Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro

Legg inn av jhn »

ZZR-Erling skrev:
jhn skrev:Steinen til Isac omhandlet på en måte litt mere grunnleggende fysikk, og er ikke direkte sammenlignbart med det vi diskuterer
Vi har med flere parametre, som han kanskje aldri kombinerte. Det vi snakker om var ikke en aktuell problemstilling på hans tid.
Du har strengt tatt ikke forklart noe jeg ikke viste fra før. Du har sagt at "myten" er korrekt ... bortsett fra når den ikke er korrekt.
Det er ikke et Ja/Nei-spørsmål, ble vi enige om. Myten stemmer når man kan svare JA, og stemmer ikke når man kan svare NEI.
Det kan se ut som om det er så nær vi kommer et svar.
Spørsmålet mitt burde heller ha vært: 'hvorfor snakker folk alltid om det høye momentet når det bare er riktig av og til?
God natt
Sant ja! Nei, arealene er en vel så vktig parameter. Det er bedre å ha en verdi høyt og lenge, enn en som er høyere men "peaky".
Det er foresten ikke først og fremst motorene som gjør at jeg velger bort A segmentet, men dems kjørestilling. Jeg kjører til tider nokså aktivt og hardt, og da passer RR bedre, men de er litt vel "lokkende" og mangler litt på bruksegenskaper, men S/T passer meg bra.
Det er litt motsatt for min del ... jeg valgte ADV pga kjørestilling, og til tross for motoren. Kroppen min egner seg dårlig til alle andre sittestillinger ... jeg er meget rakrygget, kan vi si. Hadde det ikke vært for det, hadde det nok blitt en S/T

PCP sa:
"Uten at jeg i og for seg abbonerer på teorien jhn spekulerer i her"
Det er vel mere et spørsmål enn en teori, men jeg spekulerer ja, uten tvil :-k
Det du sier her er jo litt interessant.
"Men jeg har i grunn undret meg over min egen V4 som i praksis er to V2 satt sammen til en, men som har en asymetrisk tenningsrekkefølge (veiv roterer ikke like langt mellom hver tenning), og har ca 70x48 borring x slaglengde. Hvorfor oppleves den generelt som mer "torquie" enn R4."
Ja, hvorfor gjør den det? Det er en vanlig oppfatning at V4 er en momentsterk motor, er det ikke det?
Hvis ja, så kan det jo tyde på at slaglengde og sylinderdiameter ikke er det avgjørende.

L-NA sa:
"Tja, hva mer skal man si :-)"
Det er ikke godt og si. Jeg vet sjelden hva jeg skal si før etter at jeg har sagt det. Det meste kommer som en overraskelse :eh

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro

Legg inn av TomB »

SuperMorten skrev:
Jeg mener at Erling skal man høre på. Han er en av få som faktisk har prøvd, og gjort seg opp en mening basert på noe annet enn å lese tester og ellers sitte å synse.. :prf
Er det noen som sitter å leser tester og grafer, så er det vel Erling :lol

Vi er mange som har prøvd det meste, men leser ikke så mye som Erling :redface

Jeg blant annet, bryr meg nada om grafer osv, det er opplevelsen, der og da som er viktig.

Hadde en faktisk en overraskende morsom tur med en Kawasaki J300, selv om sikkert alle grafer og tester, sier det motsatte :lol

