Tenkte jeg kunne lage en tråd hvor vi kan fortelle litt om hvilken mobiltelefon/er vi bruker, hva vi synes om dem eller ikke, hva du ønsker deg etc. Ja rett og slett et skravleforum angående mobiltelefoner.
Selv har jeg eid en iPhone store deler av mitt liv og noen har t.o.m. sikkert hørt jeg har sagt at Android aldri kom på tale for min del. For noen uker siden så bestemte jeg meg for å gi Android en sjanse etter en litt sårlig erfaring med eldra android telefoner tidligere. Telefonen jeg har kjøpt meg nå er en Samsung Galaxy S6 Edge. Jeg vurderte en S6 Edge+ men jeg syntes den ble litt for stor for min del. Bortsett fra størrelsen er Edge og Edge+ identiske.
Mye har skjedd på Android siden de siste årene og ser man bort fra batteritiden (som fortsatt er iPhone sin store fordel i mine øyne) så synes jeg Android, eller vertfall S6 Edge er en kanonflott telefon. Jeg trodde ikke jeg skulle komme til å savne muligheten for å personifisere en mobiltelefon men sannheten er at jeg føler det er mer givende og ta opp telefonen når jeg feks. kjeder meg på et legekontor, sitter på bussen eller rett og slett bare ligger i senga. En iPhone er i mine øyne helt låst. Det funker ja... men gud så kjedelig.
Tidligere i dag så fant jeg faktisk min gamle Galaxy S3 nederst i "roteskuffen" og der har den ligget leeenge. Den fremstår som ny da den jo ble kassert, mest grunnet det faktum at den slukte batteri, samt at den ofte hang seg opp og måtte restartes etc. Siden det har kommet en dusin oppgraderinger på software siden de siste årene så prøvde jeg og installere disse på S3'en og du store for en forbedring. Batteritiden har gått fra å være elendig til faktisk fullt brukanes og så langt har jeg til gode å oppleve at den henger seg og eller trenger en omstart. Å vips, så hadde jeg en telefon nummer to... selv om jeg ikke helt har funnet ut hvorfor jeg skal bruke denne i stede for S6 Edge'en...

Kan jo avslutte med å slenge inn screenshot av oppsettet på Edge'en: