På min 1290 har det vist seg å være minimal slitasje siden jeg så langt sett halve kjedeleddpinnen i indikatoren. Altså ingen målbar slitasje.
I dag, etter å ha reingjort kjedet og kjedegangen, også sporet i kjedeglideren av plast, ser jeg at kjedeleddet har sunket litt lenger ned i indikatoren. Ikke mye, men såpass at det tydelig har skjedd en slitasje i glideren.
Det er nok fortsatt mye å gå på før kjedet sliter seg gjennom til svingarmen. Men hvor mye vet jeg ikke.
Derfor spør jeg her om hvor mye jeg kan forvente å kunne kjøre før jeg bør bytte kjedeglideren, som jeg for øvrig har liggende klar.
Jeg forventer ikke at noen 12902 eiere har byttet denne enda siden det antakelig er veldig få av denne modellen som har gått mer enn min (rundet 52K i dag) og hatt behov for å bytte glideren.
Men 1190 modellen har samme system. Så da er det kanskje noen 1190 eiere som har erfaringer med dette?
Hører gjerne fra dere som har byttet.
Hvor langt lot dere slitasjen gå før dere byttet?
Og hvor vanskelig eller forhåpentligvis lett, var det å bytte glideren?
Her et bilde av slitasjeindikatoren på min KTM:
