Vifte på kawa z800 starter ikke?
Vifte på kawa z800 starter ikke?
Var på lang tur i dag å alt var bare fryd å gammen. På vei tilbake til Oslo møter jeg på køen. Plutselig ser jeg gradene begynner å bli farlige høy. Så lyser det en varsellampe om at nå er det for varmt. Får kommet meg av veien og stoppet. Lot den kjøle seg ned til 80 grader før jeg kjørte en annen vei hjem så den fikk Bra med luft og kjøler seg. Så tror ikke vifta mi slår inn? Hva kan være galt?
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Re: Vifte på kawa z800 starter ikke?
Hvis sykkelen er under fem år så går det på garanti/reklamasjon, hvis det ikke er selvforskylt :)
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Kan være at sikringen er gåen?Bjarne89 skrev:Hva kan være galt?
Eller kanskje noe som enkelt som at en ledning av løsnet?
Sjekk disse tingene først.
En MC utsettes for vibrasjoner, uavhengig av antall sylindre, noe som kan føre til at ting løsner...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Snakket med mc partner (kawa forhandler i Oslo) jeg kunne stikke innom dem i morgen så skulle de ta en titt. Men jeg er litt sånn at når sånne ting oppstår får jeg ikke fred i skjela før jeg vet hva som er galt. Får ta meg en tur i garagen etterpå og prøve å feil søke litt:)Bjerknez skrev:Hvis sykkelen er under fem år så går det på garanti/reklamasjon, hvis det ikke er selvforskylt :)
-
- Motorsykkelen din: Kawasaki GPZ600R. Solgt nå, Gixxer next
Bjarne89 skrev:Snakket med mc partner (kawa forhandler i Oslo) jeg kunne stikke innom dem i morgen så skulle de ta en titt. Men jeg er litt sånn at når sånne ting oppstår får jeg ikke fred i skjela før jeg vet hva som er galt. Får ta meg en tur i garagen etterpå og prøve å feil søke litt:)Bjerknez skrev:Hvis sykkelen er under fem år så går det på garanti/reklamasjon, hvis det ikke er selvforskylt :)
Bjerknez kan du stole på, der er det alltid et svar å få. Men ikke bestandig like vist

Sansynlig feil er "switch" til vifta, den sitter på radiatoren. Tipper på venstre side. Går inn to ledninger på den, ta de av og sett dem sammen, da skal vifta starte. Gjør den det, så er det bare å bestille ny switch. Switch reagerer på varmen i vannet, og kortslutter kretsen på en gitt temperatur og får viften til å starte.
Mr."Talk a'lot but say not much" skriver bok om meg. 