all verden, klokka ringer kl 7 på en fridag, hva skjer?
Etter hvert går det opp for meg: service på Lille Tiger`n i dag. Service er som regel kjedelige greier. Sitte å vente, mens andre herjer med sykkelen
Kommer meg opp til Graarud og leverer Tiger`n
Håper på at Andrè dukker opp, kanskje han kunne fikse en lånesykkel, så jeg fikk meg en tur i finværet.
Andrè dukker omsider opp, og joda han kunne fikse en sykkel, eller rettere sagt: scooter. Kawasaki J300.
Kjente lissom kjørelysten forsvant, skeptisk så jeg på doningen, men satte meg på med freidig mot.
Sittestilling var utrolig uvant, + at forbrems var på venstre hendel.
Automatgir, tja, men det funker greit. Gir gass, og tjo hei som det går…eeeh tok i litt der,
28 hk, er jo ikke all verden.
Kjørte mot Halden, på Rokkeveien, og der kom den jammen til sin rett. Lett og smidig, fes den gjennom svingene, smilet begynte faktisk å komme. Smilet ble bredere og bredere inne i hjelmen, ja dette var moro.
Måtte jo bare prøve`n opp en av goveiene.
En bil fes forbi på langsletta, før det begynner å gå oppover og svingene begynner. Trur han ble litt satt ut, da jeg tok han igjen og dro forbi, så han i hvert fall ikke igjen! Satt og kosa meg gjennom svingene, rolig inn og full gass ca midtveis. Dette er en svingemaskin. Skulle gjerne ha prøvd den på Rudskogen, uten å være redd for å tryne.
Kom etter hvert ned til Halden, svingte innom Farmen. Presidenten kom ut på trappa, rista på hue og prøvde å vinke meg vekk. Lot jeg som jeg ikke så det. Fikk jammen en kaffekopp, med kaffe i allikevel
Tenkte: prøve`n på motorveien, det var ikke noe genialt sjakktrekk, det var fælt. Svingte av så fort som mulig.
Kjørte til Graarud igjen og leverte doningen. Fordommene mot scooter, er borte. Håper å få prøvd en større sak, i løpet av sommeren.
For oss som ikke trenger ørtenhundre hk og toppfart nærmere 300 km/t, så går det an å ha det moro allikevel. En virkelig positiv opplevelse, kommer til å "hilse på" «storscootere» heretter, dette er mc, helt klart.
En stor takk til sjefen, André
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro

Legg inn av L-NA »

Beklager at jeg fortsatt driver å "gnager" på dette totalt utdebatterte emne, men synes nå likevel det er litt interessant. Ihvertfall så lenge som PMS'n koker og jeg er på Jobb, og har fire dager igjen til ferie :-)
Her er to moderne MC motorer. Begge i produksjon 2014.
Synes det er litt interessant å se hvordan tilsynelatende like motorer kan "settes opp" fra produsentenes side - med tanke på ytelse.
Samme Volum og begge V2.

Å ta deg i ræ.... på at begge veit kva dei balar med :-)

HD FXDL
Sylindervolum: 1202 ccm.
Effekt: 76hk v/5010 o/min.
Dreiemoment: 126 Nm v/3500 o/min.

Ducati Superlegera
Sylindervolum: 1199 ccm.
Effekt: 200+ hk v/11 500 o/min.
Dreiemoment: 134 Nm v/10 200 o/min.

Prøvd å finne tilsvarende eksempel av R4, men finner ingen ting i nærheten av HD`n. Annet en blod trimmet RR sykler som har minimal levetid: Denne HD er nok en som, varer og varer og varer og...................

ZZR-Erling

Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro

Legg inn av ZZR-Erling »

Vedr ullike motorer. Dems forhold mellom borring og slaglengde, har "alt å si" for effektutviklingskarakteristikk. Også hvordan man "putter i" bensinen, feks gjennom store ventiler, eller små, to eller fire/syl, og vekt på alt som roterer, eksosportene, eksosanleggets diameter og lengde.


Tom..nei faktisk, har blitt litt mere laidback mht kurvene. Det som betyr mest, er opplevelsen, ikke tidelene, eller sekundene :)

Men ja, jeg leser fortsatt testene, litt for ikke å stå der å vite noenting liksom.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3460
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg tror fremdeles de aller fleste kjøper ADV sykkel på grunn av design og miljø. Tror nok mange hadde hatt en like bra sykkel i et annet segment. Det er ikke bare ADV som har oppreist stilling og masse bagasje. Det er ADV som er inn, sånn er det bare.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38147
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro

Legg inn av AJ »

JohnnyTh skrev:Jeg tror fremdeles de aller fleste kjøper ADV sykkel på grunn av design og miljø. Tror nok mange hadde hatt en like bra sykkel i et annet segment. Det er ikke bare ADV som har oppreist stilling og masse bagasje. Det er ADV som er inn, sånn er det bare.
Tror du er veldig nær å treffe innertieren her, ja ;-) .
Unntaket er vel de av oss som kjører Stelvio. Den er valgt nettopp fordi det er en knakende god Guzzi, med mindre fokus på (lavest mulig...) vekt og (mest mulig...) effekt... :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro

Legg inn av L-NA »

JohnnyTh skrev:Jeg tror fremdeles de aller fleste kjøper ADV sykkel på grunn av design og miljø. Tror nok mange hadde hatt en like bra sykkel i et annet segment. Det er ikke bare ADV som har oppreist stilling og masse bagasje. Det er ADV som er inn, sånn er det bare.

