Kawasaki Z800 - bytte kjølevæske?
Kawasaki Z800 - bytte kjølevæske?
Hei,
Etter årets andre kjøretur i går fikk jeg en voldsom lekkasje etter jeg parkerte. Det rant grønn væske fra nede ved radiatorcoveret. Tror kanskje dette er kjølevæsken som kokte over og at slangen ikke er helt tett? Er dette en lett operasjon å fikse på egenhånd - eller kan det være andre årsaker? Se bilde.
Etter årets andre kjøretur i går fikk jeg en voldsom lekkasje etter jeg parkerte. Det rant grønn væske fra nede ved radiatorcoveret. Tror kanskje dette er kjølevæsken som kokte over og at slangen ikke er helt tett? Er dette en lett operasjon å fikse på egenhånd - eller kan det være andre årsaker? Se bilde.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Re: Kawasaki Z800 - bytte kjølevæske?
Av det første bildet kan det faktisk se ut som om det er selve radiatoren som lekker i nederkant, om det da ikke er en sprukket slange rett på innsiden av radiatoren. Radiatoren koster nok non lapper. Om kjølevifta slår inn skulle det ikke være mulig for kjølevæska å koke. Gummislangebitene rundt motoren er ikke spesielt dyre og skulle være rel. enkle å bytte. (ps. Du er sikker på at det er kjølevæske og ikke olje som har rent ut? ds.)
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Hei pkwa100 og velkommen til MCsiden.no 
Hvis du nettopp har byttet olje og brukt Motorex så ser denne oljen som ny, ganske lik ut som kjølevæske .
Ellers ville jeg tro at din sykkel har blå kjølevæske...
?

Hvis du nettopp har byttet olje og brukt Motorex så ser denne oljen som ny, ganske lik ut som kjølevæske .
Ellers ville jeg tro at din sykkel har blå kjølevæske...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Jeg har en z800 2014 mod den er det hverfall grønn kjøleveske på. Ser ut som det lekker fra radiator.AJ skrev:Hei pkwa100 og velkommen til MCsiden.no
Ellers ville jeg tro at din sykkel har blå kjølevæske...?
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Brist/sprekk i nedre slangefeste?
Eller steinsprang i registerets nedre del?
Eller steinsprang i registerets nedre del?

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Fikk av coveret etter mye om og men uten at jeg helt skjønte årsaken fortsatt. Men det kan vel kanskje være selve radiatoren som må byttes om den har fått et kakk? Har ikke gjort noe oljeskift denne sesongen så tror det må være kjølevæsken.
Så heller ikke noe tegn til sprekker men så at flekken på bakken hadde blitt betydelig større over natten.
Så heller ikke noe tegn til sprekker men så at flekken på bakken hadde blitt betydelig større over natten.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
fiksa lekkasje på radiator med kanel en gang, var ikke så stort hullet. anbefales!
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Kanel er en god gammel smartfix for slike smålekkasjer, og vil i de fleste tilfeller fungere bra. Men de senere år er det utviklet flytende radiatortetninger som nok er mer å stole på, f.eks denne http://www.mekonomen.no/bil/bilpleie-og ... -pa12824noCB9 skrev:fiksa lekkasje på radiator med kanel en gang, var ikke så stort hullet. anbefales!
-
- Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Hei. Naboen din her, såg ikke ut som det har lekt noe mer i natt. :-) liten verden!
Så jo nesten ut som en lekkasje som følge av steinsprut etc?
Kan jo hende ikke det er, men en radiatorbeskyttelse er en grei investering :)
Kan jo hende ikke det er, men en radiatorbeskyttelse er en grei investering :)
Hei! Startet opp igjen såvidt i dag og så ganske tydelig at det lekker fra midt på radiatoren og væsken er grønn. Har fått bestilt service på sykkelen så da må jeg bare få fraktet den bort.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=6zVtbA71a7w[/video]
[video]https://www.youtube.com/watch?v=6zVtbA71a7w[/video]
Orfinal Kawa kjølevæske er grønn.. Det er vist AJ også 

hell på en pakke kanel og etterfyll kjølevæske så kan du kjøre til servicen
-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
ZZR-Erling skrev:Orfinal Kawa kjølevæske er grønn.. Det er vist AJ også

Rimelig grønn på Kawasaki, ja...

Kan ikke dette skade systemet ytterligere ved å helle det rett ned i beholderen? Snakket med verkstedet og de anbefalte ikke slik flytende radiatortetning heller, bare i "Worst case" scenarioer. Sykkelen ble kjøpt av forhandler i fjor så er ikke så lysten på å tømme nedpå noe som kan sette seg fast andre steder.CB9 skrev:hell på en pakke kanel og etterfyll kjølevæske så kan du kjøre til servicen