KTM, bra sykler eller mye feil og dyre å eie?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Bjorn86
Motorsykkelen din: Din MC her

KTM, bra sykler eller mye feil og dyre å eie?

Legg inn av Bjorn86 »

Hei, jeg er veldig nære på å kjøpe meg flonkenes ny KTM nå, men fikk høre av en kamerat av min far at KTM sykler ikke er av no særlig bra kvalitet, jeg har også hørt rykter om dette men det gjalt sykler opptil 2002modeller har jeg hørt og jeg tenker på og skaffe en 2010mod KTM EXC 300 enduro cross med skilt.

noen som har erfaring med denne eller KTM som merke? delepriser, deletilgangen, ventetid og er holder de bra, eller må de skrus ihjel som kameraten til faren min forteller?

takker for alle erfaringer når det gjelder KTM som merke.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: KTM, bra sykler eller mye feil og dyre å eie?

Legg inn av AJ »

Vælkømmin tel Forumet, Bjorn86 :thumleft
Har ingen erfaring med KTM, men ble plutselig veldig interessert da denne kom:

Bilde

Ser ut til å være en fin touringsykkel, akkurat sånn jeg liker det. Og så kan det fort hende at den er litt sprekere enn TDM'en også... :-k
:knegg

Brukeravatar
Snill Vaffel
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000

Legg inn av Snill Vaffel »

:vs
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Bjorn86

Legg inn av Bjorn86 »

heihei ja, takker. ;)

var grei den sykkelen der ja, men har blitt mer glad i litt mer skogskjørbare maskiner jeg da, etter å ha eid en Supermotard i sommer, det ble bare ikke helt meg. jeg liker å kunne kjøre litt på i terrenget også når jeg føler for det. :)

jeg er takknemlig for andre som har noen som helst erfaring eller mening om KTM. forhandlerne sier at de er blitt veldig bra de siste 5-10årene like bra som japanske syklene, og deler skal visst ikke bli noe problem til greie priser, men en selger vil jo alltid prøve å selge sine produkter, det er selvklart!

så litt innput fra noen eiere el andre som har mening om KTM er fint.! :prf

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

Ktm er nok ikke dårligere enn japsene....men strikken er strammet litt hardere(mere effekt) så det er noe mere service...
525sxv eller hva den heter derimot var en katastrofe for mange..men når de blir korrekt reparert er de nok greie de også.. problemene er vel stort sett å få gjennomslag for reklamasjoner hos importør-Har vært :vet ikke hvordan det er nå..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Bjorn86

Legg inn av Bjorn86 »

mekkern skrev:Ktm er nok ikke dårligere enn japsene....men strikken er strammet litt hardere(mere effekt) så det er noe mere service...
525sxv eller hva den heter derimot var en katastrofe for mange..men når de blir korrekt reparert er de nok greie de også.. problemene er vel stort sett å få gjennomslag for reklamasjoner hos importør-Har vært :vet ikke hvordan det er nå..
hehe ja, det sier seg selv, litt hyppige service intervaller kan jeg tåle på en 2-takter som er greie å ha med å gjøre.
du har tilfeldigvis ikke vært borti GasGas da? hadde en slik i sommer, skal jeg aldri mer kjøpe, dyr og forferdig vanskelig og dyre deler å få tak i, ventetid på 1mnd itilegg. KTM har litt flere forhandlere så vil tro det er sikrere kjøp uansett pga deletingangen og pris men likevel vil jeg ha noe som er til å stole på når jeg endag er på en tur ett eller annet sted er det kjedelig om sykkelen bryter sammen på en eller annen måte. :roll

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Du har ikke vurdert Husaberg, da?
Importøren holder til ikke så langt unna her jeg bor...

Husaberg MC

Pollti

Legg inn av Pollti »

Skal du kombinere daglig sykkel og kjøre i skogen sykkel, i samme maskin ? KTM vet jeg ikke noe om annet enn at de er oransje og har fin lyd. Hva med en gammel Husquarna da, en ordentlig crosser ?

