Bruker høsten til å se på Finn.no etter en eldre mc.
Kom over en der tanken hadde hatt en lekkasje og sendte spørsmål til selger om den.
Fikk dette svaret:Tanken ble forseglet innvendig p.g.a. lekkasje. Dette ble satt bort til en proff på rehabilitering av veteransykler.
Er det noen her som kjenner til denne metoden/ er den holdbar ?
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 39972km på 4 sesonger.
2025 Ducati Multistrada V4S
Svigerbroren min hadde en tank med rusthull i bunnen.
Han kjøpte et sett med rensemiddel/rustfjerner og et stoff som forseglet tanken og skulle forhindre ny rust.
Husker ikke hva det heter, men tanken ble tett og har holdt seg tett i flere år.
Jeg har hatt flere lekkasjer på tanken til hyttemopeden. Har tetta dette ved å skru inn en litt for stor parker-skrue dyppet i rikelige mengder araldit. Toppes med mer araldit.
Solo-rider skrev: 15 nov 2018, 16:45
Bruker høsten til å se på Finn.no etter en eldre mc.
Kom over en der tanken hadde hatt en lekkasje og sendte spørsmål til selger om den.
Fikk dette svaret:Tanken ble forseglet innvendig p.g.a. lekkasje. Dette ble satt bort til en proff på rehabilitering av veteransykler.
Er det noen her som kjenner til denne metoden/ er den holdbar ?
Ja, gjort riktig skal det være holdbart. Hirsch lager Tank Sealer som er godkjent for å bruke i flytanker, og i flyindustrien tar man sikkerhet alvorlig.
gasolin.no har komplett fiks. Bill Hirsch og i settet er kitt til å tette med. Gasolin holder til på Slevolden rett før Porsgrunn. Brukte sølvlodding på en tank tidligere å det ble bra.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
Solo-rider skrev: 15 nov 2018, 16:45
Bruker høsten til å se på Finn.no etter en eldre mc.
Kom over en der tanken hadde hatt en lekkasje og sendte spørsmål til selger om den.
Fikk dette svaret:Tanken ble forseglet innvendig p.g.a. lekkasje. Dette ble satt bort til en proff på rehabilitering av veteransykler.
Er det noen her som kjenner til denne metoden/ er den holdbar ?
Ja, gjort riktig skal det være holdbart. Hirsch lager Tank Sealer som er godkjent for å bruke i flytanker, og i flyindustrien tar man sikkerhet alvorlig.
Selger av mcen jeg referer til sier nå at tank forseglingen har holdt i over 10 år Han skal komme tilbake med metoden/ typen sealer som er blitt brukt.
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 39972km på 4 sesonger.
2025 Ducati Multistrada V4S
Var nylig på et foredrag av en representant for Amcar, om bla problemer heftet til etanol i drivstoff. Det ble fortalt om problemer mange fikk på en USA-tur, grunnet slik tilsetning. Tror det var da det ble nevnt at slettes ikke alle tank sealers tåler etanol, over tid. Siden vi nå har etanol i all pumpebensin, bortsett fra 98 oktan fra Shell og Esso (?), kan det være verdt å undersøke, for de som tenker benytte tank sealer.