Kjøpe R6 uten å prøvekjøre?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
An0n
Innlegg: 7
Registrert: 25 sep 2015, 18:57
Motorsykkelen din: 2008 R6

Kjøpe R6 uten å prøvekjøre?

Legg inn av An0n »

Hei alle! :vs

Etter et par år og mnd med sikling på alle som kjører MC er det endelig min tur! Driver og tar førerkortet disse dager (har den nok i boks før neste sesong), og vurderer sterkt å kjøpe drømmesykkelen allerede nå. Kom over en jeg tror er et ganske bra kjøp: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=64729567" onclick="window.open(this.href);return false;

Noen drevne inne her som kunne gitt meg tips om den der ser OK ut mtp kjørelengde, alder og slike ting? Er veldig fan av 07/08 mod av R6 :roll , men synes ikke det er så mange ute på markedet! Jeg har jo ikke mulighet til å prøvekjøre denne, noen som har tips til hva man kan se etter uten å prøvekjøre?

Er forøvrig kraftig bygd (185cm og 100ishk kg), håper en sånn sykkel vil passe meg. Hva tenker folk?

Satser på å bli mer aktiv inne her nå som jeg snart er en av "kara" :-)

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Kjøpe R6 uten å prøvekjøre?

Legg inn av mortenolb »

Er ikke det TheWiz her inne sin? :-k

Annet enn at du i det aller minste burde prøvesitte først, så burde det ikke være noe problem med hvertfall akkurat han sin :P

Jeg sikla veldig på R6/R1 da jeg var i drømmefasen, men etter å ha prøvesittet en R1 så ser jeg det nå som totalt uaktuelt å ha den. Det er såklart smak og behag, jeg bare synes jeg satt veldig "oppå" isteden for "med"/"i kontakt med" sykkelen, sånn som jeg liker.

An0n
Innlegg: 7
Registrert: 25 sep 2015, 18:57
Motorsykkelen din: 2008 R6

Re: Kjøpe R6 uten å prøvekjøre?

Legg inn av An0n »

Har prøvesitti på et par, og en 10mod r6 var helt fin mener jeg å huske, så tror sittestillinga skal være bra, selv om jeg er litt bekymra når jeg ikke får testa ut "kjørestilling" :-k

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Kjøpe R6 uten å prøvekjøre?

Legg inn av mortenolb »

Det vil nok uansett være uvant om du ikke har kjørt R-sykkel før, men man blir jo vant til alt. Om førsteinntrykket du fikk av å prøvesitte var bra, så er det hvertfall et godt tegn.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Kjøpe R6 uten å prøvekjøre?

Legg inn av mortenolb »

Eller så har du jo alltids min favoritt;
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=64727344" onclick="window.open(this.href);return false;

Fra forhandler tilogmed :yeyeye
Dog kommer du ikke til å skille deg ut noe særlig i mengden, selv om alle oss gixxer-fanatikere snur oss hver gang, uansett hvor mange som kommer på rekke. :-)å

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Kjøpe R6 uten å prøvekjøre?

Legg inn av thewiz »

Jøss, helt tilfeldig at jeg kom over denne tråden.

R6-en du linket til er min, det stemmer. Sykkelen er i god stand den, utrolig morsom å kjøre, spesielt etter jeg gikk ned 1 tann på fremdrevet.

Du er velkommen til å prøvesitte / ta en titt på den / prøvekjøre om du ønsker det! :-)

An0n
Innlegg: 7
Registrert: 25 sep 2015, 18:57
Motorsykkelen din: 2008 R6

Re: Kjøpe R6 uten å prøvekjøre?

Legg inn av An0n »

Har faktisk ikke sett så mye på GSXR, men den der var faktisk deilig! :prf Regner med det er noe av den samme sittestillinga også. Mulig jeg må utvide horisonten litt..

Takk for det thewiz, si gjerne ifra om du får mange henvendelser ;-)

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Kjøpe R6 uten å prøvekjøre?