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

I skauen ? Vi andre har nok med å klage på dårlige riksveier.... :notlistening

Lykke til,og vælkømmin på forumet våres ! :D :notworthy:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

mekkern

Legg inn av mekkern »

bæsjet litt på leggen i forrige inlegg.....550svx er Aprilla...ikke KTM...blander litt på de bakhjulssyklene... :-
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Bjorn86

Legg inn av Bjorn86 »

Pollti skrev:Skal du kombinere daglig sykkel og kjøre i skogen sykkel, i samme maskin ? KTM vet jeg ikke noe om annet enn at de er oransje og har fin lyd. Hva med en gammel Husquarna da, en ordentlig crosser ?
hehe, ja det var planen, en allmulig sykkel, som kan kjøres overalt, de skal visstnok gå ann å kjøre tur med også, soter visst ikke igjen, de som kan registeres på vei har visst litt annet motoroppsett enn en helcrosser å skal være mer veivenlig.. men sikkert ikke like bra som min Suzuki Intruder 750 '86 som jeg har nå. fin sykkel det altså, kansje den fineste chopperen etter min mening. men det er ingen "lekesykkel". jeg vil ha muligheten til å kjøre på bakhjulet også når jeg har lyst til litt "show of". og like litt bredt på grus i ny og ne liker jeg også veldig godt.

har sett på Husqwarna også, liker de også bla WR 360. men den begynner å bli gammel, også liker jeg utseende veldig godt til den nye KTM'n. :)

pelsen
Motorsykkelen din: ja

Legg inn av pelsen »

en KTM EXC kan registreres og kjøres på vei, men noe god turmaskin blir det ikke.
Har en uregistrert -02 400EXC som er rigget for enduro/skogskjøring: myk demping/ LAV dreving og crossdekk.
Speil/baklys/blinklys og annet tjafs demontert.
Man kan godt ha speil og blinklys montert når man kjører inn i skogen, men det er sannsynligvis ikke like komplett når man kommer ut av skogen igjen.

Oppsettet som passer for skogen gjør den helt ubrukelig på vei, og omvendt. Skal man ha samme sykkel til begge typer kjøring må man regne med noen timer i garasjen mellom øktene.
EXCene er konkurransesykler som er registrerbare, men det er mange eiere som er blitt lei de korte serviceintervallene som disse konkurransemaskinene skal ha.
KTM er bra, men en liten sykkel som går på full gass hele tiden blir jo nødvendigvis brukt opp fortere enn en svær touringmaskin som på norske veier kan kjøres på et turtall som tilsvarer høy tomgang.

Pollti

Legg inn av Pollti »

Når vi snakker om Husquarna. Så en ny sykkel i boksen sin i går pent satt på en henger. På siden av kassa stod det Husquarna Made in Italy ?

Bjorn86

Legg inn av Bjorn86 »

okei, denne 400 EXC er da en 4-takter, right? jeg kommer ikke til å kjøre så hardt at jeg trenger demontere blinklys etc som du sier, dessuten er vel det ikke umlig å skaffe om det skulle gå til ett visst sted med det heller. jeg vet at crossdekk på vei blir som å kjøre traktor. ;) har prøvd med kawasaki KX250'n jeg hadde for noen år siden. men en mellomting da, og mellomting når det gjelder drevning og alt annet som måtte spille inn.

jeg tror nok heller ikke kjørecomforten til sånn turkjøring blir kjempe jeg heller, men jeg liker faktisk å sitter på en cross-sykkel å kjøre lenge, dessuten til KTM får man kjøpt mykere seter og større bensintanker om man vil! noe som er kjempekjekt da!

MEN det jeg er mer usikker på, er motoren. hvis den bare går å "stanger" og "puttrer" når jeg prøver å holde ett jevnt turtall som er typisk 2-taks crossere så blir det veldig slitsomt i lengden, slik at man må gå på med enten av eller på gassen, vet ikke åsen disse gateregisterte enduro'ene oppfører seg der. noen som har efaring med det?

foresten så kommer de nedplombert når de går ut av butikken, mulig de kan lettere kjøres på vei med dette oppsett selvom jeg mangler en haug med heste krefter, hva trur du/dere om det? :skriver

mekkern

Legg inn av mekkern »

for "all round" bruk så gå for 4t...kan bedre putrekjøres...

sålenge det er blanding rett i bensina med olje funker det best med litt "last" på motoren ellers gir det litt lite smøring på lange strekker med turtall uten serlig last...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar