Jeg skal kjøpe meg en Honda CBR125. Jeg har bestått teorien A2, men ønsker å kjøre litt for meg selv (på husområdet vårt) en stund før jeg starter med det praktiske (har kjørt min venns MC før, så vet hvordan).
Spørsmålet er om at etter å ha kjøpt motorsykkelen om jeg skal avregistrere den (vet ikke hvor mye det koster da) og øvelseskjøre, eller bare betale årsavgifta på den (vet ikke hvor mye dette blir på, men om jeg velger å gjøre det så må jeg vel jo også skaffe forsikring og betale for den også..?). Jeg ønsker ikke å betale for eller ha noen forsikring. Går det i det hele tatt at jeg har en motorsykkel registrert på meg selv selvom jeg ikke har MC-lappen (hvis så, så må den stå på far da)? Når et kjøretøy er avregistrert, betyr det også at den ikke står på noen/har ingen eier? Jeg aner ikke på hvordan det her fungerer (ikke akkurat noe vi lærer på skolen, dessverre..)

Jeg ønsker bare å ha en sykkel å kjøre rundt med for gøy og øving (bor utti skauven) på billigst mulig måte. (ja, jeg vet at det er ulovlig å kjøre uten lapp [har billappen da], selv på eget område, men tar den sjansen)
Takk for svar! :)