Altså koble de 2 ledninge sammen?PetterT skrev:Bjarne89 skrev:Snakket med mc partner (kawa forhandler i Oslo) jeg kunne stikke innom dem i morgen så skulle de ta en titt. Men jeg er litt sånn at når sånne ting oppstår får jeg ikke fred i skjela før jeg vet hva som er galt. Får ta meg en tur i garagen etterpå og prøve å feil søke litt:)Bjerknez skrev:Hvis sykkelen er under fem år så går det på garanti/reklamasjon, hvis det ikke er selvforskylt :)
Bjerknez kan du stole på, der er det alltid et svar å få. Men ikke bestandig like vist![]()
Sansynlig feil er "switch" til vifta, den sitter på radiatoren. Tipper på venstre side. Går inn to ledninger på den, ta de av og sett dem sammen, da skal vifta starte. Gjør den det, så er det bare å bestille ny switch. Switch reagerer på varmen i vannet, og kortslutter kretsen på en gitt temperatur og får viften til å starte.
- gsx750_80
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Kontakt:
http://www.riderforums.com/z1k-z750-mai ... rking.html :
"From the manual:
Fan System Circuit Inspection
Disconnect the lead connector from the radiator fan switch. (the "thing")
Using an auxiliary wire, connect the radiator fan switch leads. (take a jumper wire between the two wires in the connector)
If the fan rotates, inspect fan switch.
If the fan does not rotate, inspect the following.
Leads and Connectors
Main Fuse and Fan Fuse
Fan Motor
Fan Motor Inspection
Remove the fuel tank
Disconnect the 2-pin connector in the fan motor leads.
Using two auxiliary wires supply battery power to the fan motor.
If the fan does not rotate, the fan motor is defective and must be replaced.
That seems a pretty easy check, except the tank removal part, but at least you will know. Whatever it turns out, you "SHOULD" be able to have the dealer order it for you without having to drop off hte bike. I had a mirror replaced that way.
"From the manual:
Fan System Circuit Inspection
Disconnect the lead connector from the radiator fan switch. (the "thing")
Using an auxiliary wire, connect the radiator fan switch leads. (take a jumper wire between the two wires in the connector)
If the fan rotates, inspect fan switch.
If the fan does not rotate, inspect the following.
Leads and Connectors
Main Fuse and Fan Fuse
Fan Motor
Fan Motor Inspection
Remove the fuel tank
Disconnect the 2-pin connector in the fan motor leads.
Using two auxiliary wires supply battery power to the fan motor.
If the fan does not rotate, the fan motor is defective and must be replaced.
That seems a pretty easy check, except the tank removal part, but at least you will know. Whatever it turns out, you "SHOULD" be able to have the dealer order it for you without having to drop off hte bike. I had a mirror replaced that way.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- Bjerknez
- Kontakt:
Hva var det som var galt med å anbefale en tur til forhandler samt informere om garantien/reklamasjonsretten? Det er vertfall fakta. Så kan jo andre synse og gjette hva det kan være, men hva hjelper vel det når man ikke får gjort noe med det eller det uansett er et verksted som fikser feilen. Noe annet vil jo bare være dumt siden det mest sannsynlig er snakk om garanti/reklamasjon her.PetterT skrev:Bjarne89 skrev:Snakket med mc partner (kawa forhandler i Oslo) jeg kunne stikke innom dem i morgen så skulle de ta en titt. Men jeg er litt sånn at når sånne ting oppstår får jeg ikke fred i skjela før jeg vet hva som er galt. Får ta meg en tur i garagen etterpå og prøve å feil søke litt:)Bjerknez skrev:Hvis sykkelen er under fem år så går det på garanti/reklamasjon, hvis det ikke er selvforskylt :)
Bjerknez kan du stole på, der er det alltid et svar å få. Men ikke bestandig like vist![]()
Så jeg vet ikke hva som som er det lureste jeg...

