Fikk en telefon fra Trio i dag kl 2 ish om at sykkelen var ferdig. Forrige service endte regninga på ca 3400 kroner ved service på 15.000 km. Denne gangen kom regninga på nesten 8000 kroner ved 25.000 km. Grunnen til den store prisforskjellen var at dette var en storservice som var helt vanlig ved 25.000 km på alle sykler fikk jeg beskjed om. Over disk ble det ramset opp hva som hadde blitt gjort med sykkelen denne gangen. Kan nevne noe av det som jeg husker i farta. Olje og oljefilter ble byttet. Kjedet ble rengjort å smurt på nytt, ble også strammet. Tennplugger ble byttet. Luftfilter ble rengjort, men ikke byttet da jeg har KN filter montert. Trio kunne kun skaffe originale deler, her ringte de å spurte på forhånd. Bremse og kjølevæske ble også byttet. Tilstand på dekk og luftrykk ble også kontrollert.
Dette er min første sesong på to hjul så jeg var ikke klar over de forskjellige servicene, er dette noe Trio burde informert meg om eller noe jeg burde vært klar over på forhånd? Synes også prisen var noe stiv, vet ikke hva dere betaler? Søkte litt rundt på nettet og ut i fra hva de har brukt av deler så havnet hvertfall jeg langt unna 8000 kroner. Skjønner at mekanikere ikke jobber gratis, men tar jeg utgangspunktet i 1000 kroner timen har de brukt hvertfall 5-6 timer på sykkelen. Fikk også beskjed om at sykkelen jeg har var tungvint å skru på. Det er jeg også klar over, har brukt noe tid på den selv. Tar meg ca 20 minutter å få av alt av kåper på begge sider før du kan begynne å skru, men pga ny sykkel garanti har jeg tatt disse servicene på verksted. Det er også et krav fra Honda for å opprettholde garantien. Det er en Honda CBR 500R 2014 modell det er snakk om. Jeg er ikke ute etter å grille Trio på noen måte, jeg synes bare de har vært veldig tilbakeholden med informasjon før ting ble gjort. Vurdere å bytte verksted etter denne hendelsen.
Hvis noen tar seg bryderiet med å lese dette her setter jeg stor pris på alle tilbakemeldinger jeg får. Forventes det at jeg som kunde skal vite dette, eller har jeg fått dårlig kundebehandling?