Jadda :-)

Ikke bare jeg som sliter med PMS :lol

Vil du snakke om det???...eller :-)å

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3460
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro

Legg inn av JohnnyTh »

L-NA skrev:
JohnnyTh skrev:Jeg tror fremdeles de aller fleste kjøper ADV sykkel på grunn av design og miljø. Tror nok mange hadde hatt en like bra sykkel i et annet segment. Det er ikke bare ADV som har oppreist stilling og masse bagasje. Det er ADV som er inn, sånn er det bare.

Jadda :-)

Ikke bare jeg som sliter med PMS :lol

Vil du snakke om det???...eller :-)å
PMS'en her er ille. Trenger desperat en sykkeltur. Til og med en ADV hadde hjulpet nå! :lol

Hvis design og miljø ikke har betydning for at folk kjøper ADV sykkel høres rart ut. De ferreste raser runt på skogsveier med disse. Heller ikke offroad og på vei må det vel være mange sykkler som er vel så bra. Husk at GS er mestselgende i Europa. Hvorfor lasser folk ned sykklene med alt molig fra Turatech hvis det ikke var for image? Ikke si at alt dette stasjet kun er av praktisk betydning.
Selvsagt så gjelder dette ingen her på MCSiden, her inne så er det vel kun meg som tør å innrømme at utseende var en stor faktor i kjøp av sykkel. Alle her har jo kjøpt den perfekte adv.. Men litt rart ikke alle har den samme da.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38147
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro

Legg inn av AJ »

JohnnyTh skrev:Alle her har jo kjøpt den perfekte adv.. Men litt rart ikke alle har den samme da.
. Kommer nok aldri til å påstå at jeg har kjøpt noen perfekt sykkel, være seg adv. eller annen type sykkel. Stelvio'en er slett ikke perfekt. Men den overrasker stadig, selv etter at jeg har 'pisket' på den drøye 35K siden den ble kjøpt ny i sept. 2012.
Nå sist i voldsomt regn og tordnvær på vei til Malmö i går. Gikk stødig som et lokomotiv i opptil... nåvel, hastigheten trengs ikke nevnes annet enn at de på enkelte strekninger strakk seg noe over de tilmålte 110 og 120 som skiltene langs veien viste... :prop:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro

Legg inn av jhn »

JohnnyTh skrev:
L-NA skrev:
JohnnyTh skrev:Jeg tror fremdeles de aller fleste kjøper ADV sykkel på grunn av design og miljø. Tror nok mange hadde hatt en like bra sykkel i et annet segment. Det er ikke bare ADV som har oppreist stilling og masse bagasje. Det er ADV som er inn, sånn er det bare.

Jadda :-)

Ikke bare jeg som sliter med PMS :lol

Vil du snakke om det???...eller :-)å
PMS'en her er ille. Trenger desperat en sykkeltur. Til og med en ADV hadde hjulpet nå! :lol

