Konservering - lagring
Konservering - lagring
Om man skal sette en sykkel på lager for en periode, er det da et poeng å konservere sylindere/forgassere på noen måte. Kan man for eksempel dryppe litt 2 takstolje ned i sylinderen på en 2 takter? Hva med en 4 takter? Og er det noen lettvin måte å ta vare på forgasserne på, uten å ta de fra hverandre? 

----------------------------------------------------
Våre MC turer:
https://www.youtube.com/channel/UCFH4kO ... 5zswvyIYHA"
Våre MC turer:
https://www.youtube.com/channel/UCFH4kO ... 5zswvyIYHA"
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Re: Konservering - lagring
Jeg tenker at litt olje aldri blir feil. Bør funke bra som 'konserveringsmiddel'. På samme måte som ACF-50. Brukte dette utvendig på KTM'en i vinter mens den var lagret i kald garasje. Ser ut til å har funket bra som konserveringsmiddel mot korrosjon.ireit skrev:Om man skal sette en sykkel på lager for en periode, er det da et poeng å konservere sylindere/forgassere på noen måte. Kan man for eksempel dryppe litt 2 takstolje ned i sylinderen på en 2 takter? Hva med en 4 takter? Og er det noen lettvin måte å ta vare på forgasserne på, uten å ta de fra hverandre?
Men når det gjelder innvendig beskyttelse som forgassere er jeg er på tynn is...

Kommer sikkert andre på banen med sikrere kunnskap om akkurat det enn det jeg har...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Forgasser..enkelt..kjør dem tom, eller tøm dem. Som regel en skrue nederst på bolla til det.
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
I gamle dager brukte instruksjonsbøkene å anbefale to spiseskjeer motorolje i plugghullet, og å dreie motorn noen omdreininger uten å starte, når sykkeln skulle lagres lenge.
Det fungerer like fint fremdeles.
Det fungerer like fint fremdeles.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.