Dette er da en '86 K100RS med snaue 54.000 på telleverket. Har forstått det slik at når det gjelder 80-talls K-sykler så er det gjerne lurere å se etter høyere kilometerstand, da motorene er tilnærmet skuddsikre og syklene da ikke har "stått i hjel". Så får tiden vise om det var lurt av meg å gå for en med lav kilometerstand. :)
Drømmen har siden jeg begynte å lete etter sykkel vært å bygge om til scrambler type, men livssituasjon får foreløpig diktere dette. Enn så lenge er planen å holde den ved like med service og det som trengs av slitedeler, og bruke den i original stand gjennom noen sesonger. I tillegg er denne nesten for fin til å bygge om i det hele tatt.
Når jeg plukket opp sykkelen på lørdag som var, hadde den fått nytt batteri og oljeservice på motor, og svev som en klokke. Selger hadde jukset litt og varmet sykkelen godt opp før jeg kom. Senere fant jeg ut at den går dårlig på tomgang når den er kald, og det kan av og til høres en liten bankelyd fra motoren, som visstnok ikke er uvanlig for disse syklene.
En liten liste med planer utover våren!
- Lufte bremser
- Bytte "gummikuler/apeballer" i dynamo
- Nytt luftfilter
- Nytt bensinfilter
- Nye tennplugger
- Ny kjølevæske
- Olje girkasse
- Olje kardang
- Nye dekk
Folket vil kanskje se noen bilder av herligheten også?

Jeg går utifra at det blir "litt" skruing i ny og ne fremover, så om det finnes noen K-guruer på forumet så tar jeg imot tips med stor takk, og kommer nok ikke til å nøle med å spørre heller! :)