Erik_B70 - Liten sensommertur på vei til MC Siden treffet.
- Erik_B70
- Innlegg: 189
- Registrert: 27 jul 2018, 14:04
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS - 1997
- Sted: Radøy , Vestland
Erik_B70 - Liten sensommertur på vei til MC Siden treffet.
Prøver meg på en logg jeg også.
Starter med en kort oppsummering av MC-livet mitt så langt. Tok A lappen som 22 -åring i 1992, men egen sykkel ble det ikke før i 1996.
Valget falt da på en VF1000F, overligger fra 86 som var førstegangsregistrert i 1988. Hadde denne noen sesonger, fikk med meg noen treff, og et par lengre turer sammen med et par kamerater.
En god sykkel å kjøre, med et solid dreiemoment og lite behov for å gire i tide og utide.Noe høyt bensinforbruk hadde den. Mener å huske at jeg aldri kom særlig lengre ned enn ca. 0,8 l/mil. Ikke nødvendigvis bare sykkelen sin feil
Høsten 98 ble sykkelen solgt, og MC karrieren lagt på is. Interessen hadde avtatt , og de fleste kompiser hadde også kuttet ut MC kjøringen.
Årene gikk, savnet etter sykkel var bortimot fraværende.
Ved en tilfeldighet , høsten 2017, kom jeg i snakk med en kollega, der det kommer frem at hans gamle Honda CX500C har stått i et skur i 10-12 år. Sykkelen ble satt bort pga. diverse problemer, og han hadde etter hvert innsett at han ikke kom til sette denne i stand igjen som planlagt.
Jeg fikk et infall om at dette kunne være et passende vinterprosjekt, og sputre om han kunne være interessert i å selge denne.
Det var han, og avtalen var at han skulle ta noen bilder av vidunderet. Jeg fikk bildene, og de avslørte at forfallet hadde kommet langt under årene i skuret. Må innrømme jeg ble litt i tvil, men prisen var god, og uken etter ble sykkelen hentet hjem Gjennom vinteren ble sykkel plukket i biter, og gått gjennom. Noen brukte deler ble innkjøpt , noen nye, og noe ble bare stelt til sånn noenlunde.
Resultatet ble en sykkel som var i bra teknisk stand, men ikke i noen utstillingsstand.
Kunne skrevet mye om denne prosessen, men den "korte" oppsummeringen min har allered blitt alt for lang ser jeg.
I juli 2018, kunne sykkelen endelig taes i bruk, nytt kjøreutstyr ble innkjøpt, da det gamle på mystisk vis hadde både krympet noe voldsomt og blitt utdatert. Synes til og med hjelmen var blitt en smule trang
Har kost meg på CXen i to sesonger og 10000 km, og virkelig gjennoppdaget gleden ved å kjøre motorsykkel.
Jeg vil våge å påstå at jeg har enda større glede av det nå en forrige gang. Samtidig har jeg følt at CXen har vært litt liten for meg, både motormessig, og ikke minst rent fysisk. Har tenkt en del på å oppgradere til sesongen 2020, gjerne med en sykkel som er litt mer egnet for lengre turer osv. For to uker siden ble den lagt ut på Finn.no nærmest som en impulshandling , og forrige søndag ble den hentet av ny eier.
Ny ,eller litt nyere sykkel er på gang, og om det går som jeg håper blir avtale ingått i løpet av uken. Blir spennende...
Starter med en kort oppsummering av MC-livet mitt så langt. Tok A lappen som 22 -åring i 1992, men egen sykkel ble det ikke før i 1996.
Valget falt da på en VF1000F, overligger fra 86 som var førstegangsregistrert i 1988. Hadde denne noen sesonger, fikk med meg noen treff, og et par lengre turer sammen med et par kamerater.
En god sykkel å kjøre, med et solid dreiemoment og lite behov for å gire i tide og utide.Noe høyt bensinforbruk hadde den. Mener å huske at jeg aldri kom særlig lengre ned enn ca. 0,8 l/mil. Ikke nødvendigvis bare sykkelen sin feil
Høsten 98 ble sykkelen solgt, og MC karrieren lagt på is. Interessen hadde avtatt , og de fleste kompiser hadde også kuttet ut MC kjøringen.
