Trenger tips til nye dekk :)
-
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition
Trenger tips til nye dekk :)
Sliter litt med og velge dekk, hadde bestemt meg for diablo rosso 3 men det viste seg at de ikke har dimensjonene i den serien.
Så da står eg mellom diablo rosso 2, metzler m7rr,
Angel gt, Michelin pilot sport 3?
Så da står eg mellom diablo rosso 2, metzler m7rr,
Angel gt, Michelin pilot sport 3?
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. 

-
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Re: Trenger tips til nye dekk :)
Støtter den :-) , med forbehold om Metzeler - har ikke prøvd dem men hørt mye bra.
-
Hmmm tenke tenke.... Når eg ser på fasongen på eks. Angel gt og rosso 2 så er Angel gt flatere i buen og rosso 2 er spissere ??? Vil en merke stor forskjell ? Legge seg mer? Lettere og legge ned i svinger??

-
Onlinemortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Angel GT er perfekt.
-
Nei - du vil ikke merke forskjell hvis du ikke er RR-fører og utfordrer grenseverdiene til dekkene ( men da har du ikke spurt om dette )KevinmsR6 skrev:Hmmm tenke tenke.... Når eg ser på fasongen på eks. Angel gt og rosso 2 så er Angel gt flatere i buen og rosso 2 er spissere ??? Vil en merke stor forskjell ? Legge seg mer? Lettere og legge ned i svinger??

Hvis du derimot hadde spurt om Mich PR 3 så hadde jeg advart deg vedr fordekket som blir ustabilt på en lettstyrt sak som R6.
Dunlop sportsmart 2:)
-
Mulig eg går for Angel gt utifra responsen :)

-
Så du tenkte på 190/55 i en tidligere post ? Ville vurdert 180/55 som er original-oppsettet og sannsynligvis riktig for din sykkel. Regner med at det er en 5,5" felg ? -og da blir 190 i grøvste laget etter hva jeg har blitt fortalt , da bør man ha en 6" felg.
Den blir mer lett-svingt med 180/55 enn 190/55.
Den blir mer lett-svingt med 180/55 enn 190/55.
-
Ja om det hadde blitt diablo rosso 3 måtte det ha blitt 190,WikingTnT skrev:Så du tenkte på 190/55 i en tidligere post ? Ville vurdert 180/55 som er original-oppsettet og sannsynligvis riktig for din sykkel. Regner med at det er en 5,5" felg ? -og da blir 190 i grøvste laget etter hva jeg har blitt fortalt , da bør man ha en 6" felg.
Men de lager ikke 180/55/17

Rosso 2 er et dekk som krever mye varme for å gi optimalt grep...noe du neppe får særlig ofte i Norge på gata..
Metzeler M7RR ville jeg valgt.
Metzeler M7RR ville jeg valgt.
Du må og bestemme deg om du skal ha Sport/Touring eller Sportdekk!
-
Heller mest på sport framfor sport/touring.

-
Metzler sportec m7rr?

M7RR vant siste dekktestene i Motorrad, der de testet sportdekk.
Sportdekkene har litt lengre oppvarmingstid enn S/T dekkene, ofte litt grunnere mønster, og litt mindre feste på vått. Min oppfatning av Angel GT på GSXR 1000, var at de var litt trege i responsen versus PP3. På K1300S mistet jeg mønsteret på sidene foran ca 30% raskere enn PR4, som jeg likte godt. Nå kjører jeg Metzeler Roadtec 01, som er siste utgave i S/T sammenheng.
Etter hva jeg har lest i tester, burde Metzeler Sportec M7RR være et godt valg på en R6. Kjør med original dimensjon! Det er en grunn til at Yamaha valgte den.
Sportdekkene har litt lengre oppvarmingstid enn S/T dekkene, ofte litt grunnere mønster, og litt mindre feste på vått. Min oppfatning av Angel GT på GSXR 1000, var at de var litt trege i responsen versus PP3. På K1300S mistet jeg mønsteret på sidene foran ca 30% raskere enn PR4, som jeg likte godt. Nå kjører jeg Metzeler Roadtec 01, som er siste utgave i S/T sammenheng.
Etter hva jeg har lest i tester, burde Metzeler Sportec M7RR være et godt valg på en R6. Kjør med original dimensjon! Det er en grunn til at Yamaha valgte den.