...men jeg blir ikke klok i det hele tatt. Det er en jungel av dekk der ute.
Altså jeg kjører en GSX 750 F '98, fra det er bart til omtrent snøen legger seg. regn spiller ingen rolle så jeg trenger ingen racing dekk.
Jeg hører MIcheling, Angel, Continental etc etc, utifra alt jeg har lest meg frem til og spurt folk så lander jeg rundt omkring på dette :
Michelin Pilot Road
ContiRoadAttack 2 EVO
Metzler eller Pirelli, vil jeg egentlig merke noe forskjell? Jeg kjører mest til og fra jobb, og en og annen dagstur.
Er klar over at smaken er som baken når det også gjelder dekk. Men noen tips hadde vært supert fra dere som har noen flere km under stumpen en det jeg har.
Tenker jeg bestiller via dekkonline og prater med MrPitlane, da jeg må ha av hjula og MC'en er pr nå så og si det eneste fremkomstmiddelet jeg har. =)
Nok en dekk tråd.....
- xses
- Innlegg: 309
- Registrert: 18 jul 2014, 14:32
- Motorsykkelen din: Suzuki GSXF 750 `98
- Bosted: Råholt
Nok en dekk tråd.....
1998 Suzuki GSX 750F
Juni 2014 50700km :)
29.08.2014 52618km :)
02.08.2016 59518km :)
29.06.2018 61497km :)
14.08.2019 66069km
11.08.2020 68635km
27.08.2021 73365km
Juni 2014 50700km :)
29.08.2014 52618km :)
02.08.2016 59518km :)
29.06.2018 61497km :)
14.08.2019 66069km

11.08.2020 68635km

27.08.2021 73365km

Re: Nok en dekk tråd.....
Framdekket PR4 begynte å trappe vel tidlig for min smak.
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Bosted: Bartebyen
Re: Nok en dekk tråd.....
Hvis PR4 fordekk er noenlunde lik PR3 så er det veldig kjenslig,nervøst og trappes fort. Det er for mange seipinger på langs for at det skal bli stabilt - etter min smak:-)
-
- Innlegg: 9
- Registrert: 10 jun 2016, 10:24
- Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 SRAD 1999
Re: Nok en dekk tråd.....
Fikk lagt om og montert dekk igår.
Gikk for Conti SportAttack3, da jeg fikk god pris rett fra Conti.
Har ikke fått kjørt med sykkelen enda (99 GSXR 600), så er ganske spent selv
Sent from my iPhone using Tapatalk
Gikk for Conti SportAttack3, da jeg fikk god pris rett fra Conti.
Har ikke fått kjørt med sykkelen enda (99 GSXR 600), så er ganske spent selv
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Nok en dekk tråd.....
Hold deg til sport/turingdekk.
Joda, Pilot Road 4 ga litt trapping foran, men de var fine å kjøre på! BMW K1300S har jeg.
Angel GT mistet jeg mønsteret litt for raskt foran på.
Z8I O/M er veldig gode, og etterfølgeren Roadtec 01 som jeg kjører med nå, trolig ennå bedre.
Grunnen til at jeg anbefaler S/T dekk er fordi at sammenlignet med S dekk, har de raskere oppvarmingstid, bedre feste i kjøligere vær, og mer og dypere mønster.
Mottorrad har påstått at ingen, absolutt ingen...har behov for noe annet på gata..
Velger man S dekk, sportdekk, må man også være klar over dems ulemper.
I den senere tid har denne forskjellen, særlig oppvarmingstiden og kjøring i vått bedret seg på S dekkene, men der er ennå S dekk som er særlig dårlig i vått og kaldt, det er typisk de som funker best på ren banekjøring der man får opp temperaturen tilstrekkelig.
Under slike forhold går noen av S/T dekka for varme etter noen runder.
Joda, Pilot Road 4 ga litt trapping foran, men de var fine å kjøre på! BMW K1300S har jeg.
Angel GT mistet jeg mønsteret litt for raskt foran på.
Z8I O/M er veldig gode, og etterfølgeren Roadtec 01 som jeg kjører med nå, trolig ennå bedre.
Grunnen til at jeg anbefaler S/T dekk er fordi at sammenlignet med S dekk, har de raskere oppvarmingstid, bedre feste i kjøligere vær, og mer og dypere mønster.
Mottorrad har påstått at ingen, absolutt ingen...har behov for noe annet på gata..
Velger man S dekk, sportdekk, må man også være klar over dems ulemper.
I den senere tid har denne forskjellen, særlig oppvarmingstiden og kjøring i vått bedret seg på S dekkene, men der er ennå S dekk som er særlig dårlig i vått og kaldt, det er typisk de som funker best på ren banekjøring der man får opp temperaturen tilstrekkelig.
Under slike forhold går noen av S/T dekka for varme etter noen runder.