Suzuki gsxr 600 k7

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Haukland74
Innlegg: 14
Registrert: 02 jan 2016, 07:53
Motorsykkelen din: Suzuki Gsxr 600 2007

Suzuki gsxr 600 k7

Legg inn av Haukland74 »

Har fått problemer på lavt turtall på sykkelen min. Det kom akutt. Det vil si den var ikke slik sist den var i bruk.
Under 3-4000 rpm så rykker å fjusker den. Kan nesten hørest ut så den ikke går på alle sylindre til tider.
Den har gått 18000 km så ser ikke for meg at noe er utslitt.
Etter søk på div utenlanske sider ser jeg at det beskrivest at fra løse tennplugger til eksosspjeld problemer.
Er det noen gode verksteder en kan kontakte. Kjenner ikke til at det er noen her på nordmøre.
Håper på konstruktive tilbakemeldinger.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6983
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Suzuki gsxr 600 k7

Legg inn av kjellv »

Au den var lei. Ingen Suzukiverksted på Nordmøre eller i Romsdal. Tror du må høre med Lid Verktøy i Ålesund, eller Lundamo Auto i Trondheim. Det leieste er timingen, rett før ferien. Ventetiden på verkstedtime øker raskt nå.

Sent fra min C6603 via Tapatalk

Haukland74
Innlegg: 14
Registrert: 02 jan 2016, 07:53
Motorsykkelen din: Suzuki Gsxr 600 2007

Re: Suzuki gsxr 600 k7

Legg inn av Haukland74 »

Ja meget ubeleilig. Verste er at oppkjøring er like rundt hjørnet

Haukland74
Innlegg: 14
Registrert: 02 jan 2016, 07:53
Motorsykkelen din: Suzuki Gsxr 600 2007

Re: Suzuki gsxr 600 k7

Legg inn av Haukland74 »

Så hadde et håp om gode tips på ting jeg kan gjøre selv

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Suzuki gsxr 600 k7

Legg inn av JK95 »

Du kan ikke skru noe selv? Lundamo anbefaler jeg ikke, vi er mange i Trondheim som sliter med svært dårlig service, lange leveringstider, og priser langt over de konkurrerende. Skal du til Trondheim er heller Yamahastore(tidligere Ride) en bedre vei å gå, men som tidligere nevnt her er timingen dårlig. Har du sjekket Gixxer.com i forhold til om noen har hatt lignende feil?

Haukland74
Innlegg: 14
Registrert: 02 jan 2016, 07:53
Motorsykkelen din: Suzuki Gsxr 600 2007

Re: Suzuki gsxr 600 k7

Legg inn av Haukland74 »

Har sett på gixxer sidene men er alt i fra eksos spjeld til løse tennplugger å o2 måler. Får bare sjekke det letteste først. Er jo mekaniker med filosofi "dette har jeg aldri gjort så får det sikkert til" bare tenkte å lufte problemet for å se om det er en vanlig sak. Bor midt mellom trondheim å ålesund så kan like godt svippe til ålesund om jeg MÅ på verksted

Brukeravatar
vim
Innlegg: 272
Registrert: 08 apr 2015, 09:51
Motorsykkelen din: Ducati Supersport
Sted: Viken

Re: Suzuki gsxr 600 k7

Legg inn av vim »

Spjeldet ser du jo lett, hvis det ikke beveger seg når du slår på tenningen.
Deretter ville jeg byttet plugger. Burde holde å sjekke dem, samt at plugghettene sitter og alle ledninger er intakt, men når du først har tatt ut luftfilterhelv*** (må da være mulig å gjøre det lettere å komme til pluggene enn det Suzuki og mange andre har gjort!!!), så ville jeg byttet.
Er jo ikke veldig dyrt.
I samme slengen kan du jo rense luftfilteret (eller bytte), så motoren får puste optimalt.

Funker ikke dette, så lukter det vel verksted, for å sjekke elektronikken som styrer tenning/innsprøytning.

Er du modig, så finnes det vel en metode for å få frem verkstedmodus og feilkoder, ved å "tjuvkoble" litt under setet. Se f. eks her: https://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q= ... 7099,d.bGs

Vet ikke om det er så enkelt at du da får frem en kode som kan gi mening, men jeg mener jeg en gang Googlet meg frem til en liste med alle mulige feilkoder og deres betydning.

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Suzuki gsxr 600 k7

Legg inn av JK95 »

Det er også en på et annet norsk forum som har gjort mye i forsøk på å få sin til å gå fint, han har også forklart meget godt alt han gjorde.

Haukland74
Innlegg: 14
Registrert: 02 jan 2016, 07:53
Motorsykkelen din: Suzuki Gsxr 600 2007

Re: Suzuki gsxr 600 k7

Legg inn av Haukland74 »

JK95 skrev:Det er også en på et annet norsk forum som har gjort mye i forsøk på å få sin til å gå fint, han har også forklart meget godt alt han gjorde.

Du har ikke noen link å sende meg.?

Svar