Oljefilter til Kawasaki Z750 LTD Twin - på Biltema...

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Salaren
Innlegg: 59
Registrert: 21 nov 2015, 17:03
Motorsykkelen din: Kawasaki Z400R2/Twin & LTD 750 Twin
Sted: Vest-Agder

Oljefilter til Kawasaki Z750 LTD Twin - på Biltema...

Legg inn av Salaren »

Jeg har tidligere handlet oljefilter til min Kawasaki Z400R2 på Biltema som passer helt overens med orginalt filter. Nå trenger jeg et nytt oljefilter til min Kawasaki Z750 LTD Twin og siden det passer greit å handle på Biltema så tenkte jeg å høre om noen vet hvilket artikkelnummer som er det jeg trenger hos Biltema. Filteret jeg trenger ser jeg ellers kalles KN-126 og brukes omtrent på alle Z-Kawasakier med større slagvolum som kom rundtom 1980 men kjenner noen her til hvilket Biltema artikkelnummer som dette filteret tilsvarer...?

Har vært i mailkontakt med Biltema og de beklager at de ikke har laget overgangstabbeller for filtre, plugger osv. Men de har ikke tenkt å gjøre noe med dette, merkelig innstilling men det er en annen sak.
Sist redigert av AJ den 22 feb 2016, 09:56, redigert 2 ganger totalt.
Begrunnelse: La til litt mer utfyllende info i trådtittelen...
Salaren

Fiskegal MC entusiast med øye for klassiske 70/80 talls customsykler med krom, samt nærmest litt "manisk" opptatt med å kjøre sykler med Twinmotorer :-)

Stolt eier av Kawasaki Z400R2 Twin 1983 og Kawasaki LTD 750 Twin 1982

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1606
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Oljefilter til Kawasaki Z750 LTD Twin - på Biltema...

Legg inn av Kjellrf »

Ser ikke ut som Biltema har det filteret. Det kom med Z1-900 i 73, og blei brukt på nye sykler opp til begynnelsen av 80-tallet, deretter kom nye sykler med samme oljefilter som Honda brukte i mange år.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Svar