart Finnskauen og sol...

Legg inn av gbruaset »

Carpa skrev:
Godtvoksen skrev:
Carpa skrev:
Reflektert, åpent og i mine øyne veldig gode poenger har han...
Hvilke poenger er det som er så gode? At noen har mer oppdaterte holdninger en andre, eller påstand om at folk som mente noe i 2007 er de samme folka som mener noe i denne saken osv? Jeg anser homofile som helt normale og oppegående mennesker og som helt og holdent bør integreres i vårt samfunn. På samme måte som enslige foreldre er helt normale oppegående mennesker. Forskjellen på de to gruppene er at den sistnevnte gruppa får ikke adoptere barn.

Det som opptar meg er det samme som Intruder, barnas beste. Homofile har fått mulighet til å adoptere da de har vunnet fram i sin kamp om egne rettigheter mv. Ikke som et resultat av en kamp for barnas beste.
Det er ikke sant at enslige ikke får adoptere men de har de samme utfordringene som homofile og det er det at land man gjerne adopterer fra ikke godkjenner enslige eller homofile.

Min personlige erfaring (som ble enslig mor i en alder av 20 år) er at barn har det bedre med to foreldre enn med en, og foreldrene har det bedre når de kan dele dette store ansvaret. Jeg er ikke imot at enslige skal få lov til å adoptere så fremt de har ressurser til dette men jeg personlig mener at et homofilt par bør gå foran en enslig i adopsjonskøen.

Helt frem til 1972 var det kriminelt å være homofil i dette landet, man trodde dette var en mental tilstand. I dag vet man at det ikke er det og de som vokser opp i dag vokser opp med en helt annen holdning til homofili og dermed vil de også ha lettere for å akseptere at et barn kan ha foreldre av samme kjønn. Barn blir mobbet for så mye og det er vårt ansvar som foreldre å hindre at dette skjer ved å gi barna våre de riktige verdiene her i livet.

Alle poengene gbruaset har er gode :thumleft
Tusen takk. Det var hyggelig å høre!

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Intruders logg---------snart Finnskauen og sol...

Legg inn av Carpa »

Godtvoksen skrev: Det er vel udiskutabelt at barn bør ha rollemodeller av begge kjønn? Jeg tror det kan dokumenteres med masse forskning, men dersom du ønsker det så skal jeg se om jeg finner frem til noe slikt.
Jatakk! Har hørt påstander om at en gutt som vokser opp med enslig mor blir noen tafatte mammadalter. Hva slags påstander finnes det når det gjelder barn som vokser opp med rollemodeller av samme kjønn?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Godtvoksen

Re: Intruders logg---------snart Finnskauen og sol...

Legg inn av Godtvoksen »

Carpa skrev:

Det er ikke sant at enslige ikke får adoptere men de har de samme utfordringene som homofile..
Feil, du bør lese link jeg har lagt ut tidligere om retningslinjer for adopsjon side 5 hvor det står følgende:
Det åpnes for at enslige søkere som ikke har tilknytning til barnet på forhånd, men som har ressurser ut over det vanlige, kan få tillatelse til adopsjon. Samtidig er det adopsjonsmyndighetenes ansvar å forvisse seg om, så langt det er mulig, at utenlandske adoptivbarn blir plassert i familier med de beste forutsetninger til å følge opp barnet. I dette ligger blant annet at et barn har best av å vokse opp med to foreldre. Er dette viktig generelt, så er det spesielt viktig for adoptivbarn. I utgangspunktet har disse barna mistet begge sine foreldre og øvrige slekt, og de kan trenge nettopp den styrke som ligger i tilhørigheten til både et foreldrepar og til deres slekt på begge sider. Enkelte enslige søkere har imidlertid slik spesiell kunnskap om og erfaring med barn at godkjenning likevel kan gis. Ved vurderingen skal det i tillegg legges spesielt vekt på om søkeren har et stabilt og godt nettverk der barnet gjennom oppveksten kan få kontakt med begge kjønn.

Godtvoksen

Re: Intruders logg---------snart Finnskauen og sol...

Legg inn av Godtvoksen »

Nå setter jeg strek for meg selv, dette er en kamp som de homofile dessverre har vunnet. Noe mer tid gidder ikke jeg bruke på den...

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Intruders logg---------snart Finnskauen og sol...

Legg inn av Carpa »

Godtvoksen skrev:
Carpa skrev:

Det er ikke sant at enslige ikke får adoptere men de har de samme utfordringene som homofile..
Feil, du bør lese link jeg har lagt ut tidligere om retningslinjer for adopsjon side 5 hvor det står følgende:
Det åpnes for at enslige søkere som ikke har tilknytning til barnet på forhånd, men som har ressurser ut over det vanlige, kan få tillatelse til adopsjon. Samtidig er det adopsjonsmyndighetenes ansvar å forvisse seg om, så langt det er mulig, at utenlandske adoptivbarn blir plassert i familier med de beste forutsetninger til å følge opp barnet. I dette ligger blant annet at et barn har best av å vokse opp med to foreldre. Er dette viktig generelt, så er det spesielt viktig for adoptivbarn. I utgangspunktet har disse barna mistet begge sine foreldre og øvrige slekt, og de kan trenge nettopp den styrke som ligger i tilhørigheten til både et foreldrepar og til deres slekt på begge sider. Enkelte enslige søkere har imidlertid slik spesiell kunnskap om og erfaring med barn at godkjenning likevel kan gis. Ved vurderingen skal det i tillegg legges spesielt vekt på om søkeren har et stabilt og godt nettverk der barnet gjennom oppveksten kan få kontakt med begge kjønn.
Du kan poste denne så mye du vil, det er fortsatt ikke sant at enslige ikke kan adoptere. Det er reglene i landet barnet blir adoptert fra som ofte er avgjørende.

Det finnes dessuten flere alternative måter å få barn på. For jenter er det bare å ta seg en tur eller fem til Danmark og besøke Storken klinikken der, for gutter er det en litt mer omstendig og kostbar affære men her er det jo flere som har brukt surrogatmor.
Så uansett vil det helt klart vokse opp flere og flere barn med foreldre av samme kjønn her i Norge.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Intruders logg---------snart Finnskauen og sol...

Legg inn av simpson »

Elolz skrev:Skjønner begge sider av adopsjonssaken, men så er spørsmålet:
Hva er best for barna? Å vokse opp i et hjem med homofile foreldre som gjerne holder sammen og gjør så godt de kan, eller slik det er for ufattelig mange barn nå, nemlig å vokse opp i skilsmissefamilier med drakamp mellom foreldrene og ørten steforeldre å forholde seg til... Eller gå frem og tilbake mellom barnehjem, fosterforeldre og div institusjoner. Dette blir jo null stabilitet for barna.
Nå er det absolutt ingen garanti for at homoer ikke går fra hverandre, eller krangler, er dårlige forbilder, røyker og drikker, bytter partnere i øst og vest osv osv.
Tror ikke det at du er rompis gjør deg til bedre ett menneske eller mer stabile som foreldre enn noen andre foreldere.

Godtvoksen

Re: Intruders logg---------snart Finnskauen og sol...

Legg inn av Godtvoksen »

Carpa skrev: Du kan poste denne så mye du vil, det er fortsatt ikke sant at enslige ikke kan adoptere. Det er reglene i landet barnet blir adoptert fra som ofte er avgjørende.

Jeg hadde satt strek for meg selv, men må jo kommentere når du mener å vite bedre en de retningslinjer som gjelder for de som avgjør adopsjon. En kan adoptere, men de er ikke likestilt på samme måte som homofile som søker adopsjon. Og en kan "jukse til seg" på forskjellig vis.

Skal en komme i betraktning for adopsjon som enslig:

1. må en ha ressurser ut over det vanlige

2. godt nettverk der barnet gjennom oppveksten kan få kontakt med begge kjønn.

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Intruders logg---------snart Finnskauen og sol...

Legg inn av gbruaset »

Godtvoksen skrev:Nå setter jeg strek for meg selv, dette er en kamp som de homofile dessverre har vunnet...
Da er vi hvertfall enig om det. Takk for diskusjonen. :-)

Låst