Tips til ny sykkel

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Chubby-mc
Innlegg: 45
Registrert: 25 sep 2015, 13:48
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R 2014

Tips til ny sykkel

Legg inn av Chubby-mc »

Nå har jeg hengt endel inne her på mc-siden i det siste, så jeg tenkte det var på tide å si hallo:)

Jeg fikk lappen for 14 dager siden og klarer ikke å tenke på så mye annet enn mc om dagen. Pr i dag så kjører jeg en HD sportster 95, men jeg kunne tenke meg noe mer spenstig til neste sesong (kanskje kjøpe nå i høst).

Harleyen har sin sjarm, men jeg får desverre litt vondt i ryggen på lengre turer. Jeg er dessuten født med 10 tommeltotter og har liten interesse for å skru, så jeg ser for meg at en gammel HD ikke er optimalt i lengden. Dessuten vil jeg ha en sykkel som innbyr til litt mer sportslig kjøring, men som også kan funker bra til å ta en langtur i ny og ne.

Jeg har nok kjørt noe mer sykkel en gjennomsnittpersonen som akkurat har fått lappen da jeg har en far og flere onkler som er garvede bikers - og som villig har latt meg øvelseskjøre:)Jeg er 182 cm på strømpelesten og veier inn på rundt 100 relativt ujevnt fordelte kg - som antagelig vil ha litt å si for hva slags mc jeg velger. Jeg har sett litt på Yamaha Tracer som fremstår som et godt kjøp, men jeg klarer ikke helt å like utseendet på den.

Er det noen som har forslag til andre sykler jeg burde sjekke ut med budsjett på 150000?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tips til ny sykkel

Legg inn av Bjerknez »

Chubby-mc skrev:Nå har jeg hengt endel inne her på mc-siden i det siste, så jeg tenkte det var på tide å si hallo:)

Jeg fikk lappen for 14 dager siden og klarer ikke å tenke på så mye annet enn mc om dagen. Pr i dag så kjører jeg en HD sportster 95, men jeg kunne tenke meg noe mer spenstig til neste sesong (kanskje kjøpe nå i høst).

Harleyen har sin sjarm, men jeg får desverre litt vondt i ryggen på lengre turer. Jeg er dessuten født med 10 tommeltotter og har liten interesse for å skru, så jeg ser for meg at en gammel HD ikke er optimalt i lengden. Dessuten vil jeg ha en sykkel som innbyr til litt mer sportslig kjøring, men som også kan funker bra til å ta en langtur i ny og ne.

Jeg har nok kjørt noe mer sykkel en gjennomsnittpersonen som akkurat har fått lappen da jeg har en far og flere onkler som er garvede bikers - og som villig har latt meg øvelseskjøre:)Jeg er 182 cm på strømpelesten og veier inn på rundt 100 relativt ujevnt fordelte kg - som antagelig vil ha litt å si for hva slags mc jeg velger. Jeg har sett litt på Yamaha Tracer som fremstår som et godt kjøp, men jeg klarer ikke helt å like utseendet på den.

Er det noen som har forslag til andre sykler jeg burde sjekke ut med budsjett på 150000?
Du er like høy som meg samt samme vekt. Jeg har også kjørt cruiser og dette ga også meg vondt i ryggen på lengre turer. For 150.000,- får du jo mye fint og siden jeg da kan gå ut fra min egen høyde og vekt så ville jeg tatt en nærmere titt på en street fighter/naken sykkel. Tracer er også en flott sykkel i sitt segment med en meget oppegående motor. Billig er den også. 132.000,- rett ut av esken og fem års garanti.

Men det kommer kanskje en Triumph STreet Triple 800cc til neste år som er en oppgradert versjon av Street Triple R 675cc. Den tror jeg kommer til å koste rundt budsjettet ditt. En fantastisk flott sykkel! Eide en slik før jeg kjøpte den jeg har nå. :thumleft

Svar