Hvis design og miljø ikke har betydning for at folk kjøper ADV sykkel høres rart ut. De ferreste raser runt på skogsveier med disse. Heller ikke offroad og på vei må det vel være mange sykkler som er vel så bra. Husk at GS er mestselgende i Europa. Hvorfor lasser folk ned sykklene med alt molig fra Turatech hvis det ikke var for image? Ikke si at alt dette stasjet kun er av praktisk betydning.
Selvsagt så gjelder dette ingen her på MCSiden, her inne så er det vel kun meg som tør å innrømme at utseende var en stor faktor i kjøp av sykkel. Alle her har jo kjøpt den perfekte adv.. Men litt rart ikke alle har den samme da.
Sikkert mange som kjøper mc for å ha et spesielt image, men det er vel ikke spesielt for ADV-folket.
Da jeg kjøpte min nåværende sykkel hadde jeg det travelt. Jeg ville ha sykkel "i dag", og jeg hadde ingen spesielle i tankene, jeg var åpen for alt. To krav hadde jeg ... det ene var, ikke under 900-1000 ccm, det andre var oppreist kjørestilling.
Jeg og mine to svogere gikk til de nærmeste forhandlerne. Vi kom inn døra hos en av de, svogeren pekte på den nærmeste sykkelen, som var en V-strom, og sa "hva med denne?" Jeg hadde ikke vært borti denne før, og syntes den så fæl ut. "Nei takk" sa jeg, og gikk videre innover sjappa, men så ingen jeg kunne tenke meg.
Jeg gikk tilbake til svogeren som stod ved siden av V-stromen, satte meg på den, og tenkte "fy f.. for en stygg sykkel, men god sittestilling"
Da hadde vi vært inne i lokalet i ca 1,5 min. Jeg sa til selgeren etter 1.8 min, "jeg tar denne"
Det gikk sikkert flere dager før jeg visste at denne sykkelen tilhørte noe som het ADV-segmentet.
Jeg ville bare ha en sykkel jeg kunne kjøre, i motsetning til min forrige som lå knust i ei grøft.
Jeg har ikke montert hverken winch eller slepekrok eller alu.kasser, ekstralys, eller noe som helst annet, bortsett fra en anonym hjemmelaget GPS-holder.
Uten å være for eplekjekk, så tror jeg de aller fleste her inne er mere opptatt av image enn det jeg er.
Det er i alle fall det inntrykket jeg får når jeg leser om "hva har du gjort med sykkelen i dag", "i dag fikk jeg i posten ..." "hvilken dress skal jeg kjøpe" osv osv osv

PS. Jeg synes du kan slutte å gnåle om dette med skogsveier og terrengkjøring. Vi har diskutert det før, og jeg trodde det ble avklart at grunnen til at mange kjøper adv er at det er behagelige sykler på normale veier, hvis man kan nøye seg med å kjøre i et moderat tempo.. For min del vil det si under 130-140km/h.
Sist redigert av jhn den 29 jun 2014, 18:49, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro

Legg inn av TomB »

ZZR-Erling skrev:
Tom..nei faktisk, har blitt litt mere laidback mht kurvene.
hmmm ikke alle kurver vel :lol
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro

Legg inn av Snikendeugle »

jhn skrev:
JohnnyTh skrev:
L-NA skrev:
JohnnyTh skrev:Jeg tror fremdeles de aller fleste kjøper ADV sykkel på grunn av design og miljø. Tror nok mange hadde hatt en like bra sykkel i et annet segment. Det er ikke bare ADV som har oppreist stilling og masse bagasje. Det er ADV som er inn, sånn er det bare.

Jadda :-)

Ikke bare jeg som sliter med PMS :lol

Vil du snakke om det???...eller :-)å
PMS'en her er ille. Trenger desperat en sykkeltur. Til og med en ADV hadde hjulpet nå! :lol

