freezvik's tempo swing 150 caferacer
freezvik's tempo swing 150 caferacer
Hei freezvik her, helt ny på dette forumet:)
Her er da min tempo swing jeg arvet etter min far i høst :) mine planer så langt er og få den i caferacer/scrambler stil, selv om det er bare en 150 cc
Har bare instagramlinken foreløbig, intill jeg kommer meg på dataen
https://www.instagram.com/p/7ikyLGgDHT/
https://www.instagram.com/p/7dbMlagDEG/
Planene videre er og få lakkert ramma matt svart, breiere felger og dekk, fikset det som må fikses på motoren, og få tak i et gammelt traktorsete :)
Her er da min tempo swing jeg arvet etter min far i høst :) mine planer så langt er og få den i caferacer/scrambler stil, selv om det er bare en 150 cc
Planene videre er og få lakkert ramma matt svart, breiere felger og dekk, fikset det som må fikses på motoren, og få tak i et gammelt traktorsete :)
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Re: freezvik's tempo swing 150 caferacer
Heisan freezvik og velkommen hit til MCsiden - aktivt forum for aktive MC-folk
- også de med restaureringsprosjekter.
For meg, som ikke skrur særlig mye selv, ser prosjektet ditt krevende ut, for å si det på den måten...
.
Men jeg har sett Tempo'er som det er blitt jobbet en del med og de er blitt riktig så fine. Flotte sykler som ikke er altfor komplisert oppbygd, er min oppfatning av disse klassikerne.
Tillater meg å legge bildene inn bildene fra linkene i det første innlegget ditt her og flytter jeg tråden til prosjektforumet her inne.
Regner med at du ikke har noe i mot det?

Ønsker deg lykke til med Tempo prosjektet og ser fram til flere bilder etter hvert som det skrider fram mot et godt resultat
.

For meg, som ikke skrur særlig mye selv, ser prosjektet ditt krevende ut, for å si det på den måten...

Men jeg har sett Tempo'er som det er blitt jobbet en del med og de er blitt riktig så fine. Flotte sykler som ikke er altfor komplisert oppbygd, er min oppfatning av disse klassikerne.
Tillater meg å legge bildene inn bildene fra linkene i det første innlegget ditt her og flytter jeg tråden til prosjektforumet her inne.
Regner med at du ikke har noe i mot det?

Ønsker deg lykke til med Tempo prosjektet og ser fram til flere bilder etter hvert som det skrider fram mot et godt resultat

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Takk for det:) joda er mye som må gjøres,spesielt når den har stått i deler siden 80'tallet og jeg aaner egentlig ikke hvor noe skal
har fått montert ihop framdemperne også nå:) planen er og kjøpe en 25kg's sekk med sitronsyre, og blande det med vann i en plast tønne og dyppe ramma i :) ellers skal resten ha den patinaen den har nå, samt litt pin-striping :)

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Å beholde den rette patinaen synes jeg er et godt poeng når det gjelder slike prosjekter
.
Blir artig å se progresjonen framover :-) .

Blir artig å se progresjonen framover :-) .

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Spennende prosjekt! Følger dette! Husk mange bilder da!:-) Bestefar min brant dessverre opp en swing 150 da han ikke fikk start på den lengre, så si helt vekkrustet det som er igjen av den, var før mi tid :-/
Stakkars bestefar dinSverreOlsen skrev:Bestefar min brant dessverre opp en swing

- gsx750_80
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Kontakt:
Ser spennende ut. Håper å se flere bilder etterhvert. Jeg befinner meg i California for tida, og det er en god del caferacere å se. Jeg har inntrykk av at majoriteten er basert på 70-talls Honda.freezvik skrev:Hei freezvik her, helt ny på dette forumet:)
Noen jeg så i Encinitas, hos Seaweed & Gravel, er avbildet her. Når jeg spurte på prisen på en 550 Honda, avbildet
på siden under (den mørkebrune / svarte(, fikk jeg oppgitt 12000 USD (!!). Virker merkelig om noen skulle finne på å betale en slik sum, men det er en del folk med "for mye penger" rundt her, så det kan muligens gå an..
http://seaweedandgravel.com/pages/custommotos
Jeg tipper det kan være enda morsommere med en slik sykkel som du har, som nok får et vel så personlig preg. Lykke til.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
Takk for det:) ja den skal bli sånn som jeg vil ha den, så skal prøve og bestille minst mulig fra nettet, foruten det mest nødvendige:) ellers så blir det rommet i tanken lakkert mintgrønn og skal få litt pinstriping og klarlakk, og ellers skal tanken være slik den er. Vurderer også og kjøpe felger fra yamaha dt50 eller derbi senda sm, da de er billigere en supermotard motorsyklergsx750_80 skrev: Jeg tipper det kan være enda morsommere med en slik sykkel som du har, som nok får et vel så personlig preg. Lykke til.
Plages også litt med og finne rett deler, da det er 2! Ulike Motorsykler som er demontert og lagt i samme esker
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Regner med at du kjenner til Tempoklubben... ?
Går ut fra at det er mange med all den kunnskap du trenger i den klubben.
Går ut fra at det er mange med all den kunnskap du trenger i den klubben.

Ja, kjenner til de, men har bare ikke blitt til at jeg har meldt meg inn. Men følger de på facebook:)
Er det foresten noen måte og legge ut bilder direkte fra mobil og hit? :)
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Burde gå om du bruker Tapatalk, noe jeg for øvrig selv ikke bruker...freezvik skrev:Er det foresten noen måte og legge ut bilder direkte fra mobil og hit? :)

Vært ute og tatt noen bilder av slik den står nå:)
Bare et lite utdrag av setet, men skal prøve og få tak i et gammelt traktorsete

Noe slikt som dette

Nylakket bakstilling. Må kjøpe nye dempere, da de orginale er borte

Forgasseren. Skal få seg en overhaling

Her skal jeg ha mintgrønn lakk og pin-striping

Og div. Bilder :)

Også over til den mystiske rammen jeg ikke aner hva er

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
Bare et lite utdrag av setet, men skal prøve og få tak i et gammelt traktorsete

Noe slikt som dette

Nylakket bakstilling. Må kjøpe nye dempere, da de orginale er borte

Forgasseren. Skal få seg en overhaling

Her skal jeg ha mintgrønn lakk og pin-striping

Og div. Bilder :)

Også over til den mystiske rammen jeg ikke aner hva er

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Veldig moro med bilder som dette siden jeg selv jobber som journalist med ansvar for bil, MC og motorstoff i lokalavisen her jeg bor.
Gjorde intervjuer for noen år siden med en kar som har et privat Tempo moped museum og verksted i nabokommunen Gran og en på Jevnaker som er ihuga Tempo motorsykkel- og Triumph bilentusiast.
Artig å møte så engasjerte Tempo entusiaster
!
Om du er interessert kan jeg finne fram sakene og legge ut her i tråden.
Gjorde intervjuer for noen år siden med en kar som har et privat Tempo moped museum og verksted i nabokommunen Gran og en på Jevnaker som er ihuga Tempo motorsykkel- og Triumph bilentusiast.
Artig å møte så engasjerte Tempo entusiaster

Om du er interessert kan jeg finne fram sakene og legge ut her i tråden.