Trafikkfeller, farlige strekninger

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Ragnhild

Trafikkfeller, farlige strekninger

Legg inn av Ragnhild »

:rop Trondheim:
Det legges ny asfalt i Osloveien fra Ila mot Stavne i kveld, 2. juli
Rundkjøringa ved jernbaneundergangen på Stavne er farlig GLATT :rop

Kom ned Bøckmannsveien mot rundkjøringa og der er det en scooter som tryner i rundkjøringa. Jenta hadde MC-jakke, tights og joggesko. Hu slapp unna med skrekken og asfalt på tightsen, leggen og henda.
Fikk hjulpet henne opp og trilla scooter'n av en side før jeg kjørte videre. På vei ut av rundkjøringa mot Osloveien slipper bakhjulet og det ble nesten en Lowsider på meg. Da først skjønte jeg at det var GLATT. Trodde først det var jenta som hadde bremsa seg ned i svingen. Men neida, det var glatt asfalt som sendte a i bakken :evil

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Trafikkfeller, farlige strekninger

Legg inn av AJ »

Og ingen varsling om glatt vegbane?!
Makan!!! :ills

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Varsling er noe av siste våre veiansvarlige tyr til,vet du AJ. :scratch :dontknow
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
bm
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

Trafikfeller..

Kjenner ikke til hvordan det er ellers i landet, men her vest føler jeg at det er noe Vill West når det gjelder glidelåskjøring ](*,) ](*,)

Når jeg med bil skal inn på hovedveien ser jeg at de som ligger bak meg på denne girer ned og gir gass :oh :oh "Her kommer du ikke først"
Siden jeg har krefter nok er det som regel ikke problemer å akslerere fra disse tullingen.
Galemattias..
Men ennu verre er det når de prøver seg mot en MC, det virker ikke som det er respekt for andre traffikanter og ikke skjønner at de fleste MC'er kan akslerere fra dem :terge
Har irritert meg en del over disse førerne, så jeg bevist kjører fra dem, men begrenser meg til at jeg er sikker i vilken sikkerhetsmargin jeg har..
Har det gått en liten djevel i meg ;)
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Pollti

Legg inn av Pollti »

Shinko dekk er regne som trafikkfeller !

Brukeravatar
hansraymond
Motorsykkelen din: 88-HD Sportster, -83 Honda cb1100F,66-BSA, 87 Honda Supermagna, 93 Suzuki GS500e
Kontakt:

Legg inn av hansraymond »

Hey sjekk denne!!
http://www.ta.no/nyheter/article4626284.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
bra at noen kommuner tar tiltak på dette området! :thumleft :D
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

hansraymond skrev:Hey sjekk denne!!
http://www.ta.no/nyheter/article4626284.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
bra at noen kommuner tar tiltak på dette området! :thumleft :D
Underskinner er et bra tiltak.
Da vi dro til årets Trollrally kjørte vi via Siljan og Skien og gjorde dette ikke bare for å kjøre en annen vei enn tidligere, men også for å få med oss MC-vei 'severdigheten' i Siljan. Og den så bra ut! :thumleft

Mer om underskinner her:
http://nmcu.org/mc-vennlige-underskinner" onclick="window.open(this.href);return false;

Det ble også snakket om dette på valgmøtet på Tyrigrava i august. Stortingsrepr. Trond Helleland (H) fra Hallingdal snakket varmt om underskinnene - men forhåpentligvis ikke bare fordi de lages av fa. Hallingplast AS... :knegg

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Trafikkfellene rundt omkring er trolig langt flere flere enn vi tror.
Kanskje vil vi se flere konklusjoner/analyser lik denne fra dødsulykken på E-6 ved Grong for et par måneder siden?

Det kanskje på høy tid å vri noe av fokuset over på andre ting enn kun for høy fart når man skal gjøre grundige analyser av årsakssammenhenger ved alvorlige trafikkulykker... :[-X

Pollti

Legg inn av Pollti »

Både ja og nei AJ ! Jeg er sinnsykt lei av biler i 80km/t i 40 sone. Forbikjøring på gale sider av rabatter. Og ikke minst av å få kjeft for hva da ? Grov kjeft fordi jeg kjører 40 i 40 sone. Og dette er det respektable,oppgående mennesker som gjør. Noe av det rareste er at de kjører 80 i 40 sone og videre inn i 60 sona går det i 80. Men så kommer vi inn i 70 sona, da slakker de av til 70. :oh Sheriffen skal aksjonere der snart og det er på høy tid. Noen ganger skjønner jeg MC som legger godt på tillatt max fart, det er nesten farlig å holde fartsgrensa til tider.

Svar