Hvis design og miljø ikke har betydning for at folk kjøper ADV sykkel høres rart ut. De ferreste raser runt på skogsveier med disse. Heller ikke offroad og på vei må det vel være mange sykkler som er vel så bra. Husk at GS er mestselgende i Europa. Hvorfor lasser folk ned sykklene med alt molig fra Turatech hvis det ikke var for image? Ikke si at alt dette stasjet kun er av praktisk betydning.
Selvsagt så gjelder dette ingen her på MCSiden, her inne så er det vel kun meg som tør å innrømme at utseende var en stor faktor i kjøp av sykkel. Alle her har jo kjøpt den perfekte adv.. Men litt rart ikke alle har den samme da.
Sikkert mange som kjøper mc for å ha et spesielt image, men det er vel ikke spesielt for ADV-folket.
Da jeg kjøpte min nåværende sykkel hadde jeg det travelt. Jeg ville ha sykkel "i dag", og jeg hadde ingen spesielle i tankene, jeg var åpen for alt. To krav hadde jeg ... det ene var, ikke under 900-1000 ccm, det andre var oppreist kjørestilling.
Jeg og mine to svogere gikk på til de nærmeste forhandlerne. Vi kom inn døra hos en av de, svogeren pekte på den nærmeste sykkelen, som var en V-strom, og sa "hva med denne?" Jeg hadde ikke vært borti denne før, og syntes den så fæl ut. "Nei takk" sa jeg, og gikk videre innover sjappa, men så ingen jeg kunne tenke meg.
Jeg gikk tilbake til svogeren som stod ved siden av V-stromen, satte meg på den, og tenkte "fy f.. for en stygg sykkel, men god sittestilling"
Da hadde vi vært inne i lokalet i ca 1,5 min. Jeg sa til selgeren etter 1.8 min, "jeg tar denne"
Det gikk sikkert flere dager før jeg visste at denne sykkelen tilhørte noe som het ADV-segmentet.
Jeg ville bare ha en sykkel jeg kunne kjøre, i motsetning til min forrige som lå knust i ei grøft.
Jeg har ikke montert hverken winch eller slepekrok eller alu.kasser, ekstralys, eller noe som helst annet, bortsett fra en anonym hjemmelaget GPS-holder.
Uten å være for eplekjekk, så tror jeg de aller fleste her inne er mere opptatt av image enn det jeg er.
Det er i alle fall det inntrykket jeg får når jeg leser om "hva har du gjort med sykkelen i dag", "i dag fikk jeg i posten ..." "hvilken dress skal jeg kjøpe" osv osv osv

PS. Jeg synes du kan slutte å gnåle om dette med skogsveier og terrengkjøring. Vi har diskutert det før, og jeg trodde det ble avklart at grunnen til at mange kjøper adv er at det er behagelige sykler på normale veier, hvis man kan nøye seg med å kjøre i et moderat tempo.. For min del vil det si under 130-140km/h.
Det er jo det fåtallet av folk, inkludert meg som netopp vil inn på adventure "segmentet" for å ha en grei offroader (såklart ikke målbart med en liten og lett sykkel) til litt hyppig gruskjøring OG veldig kapabel for langturer når det kommer til komfort og lastemuligheter.
Skal da også sies at mange "adventure touring" sykler ikke ser ut til være beregnet for dette ("offroad") i det hele tatt (som er greit nok).

Alle er ikke ute etter det samme som deg :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro

Legg inn av jhn »

Man kan jo kjøre forholdsvis komfortabelt på dårlige grusveier/skogsveier på en adv-sykkel. Så jeg har planer om å utforske noen av disse løypene i sommer. Barmarks-løyper i et meget flott landskap. Det går helt fint, selv uten å et eneste produkt fra Touratech, eller en spesialdesignet dress. Den lengste av disse er ca 85 km.
Med en kaffekjele og ei fiskestang kan det ikke bli annet enn en fin tur
Barmarksløyper 2.PNG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro

Legg inn av Snikendeugle »

Nå snakket jeg mer om syklene og ikke utstyret, men jeg skjønner ikke helt hetset mot folk som vil ha utstyr på sykkelen som ikke nødvendigvis du vil ha?
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro

Legg inn av jhn »

Snikendeugle skrev:Nå snakket jeg mer om syklene og ikke utstyret, men jeg skjønner ikke helt hetset mot folk som vil ha utstyr på sykkelen som ikke nødvendigvis du vil ha?
Det er ikke det at jeg ikke vil, men jeg har så langt ikke følt noe behov.
Sykkelen fungere utmerket som den er, og jeg har jo noen gamle Kappa kofferter, og tankvesker og bager og ditten og datten i forskjellig kvalitet
Mitt "utbrudd" var myntet på JohnnyTh som pratet om image og touratech. Han ser ut til å mene at alle som kjører adv gjør det av forfengelighet. Hvem i all verden kjøper en V-strom av sånne årsaker? Ikke bare V-strom ... det er jo få av denne type sykler som er en fryd for øyet.

Svar