Fz1 - erfaringer, svakheter etc
Fz1 - erfaringer, svakheter etc
Har i det siste sett litt på diverse Fz1 på finn.no. Noen som har erfaring med disse ? Ting man må passe på ved kjøp osv ? Er 30 000 som er stor service ? Er det andre alternativer som har "masse krefter" og kan brukes til touring ? Fz 8 blir fryktelig kjedelig i forhold ?
Re: Fz1 - erfaringer, svakheter etc
Kjempesykkel, jeg blir bare mer og mer fornøyd med min.
Salen er en utfordring, men her er det andre å få kjøpt.
Den har nok krefter, men oppfattes ikke som sinna.
Som alt annet, så må nok prøvekjøring til.
Salen er en utfordring, men her er det andre å få kjøpt.
Den har nok krefter, men oppfattes ikke som sinna.
Som alt annet, så må nok prøvekjøring til.
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Fz1 - erfaringer, svakheter etc
Det er ingen kjente feil eller problemer med disse. Investering av et gel-sete kan nok være lurt om du er glad i langturer, men sykkelen leverer rikelig av alt du ber den om. Det samme gjelder FZ8,. Denne har også motor som er bygget med utgangspunkt fra en R1, men med mindre stempler og 106 hk. Men denne er frisk nok for de fleste likevel.
Service priser kan jeg logge inn å se på i kveld om du vil, får ikke gjort det før jeg har min PC tilgjengelig.
Service priser kan jeg logge inn å se på i kveld om du vil, får ikke gjort det før jeg har min PC tilgjengelig.
Re: Fz1 - erfaringer, svakheter etc
Fint om du kunne sett på service priser
108 vs 150 høres så mye ut, men kan vel ikke bare se på rent hk tall.

108 vs 150 høres så mye ut, men kan vel ikke bare se på rent hk tall.
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Fz1 - erfaringer, svakheter etc
http://www.998cc.org/forum/fz1-general- ... d-gen.html" onclick="window.open(this.href);return false;mxman skrev:Har i det siste sett litt på diverse Fz1 på finn.no. Noen som har erfaring med disse ? Ting man må passe på ved kjøp osv ? Er 30 000 som er stor service ? Er det andre alternativer som har "masse krefter" og kan brukes til touring ? Fz 8 blir fryktelig kjedelig i forhold ?
http://www.yamahafz1oa.com/forum/forumd ... 1f644&f=57" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.yamahafz1oa.com/forum/forumd ... 1f644&f=58" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cycleworld.com/project-recyc ... afz1-html/" onclick="window.open(this.href);return false;
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Fz1 - erfaringer, svakheter etc
Her er veil. servicepriser på FZ1 fra 2006->, med ha i bakhodet at hvert enkelt verksted legger inn sine egne timepriser i denne kalkulatoren. Dette kan derfor variere noe fra verksted til verksted. Prisene under er inkl. deler, arbeid og mva. ved vårt verksted.
10 000 km ca 3600,-
20 000 km (10 000+luftfilter, styrelager++ ca 5.600,-
40 000 km (20 000+ ventilkontroll) ca 7800,-
10 000 km ca 3600,-
20 000 km (10 000+luftfilter, styrelager++ ca 5.600,-
40 000 km (20 000+ ventilkontroll) ca 7800,-
Re: Fz1 - erfaringer, svakheter etc
Maser litt mer om denne jeg. Alle modelen har samme motor ? om de heter fazer, fz1-s , fz1-n , fz1-sa , fz1-sp ? har bare med om de har kåpe, halvkåpe eller naken ?
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Fz1 - erfaringer, svakheter etc
Motoren er den samme. Denne ble også brukt i R1.
Men du finner kanskje både 150hk og en laveffekt, ca 105 hk. Dette hadde sammenheng med noe avgiftstilpassing for å få ned nyprisen. Det går an å få disse opp igjen til 150hk, men jeg vil tro du må regne med å betale noe avgifter for å få det til.
S er kåpeverson, N er naken. Finnes også med helkåpe.
Men du finner kanskje både 150hk og en laveffekt, ca 105 hk. Dette hadde sammenheng med noe avgiftstilpassing for å få ned nyprisen. Det går an å få disse opp igjen til 150hk, men jeg vil tro du må regne med å betale noe avgifter for å få det til.
S er kåpeverson, N er naken. Finnes også med helkåpe.