Side 1 av 2

Xlmoto skuffer igjen...

Lagt inn: 16 mar 2017, 21:47
av KevinmsR6
Da sesongen nærmer seg med storm skritt tenkte jeg det var på tide og få bestilt nye dekk til sykkelen,
Valget havnet på Michelin pilot power 3 da xl moro har/hadde disse på 46% avslag i nett butikken.

I morgen er det nå gått 2 uke siden jeg bestilte og sendingen er enda bare forhåndsmeldt til posten, ikke svarer de når jeg prøver meg på kundeservice.

Hadde lignende episode forrige år med en bestilling og samme greiene da, hadde ett lite håp om forandring men ser jo at om noe har skjedd er det ikke til det positive!

Re: Xlmoto skuffer igjen...

Lagt inn: 16 mar 2017, 22:44
av Zettexx
XL moto er ikke egentlig en butikk, men en transaksjons service i "skyen".

Det er også Sledstore, 24MX og sikkert flere.

Varene kan være lagret hvor som helst i Europa... og sendes med tilsvarende merkelige logistikk løsninger.

Jeg handler en del der, og har lært meg til 3 ukers leveringstid. Som oftest før, men....

Kundeservice svarer meg som regel på epost innen 2 dager.

Re: Xlmoto skuffer igjen...

Lagt inn: 16 mar 2017, 23:01
av KevinmsR6
Dette er jo noe de virkelig burde informert om!

Re: Xlmoto skuffer igjen...

Lagt inn: 16 mar 2017, 23:09
av HansBaggerød
Har også tidligere lagt merke til at det kan ta tid før varene kommer på posten, men varierer fra hver gang jeg bestiller. Spesielt om man skal returnere klær pga feil størrelse. Uansett en flott nettbutikk med mye bra utvalg😄

Re: Xlmoto skuffer igjen...

Lagt inn: 16 mar 2017, 23:16
av KevinmsR6
Utvalget er ikke noe og si på:)
Men hadde nok vært mer riktig om xlmoto informerte kundene om eventuell leveringstid på sine produkter,da kan en jo vurdere selv og xlmoto slipper og svare på spørsmål om når varene kommer og hvorfor det tar sånn tid:) noen av oss har jo dårlig tid når sesongen plutselig ramler inn:)

Re: Xlmoto skuffer igjen...

Lagt inn: 17 mar 2017, 08:52
av badkernel
Min erfaring med XLMOTO er bare positiv. Kjøpt en del varer hos overnevnte og alle var levert i løpet av en uke. Samme gjelder for retur varer og, flinke å informere og levere. Anbeflales

Re: Xlmoto skuffer igjen...

Lagt inn: 17 mar 2017, 11:34
av E-strom
Har handlet en del hos både XLmoto og MX24 - senest i går faktisk:
- bestilling lagt inn 12:21
- ferdig plukket 12:40
...og en time etterpå kom det epost med sporingsnummer som Posten-appen på mobilen plukket opp i dag tidlig :thumleft

Re: Xlmoto skuffer igjen...

Lagt inn: 17 mar 2017, 12:02
av Zettexx
E-strom skrev: 17 mar 2017, 11:34 Har handlet en del hos både XLmoto og MX24 - senest i går faktisk:
- bestilling lagt inn 12:21
- ferdig plukket 12:40
...og en time etterpå kom det epost med sporingsnummer som Posten-appen på mobilen plukket opp i dag tidlig :thumleft

Oh Yess..... men jeg har opplevd at det tar tid å få det levert, og da ser jeg på pakken at den startet i Polen....

Har lært å leve med det. Bestiller i god tid, og har heller litt detaljer på lager... Støvler bestilt 11/2, bekreftet pakket 14/2 men ikke levert før 2/3. De kom fra Polen viste det seg. Men det vises ikke på Postens Sporing, kun når en ser pakken.

Vil ikke si det er stort problem, men det hender en blir litt utålmodig og etterlyser....

Re: Xlmoto skuffer igjen...

Lagt inn: 17 mar 2017, 12:18
av Royal
Jeg har handlet en gang på XLmoto og fikk produktene etter rimelig tid. Det var litt surr med at sendingen var fordelt opp på 2 pakker uten at jeg fikk varsel om det. Kundeservice var rask til å oppklare forvirringen.
Jeg ville styrt unna hvis man absolutt trenger varene så fort som mulig, men ellers så har de gunstige priser på ganske mye

Re: Xlmoto skuffer igjen...

Lagt inn: 17 mar 2017, 18:40
av KevinmsR6
Bra det er mangen som har positive erfaringer, forrige sesong bestilte jeg kjede og drev.
Etter 1 uke spurte jeg hvor det ble utav og fikk etter 3 dager beskjed om at de var gått tom for det jeg skulle ha og kunne ikke bekrefte når de hadde kjede og drev på lager igjen, avbestilte da delene og kjøpte originalt.
Nå er det dekkene som er bestilt, i nettbutikken står de som klar for opplastning av transportfirma. På posten står den som forhåndsmeldt...... kundeservice derimot svarer ikke!
Jeg er vell den prosenten som har dårlige erfaringer tenker jeg😔

Re: Xlmoto skuffer igjen...

Lagt inn: 17 mar 2017, 19:02
av Zettexx
Hvis du har bestilt de dekkene som er på tilbud.... så er det vel et lager langt nede i Gjøkeland som skal tømmes. Og de vil vel sende så stort parti som mulig med Tsjekkiaekspressen eller noe lignende.

Det er noe dritt å haven i tilbudsklemmen.

Re: Xlmoto skuffer igjen...

Lagt inn: 17 mar 2017, 19:12
av Snikendeugle
litt leveringstid klarer jeg for den eneste brukbare nettbutikken i norge for MC-relatert mikkmakk.

Re: Xlmoto skuffer igjen...

Lagt inn: 17 mar 2017, 19:28
av Jompa
Jeg har kun handlet der en gang, og det blir nok den siste.
Bestilte kjedelås og klinkeverktøy.
kjedelåsen var grei og av kurant merke, DID, men verktøyet var engangs.
Dorene til å demontere kjedet sprakk i småbiter en etter en, det samme skjedde med klinkedoren.
Fikk til slutt klinka låsen etter mye om og men, og kasta verktøyet i søpla etterpå.

Re: Xlmoto skuffer igjen...

Lagt inn: 18 mar 2017, 19:33
av Skogstrollet
Jeg må si at jeg aldri opplevd noen problemer med xlmoto, selv om noen leveranser og returer noen ganger kan ta litt ekstra tid.
Jeg skal legge til at jeg pleier å kjøpe ting av merker som jeg er kjent med fra før, og som det er enkelt å finne omtaler om. Selvfølgelig har også butikker et ansvar for kvaliteten på varene de selger, man burde jo kunne stole på at hva man kjøper holder mål, men det endelige ansvaret ligger på produsenten.

Re: Xlmoto skuffer igjen...

Lagt inn: 20 mar 2017, 09:33
av KevinmsR6
Da har jeg vært i kontakt med kundeservice og viser seg at posten/bring driver med ombygging i Oslo? Så derfor har det tatt tid!! Hadde det ikke da vært en ide og informere kundene sine om dette??