Jeg kjører, rettelse, kjørte en vakker Yamaha Virago XV 535 fra 1995 frem til torsdag i forrige uke. Da ble jeg kjørt ned i en rundkjøring, hvor han som dundret inn i siden av meg holdt all for stor fart etter forholdene etc. så det er ikke noe tvil om hvem som er skyldig.
Jeg sitter igjen med en vond fot som ble klemt mellom sykkel og bil ved sammenstøt, en del ødelagt utstyr og en rammeskeiv sykkel som må vrakes. Heldigvis ingenting brukket, og foten er allerede godt på bedringens vei. Ingen varige skader hos meg, verre med kompisen min Mr. Virago. Det stikker litt i brøstet å ikke se den mer, men det er vel bare å bite i seg. Dessuten så er det "bare" materielt.

Det som er skikkelig surt er at vakringen min kjøpte jeg for ett år siden, da for 30k, forsikringsselskapet vil gi meg 23k. De skal se på markedverdi, og siden det ligger en sykkel der ute til salgs for 23k så er det det jeg får.
Forøvrig hadde jeg byttet batteri, spenningsregulator og hadde splitter nye dekk foran og bak. Bakdekket ble satt på torsdag forrige uke...
Har dere lignende erfaringer, evt. kan noe om tema? Selv om jeg skulle kjøpe den til 23k som ligger på finn så er det ikke realistisk at jeg har den hos meg til den prisen da den må fraktes over halve landet, omregistreres, må ha nye dekk etc. Har dere gode argumenter for å kreve nok til å få kjøpt sykkel i tilsvarende stand?