Årene gikk, savnet etter sykkel var bortimot fraværende.
Ved en tilfeldighet , høsten 2017, kom jeg i snakk med en kollega, der det kommer frem at hans gamle Honda CX500C har stått i et skur i 10-12 år. Sykkelen ble satt bort pga. diverse problemer, og han hadde etter hvert innsett at han ikke kom til sette denne i stand igjen som planlagt.
Jeg fikk et infall om at dette kunne være et passende vinterprosjekt, og sputre om han kunne være interessert i å selge denne.
Det var han, og avtalen var at han skulle ta noen bilder av vidunderet. Jeg fikk bildene, og de avslørte at forfallet hadde kommet langt under årene i skuret. Må innrømme jeg ble litt i tvil, men prisen var god, og uken etter ble sykkelen hentet hjem Gjennom vinteren ble sykkel plukket i biter, og gått gjennom. Noen brukte deler ble innkjøpt , noen nye, og noe ble bare stelt til sånn noenlunde.
Resultatet ble en sykkel som var i bra teknisk stand, men ikke i noen utstillingsstand.
Kunne skrevet mye om denne prosessen, men den "korte" oppsummeringen min har allered blitt alt for lang ser jeg.
I juli 2018, kunne sykkelen endelig taes i bruk, nytt kjøreutstyr ble innkjøpt, da det gamle på mystisk vis hadde både krympet noe voldsomt og blitt utdatert. Synes til og med hjelmen var blitt en smule trang
Har kost meg på CXen i to sesonger og 10000 km, og virkelig gjennoppdaget gleden ved å kjøre motorsykkel.
Jeg vil våge å påstå at jeg har enda større glede av det nå en forrige gang. Samtidig har jeg følt at CXen har vært litt liten for meg, både motormessig, og ikke minst rent fysisk. Har tenkt en del på å oppgradere til sesongen 2020, gjerne med en sykkel som er litt mer egnet for lengre turer osv. For to uker siden ble den lagt ut på Finn.no nærmest som en impulshandling , og forrige søndag ble den hentet av ny eier.
Ny ,eller litt nyere sykkel er på gang, og om det går som jeg håper blir avtale ingått i løpet av uken. Blir spennende...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Erik_B70 den 09 sep 2020, 10:41, redigert 3 ganger totalt.
Re: Erik_B70 - Tilbake i salen etter 20 år
Kult! Gleder meg til fortsettelsen :-)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Erik_B70 - Tilbake i salen etter 20 år
Heisan og velkommen som MCsidistblogger !
Artig lesning og ser fram til å lese mer. Ikke minst om hva slags sykkel du havner på. Bilder er selvskrevne her inne når maskinen er på plass :) .
Ellers må jeg si det var triste bilder å se av Hondaklassikeren i skuret ...
Bra at du fikk reddet den! Så får man håpe at den nye eieren også ser verdien av å ta vare på den .
Artig lesning og ser fram til å lese mer. Ikke minst om hva slags sykkel du havner på. Bilder er selvskrevne her inne når maskinen er på plass :) .
Ellers må jeg si det var triste bilder å se av Hondaklassikeren i skuret ...
Bra at du fikk reddet den! Så får man håpe at den nye eieren også ser verdien av å ta vare på den .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Erik_B70
- Innlegg: 189
- Registrert: 27 jul 2018, 14:04
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS - 1997
- Sted: Radøy , Vestland
Re: Erik_B70 - Tilbake i salen etter 20 år
Takktakk !AJ skrev: ↑26 jan 2020, 18:10 Heisan og velkommen som MCsidistblogger !
Artig lesning og ser fram til å lese mer. Ikke minst om hva slags sykkel du havner på. Bilder er selvskrevne her inne når maskinen er på plass :) .
Ellers må jeg si det var triste bilder å se av Hondaklassikeren i skuret ...
Bra at du fikk reddet den! Så får man håpe at den nye eieren også ser verdien av å ta vare på den .
Kommer nok bilder og informasjon om ny maskin ja . Budsjettet er fremdeles ikke enormt for MC hobbyen, så noe voldsomt moderne greier blir det ikke. Men noen hakk opp blir det så absolutt.