Jeg skjønner dog veldig godt at man vil ha svar på slikt fortest mulig og gjerne allerede i går, men man får jo ikke noe korrekt svar uansett da jeg tipper feilen kan ligge mange steder. Blir liksom bare... ja... tipping.
Sist redigert av Bjerknez den 26 mai 2016, 20:08, redigert 1 gang totalt.
blir nok til at jeg bare stikker innom mc partner i morgen i Lunch. Så får de titte på det. Gidder ikke begynne å tulle rundt med ledninger tilfelle jeg gjøre noe galt. Regner med dette går på garantien. Så da ordner det seg nok:)Bjerknez skrev:Hva var det som var galt med å anbefale en tur til forhandler samt informere om garantien/reklamasjonsretten? Det er vertfall fakta. Så kan jo andre synse og gjette hva det kan være, men hva hjelper vel det når man ikke får gjort noe med det eller det uansett er et verksted som fikser feilen. Noe annet vil jo bare være dumt siden det mest sannsynlig er snakk om garanti/reklamasjon her.PetterT skrev:Bjarne89 skrev:Snakket med mc partner (kawa forhandler i Oslo) jeg kunne stikke innom dem i morgen så skulle de ta en titt. Men jeg er litt sånn at når sånne ting oppstår får jeg ikke fred i skjela før jeg vet hva som er galt. Får ta meg en tur i garagen etterpå og prøve å feil søke litt:)Bjerknez skrev:Hvis sykkelen er under fem år så går det på garanti/reklamasjon, hvis det ikke er selvforskylt :)
Jeg skjønner dog veldig godt at man vil ha svar på slikt fortest mulig og gjerne allerede i går, men man får jo ikke noe korrekt svar uansett da jeg tipper feilen kan ligge mange steder. Blir liksom bare... ja... tipping.
- Bjerknez
- Kontakt:
Tror nok dette ordner seg fintBjarne89 skrev:blir nok til at jeg bare stikker innom mc partner i morgen i Lunch. Så får de titte på det. Gidder ikke begynne å tulle rundt med ledninger tilfelle jeg gjøre noe galt. Regner med dette går på garantien. Så da ordner det seg nok:)Bjerknez skrev:Hva var det som var galt med å anbefale en tur til forhandler samt informere om garantien/reklamasjonsretten? Det er vertfall fakta. Så kan jo andre synse og gjette hva det kan være, men hva hjelper vel det når man ikke får gjort noe med det eller det uansett er et verksted som fikser feilen. Noe annet vil jo bare være dumt siden det mest sannsynlig er snakk om garanti/reklamasjon her.PetterT skrev:Bjarne89 skrev:Snakket med mc partner (kawa forhandler i Oslo) jeg kunne stikke innom dem i morgen så skulle de ta en titt. Men jeg er litt sånn at når sånne ting oppstår får jeg ikke fred i skjela før jeg vet hva som er galt. Får ta meg en tur i garagen etterpå og prøve å feil søke litt:)Bjerknez skrev:Hvis sykkelen er under fem år så går det på garanti/reklamasjon, hvis det ikke er selvforskylt :)

- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
God konklusjon!Bjerknez skrev:Tror nok dette ordner seg fintBjarne89 skrev:blir nok til at jeg bare stikker innom mc partner i morgen i Lunch. Så får de titte på det. Gidder ikke begynne å tulle rundt med ledninger tilfelle jeg gjøre noe galt. Regner med dette går på garantien. Så da ordner det seg nok:)Bjerknez skrev:Hva var det som var galt med å anbefale en tur til forhandler samt informere om garantien/reklamasjonsretten? Det er vertfall fakta. Så kan jo andre synse og gjette hva det kan være, men hva hjelper vel det når man ikke får gjort noe med det eller det uansett er et verksted som fikser feilen. Noe annet vil jo bare være dumt siden det mest sannsynlig er snakk om garanti/reklamasjon her.PetterT skrev:Bjarne89 skrev:Snakket med mc partner (kawa forhandler i Oslo) jeg kunne stikke innom dem i morgen så skulle de ta en titt. Men jeg er litt sånn at når sånne ting oppstår får jeg ikke fred i skjela før jeg vet hva som er galt. Får ta meg en tur i garagen etterpå og prøve å feil søke litt:)Bjerknez skrev:Hvis sykkelen er under fem år så går det på garanti/reklamasjon, hvis det ikke er selvforskylt :)
Ikke fikle for mye når du har garanti. Fort gjort å gjøre en liten tabbe som medfører avslag på garantisak.
Får høre hva de sier i morgen:) håper det er en lett sak og fikse:) er jo meldt knall vær til uka. Så kjipt om sykkeln må stå:/
-
- Motorsykkelen din: Kawasaki GPZ600R. Solgt nå, Gixxer next
My bad. Da jeg leste : " Så tror ikke vifta mi slår inn? Hva kan være galt?", så trodde jeg trådstarter lurte på hva som kunne være galt med vifta som ikke slo inn. Og så ville han bare høre at det kanskje var en garantisak.
Så feil kan man ta
Så feil kan man ta

Mr."Talk a'lot but say not much" skriver bok om meg.