Skjøte kjede
Skjøte kjede
Hvilke meninger er det rundt skjøting av kjeder? Skal ha 118 linker, men sitter med 2 kjeder, et på 98, samt låser. Blir jo 2 låser på ferdig kjede... Instruksjonsboka fraråder kjede med skjøt, og jeg er vel egentlig enig...kan jo ev.selge de andre. Suzuki 600...
- Fsva
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Re: Skjøte kjede
Hva er sjansen for at en skjøt ryker? Jeg aner ikke, men ganske liten. Dobbelt så mye som ganske lite er fortsatt ikke så mye. Jeg hadde i hvert fall ikke hatt noe problem med feks. to eller tre skjøteledd, selv om jeg ikke kan se for meg situasjonen hvor jeg kunne trengt tre skjøter 

Sist redigert av Fsva den 06 jul 2017, 23:59, redigert 1 gang totalt.
- FredrikE24
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Har kjørt med to kjedelåser før. Hadde aldri noe problem med det
Montere klipset riktig vei så er mye gjort :)
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Alle kjeder har en skjøt! To er ikke verre enn en. Kjeden er aldri svakere enn det svakeste ledd.
Vi anbefaler ikke klipslås på sykler som er større enn 125cc. På større sykler er det klinkelås som gjelder. Et klinkelås som er montert på riktig måte er ikke svakere enn resten av kjedet. Derfor kan du ha så mange du vil..
Vi anbefaler ikke klipslås på sykler som er større enn 125cc. På større sykler er det klinkelås som gjelder. Et klinkelås som er montert på riktig måte er ikke svakere enn resten av kjedet. Derfor kan du ha så mange du vil..
Da blir det nok skjøting...regner med det skal være 118 ledd inkl. låser...men finner vel fort ut av det når man monterer.. Låsene ser ut til og være med skru.
På den annen side ser ikke bakdrevet så veldig slitt ut, så jeg trenger antagelig ikke bytte umiddelbart.
På den annen side ser ikke bakdrevet så veldig slitt ut, så jeg trenger antagelig ikke bytte umiddelbart.
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Skru?
- ejs
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Muligens en slik han mener ?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
If it ain't broke, I'll break it.
Er den skjøten, ja. Burde vel holde.