ZZR-Erling skrev: 19 apr 2020, 19:54
Motoreffekt er no issue, økonomi er. Hvis jeg vil ha det morro tar jeg ut BMW Z4'n med 220hk. Stasjonsvogna er en "a til b bil".
Hvis økonomi er viktig, så skal du velge en 2,4 diesel, om det er 130, 163 eller 185 er ikke viktig, det er samme motor. Min bruker ifølge computer 0,45, men egentlig 0,55-0,6 på langkjøring, ca. 0,7 på småkjøring med automat(Toyota kasse visstnok). D5 ble brukt de første åra på 163Hk, men ble endret senere, og da mener jeg det var D3 som var 163Hk. Min 2004 har passert 300k and still going strong. Alle biler har sine feil, noen mer enn andre, tror du må tilbake til MB W123 for å finne en nærmest skuddsikker bil.
Min hadde gått ca.200k når jeg kjøpte den, og stakkar den hadde jo vært på verksted for service hele sitt liv, så det det var godt den fikk litt pleie.
edit: glemte jeg å nevne at det var V70.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650