Kjører hjemme fra, ca 20minutter senere stopper sykkelen.(skjedd et par ganger) venter 3-8minutter så starter den igjen
Så har jeg kjørt de siste 25km til jobb.
Men idag kom jeg kun 10km så stoppet sykkelen igjen, venter litt så starter den igjen, kjører på mot jobb så stopper den etter kun 1km, samme skjer enda en gang før jeg til slutt er framme..
Den gir ingen forvarsel, ingen fjusking, bare helt død som om tenningen blir skrudd av.
Utlufting i tank er i orden..
Noen som kan hjelpe?
Yamaha R6 2002 Stopper under kjøring.. Hjeelp..
-
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Yamaha R6 2002 Stopper under kjøring.. Hjeelp..
Er symptomet likt som når støtta er nede? Feil i støttebryter?
Den er loddet..
Starter ikke i nøytral heller så ikke den..
Starter ikke i nøytral heller så ikke den..
- gsx750_80
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Kontakt:
En bekjent hadde problemer som ga seg utslag i liknende oppførel, på en Ducati Monster. Bla holdt sykkelen på å stoppe på veg ut av en rundkjøring med to kjørefelter. Kunne vært skummelt.. Uansett: I det tilfellet skyldtes problemene en eller flere istykkerslitte ledningertotto2111 skrev: 22 jun 2018, 10:23 Kjører hjemme fra, ca 20minutter senere stopper sykkelen.(skjedd et par ganger) venter 3-8minutter så starter den igjen
Så har jeg kjørt de siste 25km til jobb.
Men idag kom jeg kun 10km så stoppet sykkelen igjen, venter litt så starter den igjen, kjører på mot jobb så stopper den etter kun 1km, samme skjer enda en gang før jeg til slutt er framme..
Den gir ingen forvarsel, ingen fjusking, bare helt død som om tenningen blir skrudd av.
Utlufting i tank er i orden..
Noen som kan hjelpe?
i nærheten av styrekrona.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- haakeik
- Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Hadde det vært min Triumph dette hadde skjedd med, ville jeg ikke vært i tvil om hva som var feil.
Defekt Crank Position Sensor (pick-up-Coil). Symptomene er at motoren stopper uten forvarsel når motoren er varm nok til at det påvirker CPS'en. Da er det bare å trille ut siden av veien og vente til motoren(og CPS'en) har fått kjølt seg ned. Da vil motoren starte igjen. Fortsetter man å kjøre vil det samme skje igjen, og igjen. (Har opplevd det selv)

På Yamaha språk heter denne delen ASS.PICK-UP (https://www.oemmotorparts.com/oem5.asp? ... 6-600-2_cg).
Er du nevenyttig bytter du den selv.
Siden du sa at motoren ikke fjusker først, så er det ikke noe problem med bensintilførsel til forgasserne. Det kunne også være en årsak.
Nesten tette bensinslanger eller filter. Flotørkamrene går tomme og motoren fjusker og stopper. Så renner bensinen sakte ned(mens du venter) og fyller flotørkamrene igjen og man får start igjen.
Defekt Crank Position Sensor (pick-up-Coil). Symptomene er at motoren stopper uten forvarsel når motoren er varm nok til at det påvirker CPS'en. Da er det bare å trille ut siden av veien og vente til motoren(og CPS'en) har fått kjølt seg ned. Da vil motoren starte igjen. Fortsetter man å kjøre vil det samme skje igjen, og igjen. (Har opplevd det selv)

På Yamaha språk heter denne delen ASS.PICK-UP (https://www.oemmotorparts.com/oem5.asp? ... 6-600-2_cg).
Er du nevenyttig bytter du den selv.
Siden du sa at motoren ikke fjusker først, så er det ikke noe problem med bensintilførsel til forgasserne. Det kunne også være en årsak.
Nesten tette bensinslanger eller filter. Flotørkamrene går tomme og motoren fjusker og stopper. Så renner bensinen sakte ned(mens du venter) og fyller flotørkamrene igjen og man får start igjen.
Jeg har et liknende problem på min KTM 690 Duke som den står på verksted for nå. Det du beskriver stemmer veldig godt med hvordan min sykkel oppfører seg også...haakeik skrev: 22 jun 2018, 15:47 Hadde det vært min Triumph dette hadde skjedd med, ville jeg ikke vært i tvil om hva som var feil.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690