Båt til England ?
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Båt til England ?
Er det noen som vet om noen godsbåter som tar mc med seg fra Norge til England (gjerne et par passasjerer også)
Jeg vil helst unngå å kjøre til Danmark da det blir både langt og dyrt,etter hva jeg har funnet ut koster ferga fra Danmark
til England både skjorta og buksa
Jeg vil helst unngå å kjøre til Danmark da det blir både langt og dyrt,etter hva jeg har funnet ut koster ferga fra Danmark
til England både skjorta og buksa
Re: Båt til England ?
Bergen - Newcastle?
Er så jeg har det for meg at den ikke går lengre.
Pollti jobber i den bransjen, kanskje han vet om no?
Er så jeg har det for meg at den ikke går lengre.
Pollti jobber i den bransjen, kanskje han vet om no?
- jhn
Re: BÃ¥t til England ?
Ingen ferger mellom Norge og England lenger men det må vel være noen godsbåter
som går over Nordsjøen.Jeg mener å ha lest en eller annen plass om en kar som fikk
sendt sykkelen med godsbåt og fikk være med selv også,det hadde jo vært perfekt.
Får håpe Politi har noe nyttig info.
som går over Nordsjøen.Jeg mener å ha lest en eller annen plass om en kar som fikk
sendt sykkelen med godsbåt og fikk være med selv også,det hadde jo vært perfekt.
Får håpe Politi har noe nyttig info.
-
- Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica
Tor Line har en båt fra Gøteborg til Immingham daglig. De hadde en ukentlig rute mellom Brevik og Immingham også, men jeg lurer på om den kanskje er lagt ned.
- Misha
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sea-cargo har ruter fra aberdeen og immingham til tananger og videre oppover kysten til trondheim.
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
- jhn
Takker og bukker
Ragnhild skrev:Pollti jobber i den bransjen, kanskje han vet om no?
Dessverre. Lastene jeg driver med går ikke ombord og i land av seg selv på 2 bein.

Send meg en en IM i morgen med alle opplysninger om hva du ønsker så skal jeg nappe in noen kontorrottehemorider i Oslo som gir ordre fra beskjed videre så får vi se hva han kan klare å få til. Inkluder tlf nr og mail adressa di så DEO kan kontakte deg direkte hvis det trengs.
Generellt så er slike arrangementer ikke lette pga ISPS, send en dyp takk til Al Queida og Geroge W. Bush for dette, og rigide toll og immigrasjonsbestemmelser. Men jeg fikk en 4 menning ut av Dakar til Brasil og videre til Nederland i sommer så det er ikke umulig. Men det tar tid å ordne.
(Tor Line går på Immingham enda de, men de tar ikke passasjerer. Forresten en veldig fin båt de har på den ruta.)
- hallgeirbakken
- Motorsykkelen din: ikkeno for øyeblikket :(
- Kontakt:
Jeg må hive meg på denne posten. Har kjøpt meg en Ducati Monster 620CC av en slektning i Dublin og prøver å få denne over til Norge (Lillehammer) i løpet av våren 2010. Men resultatet hittils for å få ordne transport for to personer og en motorsykkel er nedslående. Og jeg som innbilte meg at dette skulle bli «piece of cake»!
Hvis det er noen som vet om en eller annen båt, så ta kontakt :[-o<
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Mener å ha hørt (eller lest et eller annet sted...) om at ferga som gikk over til Newcastle ble nedlagt...hallgeirbakken skrev:Jeg må hive meg på denne posten. Har kjøpt meg en Ducati Monster 620CC av en slektning i Dublin og prøver å få denne over til Norge (Lillehammer) i løpet av våren 2010. Men resultatet hittils for å få ordne transport for to personer og en motorsykkel er nedslående. Og jeg som innbilte meg at dette skulle bli «piece of cake»!

Stemmer dette, tro?
I så fall står du overfor en utfordring, hallgeirbakken....
Men det finnes alltids løsninger! Men akkurat hva i ditt tilfelle vet jeg ikke helt...

Uansett, velkommen til Forumet

Er sikkert mange her inne som har et bedre svar enn det jeg har...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- cheron
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
En kompis av meg i Wales sliter med noe av det samme. Han har masse biler og mc'er han skal ha skipa hjem til Tønsberg, men det er slutt med at privatpersoner får sende "pakker" hjem...
Må gå via ett firma. Slektningen din kjenner ikke noen i et fraktfirma da? Da kan det ordnes :)
Må gå via ett firma. Slektningen din kjenner ikke noen i et fraktfirma da? Da kan det ordnes :)
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
hallgeirbakken skrev:Jeg må hive meg på denne posten. Har kjøpt meg en Ducati Monster 620CC av en slektning i Dublin og prøver å få denne over til Norge (Lillehammer) i løpet av våren 2010. Men resultatet hittils for å få ordne transport for to personer og en motorsykkel er nedslående. Og jeg som innbilte meg at dette skulle bli «piece of cake»!
Kjører du ikke motorsykkel da ???;)
Norwegian har bileter i Dublin for noen hundrelapper..
Hiv deg på sykkelen i Dublin...det går raske ferger både fra Dublin og steder sydover der til Wales.. så suser du tvers over England, så en kort ferge eller tog, til Calias eller Holland.....så er det bare rett opp og hjem ..
I stedet for tusenlapper i frakt så får du deg en flott sykkeltur !!??

