Videre på dag tre av SenSommer 4-trinns EgoTrip'en:
Medbrakt lunsj i Aurlandsvangen etter først å ha tatt turen innom Flåm hvor det var overraskende mange turister som skulle ta Flåmsbana.
Lot meg ikke friste til det denne gangen...
Deretter opp til Stegastein. Turen opp dit ble en blandet opplevelse denne gangen. En tulling med campingvogn hadde også tatt seg som mål å stikke oppom utsiktspunktet. Og det endte selvfølgelig med at han blokkerte veien...
Så jeg valgte å snu da han begynte å rygge. Stolte ikke helt på denne karakteren som bare veivet med armene med oppgitt signalet om at det var bare å rygge. Med et kroppsspråk som tydelig uttalte at møtende bile - en bobil, såklart

..., hadde skyld for trafikkkaoset.
Som første kjøretøy bak caracantullingen, valgte jeg altså snu i påvente av bedre og mer forutsigbar trafikkflyt.
Men noe positivt kan man melde fra stoppen oppe i Stegasteinstigningen, nemlig at bakkestartassistenten på KTM'en fungerte helt ypperlig!
Ikke påtvingende nødvendig med denslags, men i dette tilfelle gjorde den nytten. Veldig greit å kjenne at hillholdere'n holdt sykkelen på plass mens mye av fokuset for øvrig gikk med på å irritere seg en smule over fyren med campingvogna... Enkelt å koble ut er bakkestartassistenten også. Bare å sette sykkelen i fri og bakkestartkontrollen er satt ut av funksjon.
Folksomt på Stegastein gjorde at det ble en kort stopp her...:

Nysgjerrige blikk fra en av turistbussjåførene...
Etter Stegastein fór man videre mot Lærdal og her noen bilder fra Bjørgavegen/Aurlandsfjellet på det høyeste punktet...:

Kom en hyggelig turist fra utlandet bort og tilbød seg å ta bilde. Og det takket man selvfølgelig gladelig ja til

!