Dekkskift. Spesielle hensyn med ABS?
- niko
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Dekkskift. Spesielle hensyn med ABS?
Har tatt av hjul på Yamaha TDM 850 et par ganger uten problemer. Må skifte bakdekk på min "nye" Tdm 900 med ABS. Er det noen spesielle hensyn jeg må ta med ABS eller er det bare å nappa av kaliperen her også? Det ser greit ut i servicemanualen, men alltid lurt å spørre for sikkerhets skyld :-). Jammen går det fort fra et dekk er litt slitt til helt utslitt!
- FredrikE24
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Re: Dekkskift. Spesielle hensyn med ABS?
Det eneste forskjellen er at du må skru av ABS-sensor som er festet med en enkel skrue, ikke så mye du kan gjøre feil derniko skrev: 11 jul 2020, 20:05 Har tatt av hjul på Yamaha TDM 850 et par ganger uten problemer. Må skifte bakdekk på min "nye" Tdm 900 med ABS. Er det noen spesielle hensyn jeg må ta med ABS eller er det bare å nappa av kaliperen her også? Det ser greit ut i servicemanualen, men alltid lurt å spørre for sikkerhets skyld :-). Jammen går det fort fra et dekk er litt slitt til helt utslitt!

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Nemlig!Ketil skrev: 11 jul 2020, 20:29Det eneste forskjellen er at du må skru av ABS-sensor som er festet med en enkel skrue, ikke så mye du kan gjøre feil derniko skrev: 11 jul 2020, 20:05 Har tatt av hjul på Yamaha TDM 850 et par ganger uten problemer. Må skifte bakdekk på min "nye" Tdm 900 med ABS. Er det noen spesielle hensyn jeg må ta med ABS eller er det bare å nappa av kaliperen her også? Det ser greit ut i servicemanualen, men alltid lurt å spørre for sikkerhets skyld :-). Jammen går det fort fra et dekk er litt slitt til helt utslitt!![]()
Der kom du meg i forkjøpet

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- niko
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Takker igjen, begge to :-)