
Senkesett Honda Afrika Twin Crf1000
Senkesett Honda Afrika Twin Crf1000
Lurer på om noen har erfaring med å senke sykkelen bak ved å sette inn en ring i fjæren bak som gjør fjæringsveien kortere. Lust MC har denne delen, som er en rimelig måte å gjøre dette på. (Får ikke satt inn bilde). Jeg er lett, og kan leve med kortere fjæringsvei 

Mc: Tempo Panter (79-82), Kawasaki z400 (83-85), Suzuki gs 650 (85-88), Yamaha TR1 (88-93=), HD Fat Boy (93-01),Yamaha SRX-6 (2001-2003) Ducati Monster 750 (2003-2006), Moto Guzzi V11 sport (01-07),Ducati Monster 900 (07-13), BMW f800 gs (13-18.), Honda crf 1000 afrika twin (18-), Honda CB 500 f (21) Telt: De Waard Lepelaar,Esvo Acoma, Sahara glampingtelt, Big Agnes Fly creek, Hilleberg Enan, Helsport Fonnfjell,EasyCamp galaxy3, Exped outer space3
Re: Senkesett Honda Afrika Twin Crf1000
Sett inn en link til produktet da vel.
Re: Senkesett Honda Afrika Twin Crf1000
Mc: Tempo Panter (79-82), Kawasaki z400 (83-85), Suzuki gs 650 (85-88), Yamaha TR1 (88-93=), HD Fat Boy (93-01),Yamaha SRX-6 (2001-2003) Ducati Monster 750 (2003-2006), Moto Guzzi V11 sport (01-07),Ducati Monster 900 (07-13), BMW f800 gs (13-18.), Honda crf 1000 afrika twin (18-), Honda CB 500 f (21) Telt: De Waard Lepelaar,Esvo Acoma, Sahara glampingtelt, Big Agnes Fly creek, Hilleberg Enan, Helsport Fonnfjell,EasyCamp galaxy3, Exped outer space3
- Greenone
- Innlegg: 147
- Registrert: 11 jul 2017, 11:09
- Motorsykkelen din: 2007 ZX-10R
- Bosted: Ullensaker
Re: Senkesett Honda Afrika Twin Crf1000
Har ikke erfaring med dette produktet, men tenkte bare å komme med et lite innspill. I utgangspunktet så er demperen beregnet for å operere optimalt innenfor et gitt område av vandringsvegen. Fjær og forspenning bør tilpasses etter din vekt slik at dette oppfylles. Dersom du senker ved å minske vandringen, så vil sannsynligvis demperen jobbe utenfor dette optimale området. Uansett om du er lett eller tung. (Eller demperen holder seg innenfor, men fjær og sag er feil satt opp=for stivt). Men dersom dette er underordnet selve senkingen, så fungerer sikkert en slik metode helt ok.
Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser
The older I get the faster I was
The older I get the faster I was
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39735
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Senkesett Honda Afrika Twin Crf1000
En ikke uvesentlig detalj man skal ta i betraktning ved senkning med "dog bones" (for de fleste sykler) og andre lignende løsninger, er at sidestøttehelningen til sykkelen endres. Det samme med hevehøyden på midtstøtten. Kan fort hende at man blir litt overrasket over begge etter modifiseringen...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Senkesett Honda Afrika Twin Crf1000
Du har helt rett her!AJ skrev: 26 feb 2018, 20:35 En ikke uvesentlig detalj man skal ta i betraktning ved senkning med "dog bones" (for de fleste sykler) og andre lignende løsninger, er at sidestøttehelningen til sykkelen endres. Det samme med hevehøyden på midtstøtten. Kan fort hende at man blir litt overrasket over begge etter modifiseringen...
Hjalp en kompis å senke en Suzuki Bandit med "dog bones" (slapp også gaffelen tilsvarende lenger opp i krona).
Vi monterte også på en modifisert/innkortet sidestøtte. På den originale sidestøtta ville sykelen stå i tilnærmet lodd (og følgelig rimelig lett havna i vater

Litt tyngre å få opp på midtstøtta, men den funker.
Ellers har senkingen fungert supert, og han har tilbakelagt flere tusen problemfrie kilometer etter senkingen.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.
I'm sorry, but that's just the way I am.