2-3 overnattinger,,om du ikke vil gjøre mer tur ut av det

Dette forutsetter at du har litt kjøreerfaring, sant ...
"Do the right thing"
- tagesk
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Kontakt:
Jeg ville tatt toget fra England til Frankrike. Det er kulere.Relax skrev:.. så suser du tvers over England, så en kort ferge eller tog, til Calias eller Holland....
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- hallgeirbakken
- Motorsykkelen din: ikkeno for øyeblikket :(
- Kontakt:
Takk for innspill! Glemte helt å nevne den lille detaljen at jeg holder på å ta lappen - starter kjøringen med skole til våren, så å kjøre den selv til Norge utgår med høye kneløft for øyeblikket.
Men; jeg fant løsningen: http://www.overlanders.ie :)
Har nå hatt noen mailer frem og tilbake med Derek på Overlanders som har en forsendelse med sykler fra England til Rygge flyplass (motorsylkene sendes med båt og sjåførene tar fly til rygge hvor de kan sette seg direkte på tohjulingene og dure i vei. Så jeg får slengt med min på denne forsendelsen. I følge Derek så spenner de fast MCene i rammer som er spesiallaget for formålet. Blir spennende å se hvordan det går, men hittils virker alt seriøst og bra.
For andre som er interessert å frakte seg selv og MC England/Norge, s fant jeg denne, ferge fra Inningham til Brevik: http://www.dfdslysline.com
pris for to pers og én sykkel er NOK 4170,- inkl lugar og måltider. Mulig de også kjører til Oslo, det glemte jeg faktisk å spørre om(!)
DFDS Lys Line, avd Kristiansand - tlf 38 10 55 14
edit: @AJ takk for hyggelig velkomsthilsen :-)
Har nå hatt noen mailer frem og tilbake med Derek på Overlanders som har en forsendelse med sykler fra England til Rygge flyplass (motorsylkene sendes med båt og sjåførene tar fly til rygge hvor de kan sette seg direkte på tohjulingene og dure i vei. Så jeg får slengt med min på denne forsendelsen. I følge Derek så spenner de fast MCene i rammer som er spesiallaget for formålet. Blir spennende å se hvordan det går, men hittils virker alt seriøst og bra.
For andre som er interessert å frakte seg selv og MC England/Norge, s fant jeg denne, ferge fra Inningham til Brevik: http://www.dfdslysline.com
pris for to pers og én sykkel er NOK 4170,- inkl lugar og måltider. Mulig de også kjører til Oslo, det glemte jeg faktisk å spørre om(!)
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Bare hyggelighallgeirbakken skrev:

Og flott at det løser seg med sykker'n :-)

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Svolp
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
bra det ordnet seg! 

NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
- d.strand
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sett sykkelen på toget til London, så plukker jeg den opp der og kjører den hjem for deghallgeirbakken skrev:Jeg må hive meg på denne posten. Har kjøpt meg en Ducati Monster 620CC av en slektning i Dublin og prøver å få denne over til Norge (Lillehammer) i løpet av våren 2010. Men resultatet hittils for å få ordne transport for to personer og en motorsykkel er nedslående. Og jeg som innbilte meg at dette skulle bli «piece of cake»!

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Ikke love for mye nåd.strand skrev:Sett sykkelen på toget til London, så plukker jeg den opp der og kjører den hjem for deghallgeirbakken skrev:Jeg må hive meg på denne posten. Har kjøpt meg en Ducati Monster 620CC av en slektning i Dublin og prøver å få denne over til Norge (Lillehammer) i løpet av våren 2010. Men resultatet hittils for å få ordne transport for to personer og en motorsykkel er nedslående. Og jeg som innbilte meg at dette skulle bli «piece of cake»!

- d.strand
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
:-# Hehe.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.
Bra jobba!hallgeirbakken skrev:Takk for innspill! Glemte helt å nevne den lille detaljen at jeg holder på å ta lappen - starter kjøringen med skole til våren, så å kjøre den selv til Norge utgår med høye kneløft for øyeblikket.
Altså, ang denne sykkelen osv å er det bra, men også ang. Englandstur generelt!
Den vanlige Newcastle fergen er stoppet, men da finnes det faktisk en annen mulighet her uten å kjøre om Holland / Frankrike!!

"Do the right thing"