Ja, den så trist ut. Den hadde aller helst fortjent å bli satt tilbake i 100 % original stand. Men det hadde krevd solide investeringer i deler, og regnestykket hadde ikke gått opp.
Mener selv resultatet ble et bra kompromiss, og jeg har intrykk av at ny eier vil ta godt vare på den.
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6988
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Erik_B70 - Tilbake i salen etter 20 år
https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=302026#p302026
CX 500 må være den japanske sykkelen det er laget flest forskjellige modeller og varianter av, inkl CX 650.
CX 500 må være den japanske sykkelen det er laget flest forskjellige modeller og varianter av, inkl CX 650.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Erik_B70 - Tilbake i salen etter 20 år
En X av meg hadde en CX 500C, veldig morsom sykkel selv om den verken er av de største eller mest motorsterke!Erik_B70 skrev: ↑26 jan 2020, 17:38 Har kost meg på CXen i to sesonger og 10000 km, og virkelig gjennoppdaget gleden ved å kjøre motorsykkel.
Jeg vil våge å påstå at jeg har enda større glede av det nå en forrige gang. Samtidig har jeg følt at CXen har vært litt liten for meg, både motormessig, og ikke minst rent fysisk. Har tenkt en del på å oppgradere til sesongen 2020, gjerne med en sykkel som er litt mer egnet for lengre turer osv. For to uker siden ble den lagt ut på Finn.no nærmest som en impulshandling , og forrige søndag ble den hentet av ny eier.
Ny ,eller litt nyere sykkel er på gang, og om det går som jeg håper blir avtale ingått i løpet av uken. Blir spennende...
Men den hadde en forferdelig heiseffekt husker jeg!
Kjørte man litt "inspirert" så måtte man ha litt pådrag gjennom hele svingen, slapp man opp gassen så sank den sammen og "buklanda"!
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.
I'm sorry, but that's just the way I am.
- Erik_B70
- Innlegg: 189
- Registrert: 27 jul 2018, 14:04
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS - 1997
- Sted: Radøy , Vestland
Re: Erik_B70 - Tilbake i salen etter 20 år
Det er slett ikke umulig . Finnes en hel del forskjellige ja.Jompa skrev:https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=302026#p302026
CX 500 må være den japanske sykkelen det er laget flest forskjellige modeller og varianter av, inkl CX 650.
Mange har også endt opp som caferacere i diverse fasonger.
Noen mer vellykkede enn andre i mine øyne.
Sent from my iPad using Tapatalk
- Erik_B70
- Innlegg: 189
- Registrert: 27 jul 2018, 14:04
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS - 1997
- Sted: Radøy , Vestland
Re: Erik_B70 - Tilbake i salen etter 20 år
Kan kjenne meg igjen i det , ja .KåreDump skrev:En X av meg hadde en CX 500C, veldig morsom sykkel selv om den verken er av de største eller mest motorsterke!Erik_B70 skrev: ↑26 jan 2020, 17:38 Har kost meg på CXen i to sesonger og 10000 km, og virkelig gjennoppdaget gleden ved å kjøre motorsykkel.
Jeg vil våge å påstå at jeg har enda større glede av det nå en forrige gang. Samtidig har jeg følt at CXen har vært litt liten for meg, både motormessig, og ikke minst rent fysisk. Har tenkt en del på å oppgradere til sesongen 2020, gjerne med en sykkel som er litt mer egnet for lengre turer osv. For to uker siden ble den lagt ut på Finn.no nærmest som en impulshandling , og forrige søndag ble den hentet av ny eier.
Ny ,eller litt nyere sykkel er på gang, og om det går som jeg håper blir avtale ingått i løpet av uken. Blir spennende...
Men den hadde en forferdelig heiseffekt husker jeg!
Kjørte man litt "inspirert" så måtte man ha litt pådrag gjennom hele svingen, slapp man opp gassen så sank den sammen og "buklanda"!
Artig sykkel, men innbyr ikke til veldig «inspirert» kjøring.
Skulle gjerne beholdt den som en nummer to sykkel, men har litt for mange gamle biler og slikt også, så noe måtte vekk.
