Hallo!
Jeg har i dag en 2005 Yamaha Majesty 400 og tenker nå og kjøpe meg nyere sykkel. Det står nå mellom 2015 T-Max 530 eller 2011 XJ6FA. Sykkelen skal brukes mest til bykjøring/kortere turer, men også lengre turer med litt bagasje.
Noen som har erfaringer å dele? (eller evt forslag til andre sykler i samme klasse)
Kan nevne at jeg hadde Suzuki gsx600f for 20 år siden og den likte jeg godt, setehøyden passet bra til meg.
Yamaha T-Max 530 eller XJ6FA
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Re: Yamaha T-Max 530 eller XJ6FA
Lett. XJ6FA 

- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Re: Yamaha T-Max 530 eller XJ6FA
Du kjenner egenskapene til en storscooter ettersom du har en Majesty 400. T-MAX har de samme egenskapene, men er i tillegg større og langt mer moderne. Som pendlersykkel er storscooteren god. Ikke vanskelig å forstå at storscootere selges i hopetall i storbyene i Europa.
XJ6FA er også et godt valg. Den har en velfungerende kåpe som beskytter deg nesten like bra som T-MAX mot vær og vind. Men bare nesten like bra.
Til ren bypendling ville jeg anbefalt T-MAX. Men til andre turer ville nok XJ6 kunne gi den noe mer kjøreglede.
XJ6FA er også et godt valg. Den har en velfungerende kåpe som beskytter deg nesten like bra som T-MAX mot vær og vind. Men bare nesten like bra.
Til ren bypendling ville jeg anbefalt T-MAX. Men til andre turer ville nok XJ6 kunne gi den noe mer kjøreglede.