Contour gikk konkurs men ble startet opp igjen og 4k kamera har vært lovet lenge men ingenting skjer så lurer litt på om de faktisk er i drift. Uansett, ble lei av å vente og kjøpte ubrukt CONTOUR+2 på finn, 1700NOK ink frakt og da fulgte det med masse ekstra fester så ikke noe å si på prisen.
Men så kommer vi til sakens kjerne. Det gamle kamera hadde maks 720P så kjørte på det. Det nye har mulighet for bedre oppløsning (se screendump under) så fristende å kjøre på max oppløsning. Men samtidig drar jeg på en del lengre turer og mye offroad hvor uansett fort er litt støvete og det humper en del. Så vinner jeg i realiteten noe særlig på å gå opp i oppløsning, har forsåvidt vært happy nok med 720P? kanskje 960P som gylden middelvei?
EDIT: Ser at også vinkelen påvirkes 1080P har 125gr mens 960P gir full vidvinkel 170gr. Så da blir det ikke 1080P, vidvinkelen til Contour er noe av det liker, gir den rette fartsfølelsen

Og så var det fps da, noe poeng å gå opp til 60fps eller er 30fps nok så lenge ikke slo-mo?
Grunnen til spør er at kjekt om 32Gb SD kort satt inn holdt hel uke hvor filmer kanskje 2t/dag-ish. Men ikke noe kjempeproblem å ta med ekstra kort så blir det bedre resultat så gjør jeg bare det.
PS! Og vi bruker vel PAL?