Sent from my iPad using Tapatalk
- Erik_B70
- Innlegg: 189
- Registrert: 27 jul 2018, 14:04
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS - 1997
- Sted: Radøy , Vestland
Re: Erik_B70 - Ny maskin på tunet.
Da var endelig by maskin på tunet, og vi kan begynner å glede oss til våren som er i anmarsj.
Valget falt på en sykkel som jeg håper har en god sittestilling for en middelaldrende mann
Litt spennende , da jeg hverken har prøveskjørt eller prøvesittet...
Har hatt lyst på en slik en stund, og når et bra eksemplar dukket opp, tok jeg sjansen på å kjøpe den usett.
Den kom til Bergen med lastebil i dag, og har ikke fått den av hengeren ennå, men så langt er intrykket meget bra.
Den er meget pen for å være 23 år synest jeg. Og bærer preg av godt vedlikehold.
Det ble en BMW K1200RS , som jeg gleder meg veldig til å få mange fine turer med i 2020 sesongen .
Valget falt på en sykkel som jeg håper har en god sittestilling for en middelaldrende mann
Litt spennende , da jeg hverken har prøveskjørt eller prøvesittet...
Har hatt lyst på en slik en stund, og når et bra eksemplar dukket opp, tok jeg sjansen på å kjøpe den usett.
Den kom til Bergen med lastebil i dag, og har ikke fått den av hengeren ennå, men så langt er intrykket meget bra.
Den er meget pen for å være 23 år synest jeg. Og bærer preg av godt vedlikehold.
Det ble en BMW K1200RS , som jeg gleder meg veldig til å få mange fine turer med i 2020 sesongen .
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Erik_B70 den 05 feb 2020, 13:50, redigert 1 gang totalt.
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23041
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Erik_B70 - Ny maskin på tunet
Den bimmern der mener jeg at jeg har sett før her inne?
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23041
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Erik_B70 - Ny maskin på tunet
Jeg er sagtens ikke sikker altså, men det er liksom noe kjent med den... Enten har jeg sett den her inne, eller så har jeg sett den på et treff, eller kanskje bare jeg har sett en helt lik en ett annet sted...
Men det kan også være en ytterst vag sjanse for at jeg bare fantaserer....
Re: Erik_B70 - Ny maskin på tunet
Kan nok stemme. Jeg sikla på en som ligner veldig og delte link til annonse. Grattis Erik_B70 :-)
-
- Innlegg: 705
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Sted: Skien
Re: Erik_B70 - Ny maskin på tunet.
Erik_B70 skrev: ↑05 feb 2020, 13:48 Da var endelig by maskin på tunet, og vi kan begynner å glede oss til våren som er i anmarsj.
Valget falt på en sykkel som jeg håper har en god sittestilling for en middelaldrende mann
Litt spennende , da jeg hverken har prøveskjørt eller prøvesittet...
Har hatt lyst på en slik en stund, og når et bra eksemplar dukket opp, tok jeg sjansen på å kjøpe den usett.
Den kom til Bergen med lastebil i dag, og har ikke fått den av hengeren ennå, men så langt er intrykket meget bra.
Den er meget pen for å være 23 år synest jeg. Og bærer preg av godt vedlikehold.
Det ble en BMW K1200RS , som jeg gleder meg veldig til å få mange fine turer med i 2020 sesongen .
36F469DE-70CD-4A68-BA91-9649394709B4_1_201_a.jpegFE9B715D-1F0A-47AD-B01D-88DA971E2321.jpeg
Gratulerer så masse fra en BMW entusiast.
Kjøpte selv "ny" BMW i November som er uprøvd!
- Erik_B70
- Innlegg: 189
- Registrert: 27 jul 2018, 14:04
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS - 1997
- Sted: Radøy , Vestland
Re: Erik_B70 - Ny maskin på tunet
Du har helt rett. Den har tilhørt et forummedlem.
Men den har hatt et par eiere i mellom,tror jeg ,og nå dukket den opp i ei MC sjappe i Molde.
Men den har hatt et par eiere i mellom,tror jeg ,og nå dukket den opp i ei MC sjappe i Molde.