Jeg vurderer å dra på min første ordentlige MC tur alene i sommer. Jeg har ikke så mange tanker enda, jeg har heller ikke så god tid. Jeg har valgt å jobbe 2 av 3 uker i fellesferien så 20.07-27.07 inkludert helgene er den tiden jeg har til rådighet. Jeg skal til Rjukan å hoppe i strikk, jeg skal også til Borgund å se på stavkirka. Ellers har jeg ikke lagt noen store planer, prøver å holde meg sør for Trondheim.
Jeg har kun to sesonger under beltet på ting med to hjul så jeg har ikke kjempemye erfaring. Jeg hadde en tur på 90 mil i fjor sommer. Her var det bare å komme seg fram fortest mulig som var greia. Kun bensin og tissepauser, kjørte ikke på noe annet enn hovedvei heller. 12 timer i salen på en R-sykkel unner jeg ingen

Erfaring, sykkeltype, oppakning og økonomi er vel mine største hindringer. Jeg kjører en Honda CBR 600RR så jeg vil helst slippe dager med 12 timers kjøring, 6 timer kontinuerlig kjøring går fint. Jeg har heller ikke mange oppakningsmuligheter så det er begrenset hva jeg får med meg. Jeg har en R30 ryggsekk og en US-10 drypack montert på passasjersetet, begge fra Kriega. Hvis det er muligheter for det vil jeg prøve å holde meg til et budsjett på 10.000 kroner. Tar høyde for her at sykkelen har nylig vært på service, nye dekk foran og bak.
Tenker jeg veldig optimistisk her? Er jeg helt i tåka, eller vil det være muligheter for at jeg kommer meg på tur den uka jeg har fri? Håper noen av dere som er vant til å kjøre på tur kan komme med noen innspill her :)