Bmw f650

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Teigehn
Innlegg: 4
Registrert: 17 okt 2015, 21:51
Motorsykkelen din: bmw f 650

Bmw f650

Legg inn av Teigehn »

tar meg friheten å legge ut et inlegg til, har noen erfaringer med denne sykkelen? bmw f 650 ?http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true km stand på denne virker lite og ok pris, skal brukes hele året, trenger en god allrounder :) henvis gjerne til andre gode sykkler i samma klasse. skal brukes til kjøring til og fra studie og en del langkjøring fra oslo - bergen / oslo stavanger :) kom med tips :D

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bmw f650

Legg inn av mortenolb »

Ville hvertfall spurt hvorfor den har gått så lite :P Under 200 mil i året gjennomsnittlig. "Stått seg ihjel" typ.

Teigehn
Innlegg: 4
Registrert: 17 okt 2015, 21:51
Motorsykkelen din: bmw f 650

Re: Bmw f650

Legg inn av Teigehn »

ka som er faren me ein sykkel som er lite kjørt ? trudde det bare var ein fordel eg :-k

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bmw f650

Legg inn av mortenolb »

Har ikke noe inngående peil på det, men er vel litt pakninger og simringer osv. som ikke er så glad i å ikke bli brukt. Kan fort oppstå lekkasjer og diverse når det tas i bruk. For å gjenta noe som ble sagt relativt nylig i en annen tråd her; Teknisk stand er viktigere enn antall kilometer på eldre sykler. Ville i alle fall ikke betalt noe ekstra for at det er lav kilometer.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6985
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bmw f650

Legg inn av kjellv »

mortenolb skrev:Har ikke noe inngående peil på det, men er vel litt pakninger og simringer osv. som ikke er så glad i å ikke bli brukt. Kan fort oppstå lekkasjer og diverse når det tas i bruk. For å gjenta noe som ble sagt relativt nylig i en annen tråd her; Teknisk stand er viktigere enn antall kilometer på eldre sykler. Ville i alle fall ikke betalt noe ekstra for at det er lav kilometer.
Du har delvis rett Morten. Men dette er nok ingen fare bare med tanke på kort kjørelengde. Skal dette bli et problem må nok sykkelen ha stått helt urørt i lang tid. Gjerne mange år.

Sent fra min C6603 via Tapatalk

Brukeravatar
Jarle
Innlegg: 562
Registrert: 03 feb 2012, 22:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Sted: Bjørøyhamn
Kontakt:

Re: Bmw f650

Legg inn av Jarle »

Min lille erfaring med pakninger og simringer er at vi snakker om gummi som er "ferskvare" å som først og fremst påvirkes av hvor mye lys de er blitt utsatt for.

Jeg hadde en gang en F650GS Dakar som var en grei sykkel. Hvis du skal bruke den hele året tenker jeg først og fremst på en ting (uten å ha erfaring), å det er at dette er en 1 cylindret sykkel. Min erfaring er at de trenger høyere turtall, å når man skal kjøre på vinteren i trafikken ønsker man vell en sykkel som kan håndteres på lavt turtall på glatta (gir mykere igangkjøring og girskifte)? Men som sagt har jeg ikke stor erfaring med dette så det blir bare en "synse" kommentar.
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

Svar