Jeg er en rimelig fersk MC-passasjer. Første sesong som "hu bakpå" :) Digger tilværelsen til nå. Føler meg nesten litt nyfrelst, selv om det bare er som passasjer...

Alt av utstyr er i orden (tenker sikkerhet), og tøyet oppleves som komfortabelt å sitte i på sykkelen ved kjøring. Men jeg tenker litt på de varme sommerdagene som (mest sannsynlig) venter oss. Tenker spesielt på stopp langs veien, treff o.l. Jakka er fort gjort og slenge av seg, men lurer litt på hvordan dere andre gjør det med bukse og støvler? Har dere med noe lettere tøy eller går dere med alt tøyet på og heller tar en iskald dusj når kvelden kommer? Stekende sol er ikke min beste venn i utgangspunktet og jeg tror vel egentlig ikke jeg vel bli noe bedre venn med den med alle kjøreklærne på :-)å Jeg vet finnes lettere varianter av MC-tøy; kevlarbukser og hoodier - begge med lettere beskyttelse. Men på lengre turer ser jeg for meg at fullt antrekk er tryggest (og det er vel også det som anbefales), så da er jeg vel egentlig like langt med tanke på sommervarmen. Så jeg tar gjerne i mot tips fra dere litt mer erfarne som har vært ute på veien en sommerdag før