Legg inn av JK95 »

Alt jeg har sett og hørt om thewiz sin R6 er godt, så sikkert kjøp det :prf Selv har jeg en slik GSXR som er linket til der, med samme eksos, og lakkert svart, nydelig å kjøre, sexy som f**n, og en lyd som vekker de døde når turtallet øker :knegg :twisted
Har ikke prøvd R6, men er den noe som helst nær GSXR, så sier jeg slå til :thumleft Er selv 183 og 95 kilo, og har kjørt 50 mil på 10-12 timer uten problem :prop:

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Kjøpe R6 uten å prøvekjøre?

Legg inn av mortenolb »

Sittestillinga på GSX-R er mer komfortabel enn R6, sånn i "den jevne persons øyne". Mer egna til langtur enn de andre R-syklene.

Brukeravatar
quattrokim
Innlegg: 65
Registrert: 17 aug 2015, 21:12
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2012
Sted: Frekhaug, Hordaland

Re: Kjøpe R6 uten å prøvekjøre?

Legg inn av quattrokim »

Skal du være sikker her må du rett og slett prøvesitte dei forskjellige syklene. For meg blei GSX-R heilt feil, trivdes mykje betre på ZX-6R. Men så er eg 172cm og 67kg så er ikkje rare karen ;) Men stikkordet her er å prøve, prøve og så prøver du litt til.
Nåværende sykkel: Kawasaki Versys 650 2012
Tidligere sykler: Kawasaki ZX6R 2008, Kawasaki ZX10R MotoGP Edition 2010 (stjelt)

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Kjøpe R6 uten å prøvekjøre?

Legg inn av mortenolb »

Prøvesitte er key her, ja.
Jeg er 191 og sånn middels stor mage(har hatt 20kg varierende vekt under diverse erfaringer så det blir litt irrelevant :lol )

Sitter definitivt best på GSX-R, på andreplass kommer ZX6/10R og R1 og CBR RR er bare uaktuelt.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Kjøpe R6 uten å prøvekjøre?

Legg inn av cannon »

Vær obs på at r6 fra 06 og 07 er like. Og at de fra 08 og frem til nå er like, men altså oppgradert fra og med 08.
Den siste generasjonen er solgt i vanvittige volumer og ebay flommer over av deler til svært fordelaktige priser.
Kan på det varmeste anbefale R6, både 06/07 og 08/16 versjonene.
Til veibruk ser jeg ingen grunn til å gire den ned.

An0n
Innlegg: 7
Registrert: 25 sep 2015, 18:57
Motorsykkelen din: 2008 R6

Re: Kjøpe R6 uten å prøvekjøre?

Legg inn av An0n »

Har ikke testa sittestillinga på GSXR og zx6r, får se om jeg får testa det ila uka. Er det mulig å få tak i overliggere hos forhandler, evt noen forhandlere rundt Oslo området som har dette? :scratch

Btw, takk for alle bra svar, hjelper veldig for en fersking :prf

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Kjøpe R6 uten å prøvekjøre?

Legg inn av kjellv »

An0n skrev:Har ikke testa sittestillinga på GSXR og zx6r, får se om jeg får testa det ila uka. Er det mulig å få tak i overliggere hos forhandler, evt noen forhandlere rundt Oslo området som har dette? :scratch

Btw, takk for alle bra svar, hjelper veldig for en fersking :prf
Tviler på at det finnes overliggere hos noen forhandler nå, ettersom denne ikke ble importert til Norge siste år.
Men R6 står igjen på programmet i 2016 :thumleft
http://www.yamaha-motor.eu/no/produkter ... zf-r6.aspx

An0n
Innlegg: 7
Registrert: 25 sep 2015, 18:57
Motorsykkelen din: 2008 R6

Re: Kjøpe R6 uten å prøvekjøre?

Legg inn av An0n »

Hei igjen! Tenkte jeg skulle be om litt mer tips mens jeg har en fin tråd her. thewiz sin R6 så jeg var solgt på finn, så litt kjipt at jeg bruker evighet på å tenke om hva som er lurt og ikke lurt... :sorry Meeen nå skal jeg ut og se på en annen R6, også lurte jeg på om det er noe spesielt man burde se etter på R6er?

Link til den: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=65325679" onclick="window.open(this.href);return false;

Om det er noen herifra som bor i området så sier jeg ikke neitakk til litt hjelp "på stedet"! :D

Svar