Jeg hadde en elektriker fra NTE hjemme for å gjøre noe arbeid. Han var på eiendommen i under 2.5 timer, og har ikke mer enn maks
10 minutter kjøring mellom sitt kontor og mitt bosted.
Jeg har fått en regning der det står montør 3.5 timer, a kr. 870.- (Moms i tillegg). Jeg har bedt NTE om å forklare dette for meg.
(Montøren virket som en kløne, og har også feilkoplet en dimmer som ikke lengre fungerer, men det skal jeg ta opp som en separat sak).
Dersom det er kjøretid han har overdrevet, feks- er det normalt at montøren skal ha mer enn 1000 kr timen for å sitte på ræva og kjøre bil?
prising av elektriker
- Stian87
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Re: prising av elektriker
Pleier som regel å få fastpris på elektriker selv, men jeg vet at du gjerne må betale for bilen, som om de kunne gjort noe jobb uten den...
Husker jeg hadde en maler inne, han var innom seks ganger kladde litt sparkel og malte litt, rundt 10 min hver gang. Skrev seks timer
Husker jeg hadde en maler inne, han var innom seks ganger kladde litt sparkel og malte litt, rundt 10 min hver gang. Skrev seks timer

LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
Nå sitter vel de fleste på ræva når de kjører bilgsx750_80 skrev: 10 sep 2018, 19:34 Jeg hadde en elektriker fra NTE hjemme for å gjøre noe arbeid. Han var på eiendommen i under 2.5 timer, og har ikke mer enn maks
Jeg har fått en regning der det står montør 3.5 timer, a kr. 870.- (Moms i tillegg). Jeg har bedt NTE om å forklare dette for meg.
(Montøren virket som en kløne, og har også feilkoplet en dimmer som ikke lengre fungerer, men det skal jeg ta opp som en separat sak).
Dersom det er kjøretid han har overdrevet, feks- er det normalt at montøren skal ha mer enn 1000 kr timen for å sitte på ræva og kjøre bil?

Klokka starter å gå når elektrikeren finner frem materiell på arbeidsplassen sin og stopper når han/hun har ryddet utav bilen og gjort ferdig "papirarbeidet". Påbegyndt time faktureres gjerne som en hel time så synes ikke regningen din virker urimelig.
- gsx750_80
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Kontakt:
Takk for svaret.Rune75 skrev: 10 sep 2018, 20:39Nå sitter vel de fleste på ræva når de kjører bilgsx750_80 skrev: 10 sep 2018, 19:34 Jeg hadde en elektriker fra NTE hjemme for å gjøre noe arbeid. Han var på eiendommen i under 2.5 timer, og har ikke mer enn maks
Dersom det er kjøretid han har overdrevet, feks- er det normalt at montøren skal ha mer enn 1000 kr timen for å sitte på ræva og kjøre bil?men ja, de skal selvsagt ha betalt for det også. Ikke uvanlig at det kommer kjøring/transport på regninga i tillegg. Pris pr km.
Klokka starter å gå når elektrikeren finner frem materiell på arbeidsplassen sin og stopper når han/hun har ryddet utav bilen og gjort ferdig "papirarbeidet". Påbegyndt time faktureres gjerne som en hel time så synes ikke regningen din virker urimelig.
Google maps sier at det er 4 km fra NTE Elektro og til dit jeg bor. Kjøreturen estimeres til 8 minutter, dvs totalt 16 minutter.
Servicebil er spesifisert til 300 (+moms).
Det er klart det er noe administrasjpon og kjøring inne i bildet også, så det er ikke sikkert det er så urimelig, likevel, som du er inne på.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- FredrikE24
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
3,5 time er helt innafor. Egentlig ganske rimelig spør du meg. Det følger med noe administrasjonstid her også som må dekkes opp.
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
2.5 timer med jobb og en total kjøretid på 20 minutter + finne deler etc. Som normalt rundes opp til en time høres ikke så veldig feil ut i mine øyne vertfall.
Men jeg spør alltid om en pris før jeg inviterer en håndtverker. Ofte er det lett for dem å gi pris på enkle installasjoner hvis dem har fått nok informasjon.
Men jeg spør alltid om en pris før jeg inviterer en håndtverker. Ofte er det lett for dem å gi pris på enkle installasjoner hvis dem har fått nok informasjon.
-
- Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia
Fikk du svar - og hva, evt. hvor detaljert var svaret?gsx750_80 skrev: 10 sep 2018, 19:34 Jeg hadde en elektriker fra NTE hjemme for å gjøre noe arbeid. Han var på eiendommen i under 2.5 timer, og har ikke mer enn maks
I noen bransjer brukes begrepet administrasjonskostnader (AK) på regninger. AK gjelder alle kostnader knyttet til kontorstedet (som muliggjør at en elektriker har "noe" å kjøre ut fra). Deri ligger husleie, kommunale avgifter, strøm, lønn og pensjonsavgifter til kontoransatte, lagerhold, bilhold, kursing herunder sertifikater etc. Prisnivået i Norge er (på de fleste felt) høyt - og når man tallknuser pris ned til hva prisen skal dekke så går det ofte på marginer. Lønn er tariffestet - og den får man ikke gjort noe med. Og på de andre felt er det også lite korreksjonsmuligjeter nedad - så da må kunden betale. Kunden kan imidlertid være prisbevisst enten (1) ved å innhente anbud fra flere leverandører eller (2) ved å forespørre forhåndspris.
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!
- gsx750_80
- Kontakt:
Det ble nevnt fra NTE at jeg hadde fått 500.- i rabatt på tilsendt faktura. Bakgrunn var ikke spesifisert. Det tilsvarer omtrent 1/2 times arbeid, så da slo jeg meg til ro med det og betalte.
Men, de må tilbake og fikse en dimmer som montøren antakelig feilkoplet.
Men, de må tilbake og fikse en dimmer som montøren antakelig feilkoplet.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- FredrikE24
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Om det viser seg å være koblet feil bør det fint gå under reklamasjon.
- gsx750_80
- Kontakt:
Ja, jeg har vært i kontakt med de, og regner med at det går i orden.FredrikE24 skrev: 19 sep 2018, 23:37 Om det viser seg å være koblet feil bør det fint gå under reklamasjon.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80