Har en CB900F som Etter litt kjøring når sykkelen er god og varm begynner den småfuske litt ved gasspådrag. Noen ideer?
Mvh
Knut
CB900f fusker
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: CB900f fusker
Er ingen ekspert, men antar det kan han mange årsaker. Motoren må ha kompresjon, gnist og en riktig blanding avNine T skrev:Har en CB900F som Etter litt kjøring når sykkelen er god og varm begynner den småfuske litt ved gasspådrag. Noen ideer?
Mvh
Knut
luft og bensin for å gå. Siden det virker som den går greit når motoren ikke har rukket å bli særlig varm, antar
jeg at det ikke er veldig sannsynlig at det er dårlig kompresjon som skaper problemer.
Varm motor kan påvirke det elektriske systemet, slik at dette fungerer suboptimalt.
Tror jeg ville ha startet med å sjekke bensintilførsel og forgassere med "omegn".
Jeg har selv hatt et par sykler som gikk dårligere, og småhakket, vet gasspådrag. Ved å fylle full tank bedret det seg.
Antar det økte trykket det medførte fikk bensinen til lettere å nå frem i forgasser(e).
Har sykkelen stått lenge kan det også skyldes dårlig drivstoff eller kondens. En sykkel jeg har, som hadde stått i nesten
et år, gikk dårlig og "gurglete" inntil den hadde fått litt servicekonsentrat (tunap 973), kondensfjerner, og ny 98 oktan
bensin, og blitt kjørt en del mil. Tilbake til normalen nå.
Det er folk her inne som har arbeidet som mekanikere, og som forhåpentligvis kan dukke opp med mer kvalifiserte råd
enn mine.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: CB900f fusker
Falsk luft ved innsuget?
Kan kontroleres raskt ved å bruke startgass forsiktigt ved innsuget, øker tutallet trekker den falsk luft, men ikke bruk mye.
Det er hva eg gjør, vett ikke hva meninger andre har om den metoden.
Kan kontroleres raskt ved å bruke startgass forsiktigt ved innsuget, øker tutallet trekker den falsk luft, men ikke bruk mye.
Det er hva eg gjør, vett ikke hva meninger andre har om den metoden.
-
- Innlegg: 392
- Registrert: 17 aug 2016, 12:32
- Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
- Bosted: Oslo
Re: CB900f fusker
I 125cc tiden hadde jeg en Daelim hvor dette skjedde. Der var problemet bensintilførsel, var noe finurlig koreansk dilldall som visstnok skulle være bra for miljøet som holdt igjen tilførsel. Så fort den ble koblet av gikk sykkelen som den skulle
Braaaaaap
- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: CB900f fusker
CB900F- mål coiler. De kan svikte når de blir varme. Gjelder også plugghettene (5 kOhm i hver, døde har brudd).
Lenge siden ventilene er sjekket?
Er luftfilteret i orden?
En indikasjon er å kjøre mens den fusker noen sekunder, og slå av killswitchen så motoren stopper. Skru så opp tennpluggene, og se på fargen om den får for lite eller for mye, og om det er forskjell på sylinderne.
Ellers er de harde mot tennpluggene, ikke bruk R-plugger. Kan hende det hjelper hvis du bytter plugger, hender de spiser de...
Lenge siden ventilene er sjekket?
Er luftfilteret i orden?
En indikasjon er å kjøre mens den fusker noen sekunder, og slå av killswitchen så motoren stopper. Skru så opp tennpluggene, og se på fargen om den får for lite eller for mye, og om det er forskjell på sylinderne.
Ellers er de harde mot tennpluggene, ikke bruk R-plugger. Kan hende det hjelper hvis du bytter plugger, hender de spiser de...
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.