Ny her på forumet, og litt om meg selv: tok tung mc lappen i fjor, og bestilte en 2018 BMW F750 GS som jeg skal hente når sesongen starter i Oslo :) Jeg gleder meg veldig til dette

Men nå angrer jeg litt på utstyr jeg kjøpte fordi jeg har planer å kjøre lange turer og da syns jeg kanskje det er best med tekstil bekledning. Derfor har jeg gjort noe research og bestemt meg å kjøpe bmw sin Enduroguard jakke og bukse, og hansker nå på kommende mc messe i lillestrøm. Når det gjelder skinnsjakke eg kjøpte så tenkte jeg heller å bruke det på racing bane når jeg skal øve og slik.
Når det gjelder hjelmen jeg har kjøpt så er jo Shoei er veldig bra merke men det virke som hjelmen har ikke noe godt resultater på tester.. så etter noe grundig research så finner jeg ut at ARAI er også på topp av lista over verdens beste hjelmer.. og iallfall de sikreste..
Så spørsmålet mitt er hvilken ARAI modell anbefaler dere å prøve? Som sagt vurdere jeg lange turer, slik at det er viktig at den er komfortabel å ha på og greit med lufting.
Takk