Er ny MC fører (dvs tok lappen og kjøpte en kawasaki z900 i fjor) Dessverre har jeg ikke hatt tid til å få kjøre så mye som jeg ønsket, litt også fordi jeg ikke tør...

I vinter så hadde jeg sykkelen inne hos Alf Graarud, hvor jeg kjøpte den og fikk satt på holder med strøm til tankveske, samt ny Arroweksos.
I våres (april) - tok jeg en tur med sykkelen (den hadde da stått og ladet med Ctek et par måneder av vinteren) Den startet fint og etter ca en time tok jeg en stopp (skikkelig varm go'værs dag), 10 minutter senere startet den ikke. Den ga lyd om at den ønsket og starte, men det siste "sparket" kom ikke.
Jeg ringte så veihjelp ( Da det var helt flatt og bakkestart ikke var en løsning) og etter ca en time kom de og ga den et sjokk med aggregatet sitt. Da startet sykkelen. Har etter dette vært nervøs for å kjøre langt, i fare for å bli stående igjen.
Jeg har ladet gjennom hele sommeren og tatt et par turer i ny og ne, problemfritt. Nå har sykkelen stått en stund igjen, men CTEKladeren har stått tilkoblet og lyst grønt lenge (vedlikeholdslading)
Men da jeg skulle ut å kjøre til jobb i dag tidlig så startet den ikke igjen. Sendte så mail til verkstedet. De mener det er noe galt med batteriet. Jeg er veldig usikker (i og med at den har startet fint flere ganger siden sist, og laderens indikatorer ikke indikerer feil.) Men noe er galt?
Er det bare å kjøpe nytt batteri tror dere? Eller kan det være noe med starteren? tannhjul? annet. Er som nevnt ikke kyndig.