Fintenkte på om å ta med ekstra nøkkel til sykkelen. Den røde kode nøkkelen

Tittet litt i manualen på nett: https://cdn.yamaha-motor.eu/owner-manua ... 199EGE.PDF
Ikke noe sjakktrekk det tror jeg.
Har noen erfart at det er behov for kode om på tur ?
Kodenøkkelen, som (selvfølgelig...Solo-rider skrev: 11 aug 2020, 19:35 Vurderer ta meg en langweekend tur neste uke...
Fintenkte på om å ta med ekstra nøkkel til sykkelen. Den røde kode nøkkelen?
Tittet litt i manualen på nett: https://cdn.yamaha-motor.eu/owner-manua ... 199EGE.PDF
Ikke noe sjakktrekk det tror jeg.
Har noen erfart at det er behov for kode om på tur ?
Joda, du har et poeng her.pekle skrev: 11 aug 2020, 19:45 Nei, men du har to svarte - kan være greit å ha en ekstra på en lur plass sånn i tilfelle du skulle miste den ene. (kan jo hende den lureste plassen er hjemme, slik at kona kan komme kjørende med den i nødens stund)
Eneste jeg har vært borti er at batteriet på keyless-senderen var tomt, så har et nytt batteri liggende i toppboksen.
Samme her.dypen skrev: 11 aug 2020, 20:08 Nøkler, kortholder (lommebok) og telefon må jeg ha stålkontroll på, bestandig faste plasser på valgt antrekk :)
Svett ja. Da er det full gass til vi har full kontroll
Glemte å nevne cash. Hadde det også.niko skrev: 11 aug 2020, 20:27 Jeg har gammaldags nøkkel og har ekstra både til bokser og sykkel på lur plass. Og litt cash :-)
Fikk melding på displayet at nøkkelen var utenfor "range" da jeg var på tur med niko på Helgelandskysten i fjor.
Mener kan bruke orange KTM nøkkelen 3 ganger men DA er det over og må ha den til forhandler for å rydde opp. Tror jeg. Om tilsvarende for andre merker vet jeg ikke.AJ skrev: 11 aug 2020, 19:44 Kodenøkkelen, som (selvfølgelig...) er orange når det gjelder KTM, lar jeg ligge hjemme.
Bruker man denne i nødens stund nullstilles systemet og gjør det umulig å få startet sykkelen.
Samme system på min. Veldig enkelt og greit!FredrikE24 skrev: 11 aug 2020, 21:44 BMWen har fått levert to hovednøkler og en nøkkel som er kun selve nøkkelbladet som det er boret et lite hull i. Denne sitter montert på et lurt sted på sykkelen på de lengre turene. En nøkkel passer alle låser. Greit sånn sett. Ingen startsperre, keyless eller alarm å ta hensyn til.
Det fine er at jeg kan bestille nye løser og nøkler på sykkelens chassinummer og få det i posten ferdig på et blunk.
Cash er i dagens tider undervurdert. Med dagens digitale verden er vi så sårbare at vi aner det ikke selv engang. Jeg har alltid litt cash på meg, ikke store summen, men nok til en tank med fuel uansett hva jeg kjører og mat i en dag eller 2. Har på ingen måte fått "nåja" for noe men har vært ute for et par episoder der jeg med cash elegant har fått gjort og skaffet meg det jeg trengte mens andre løp som hodeløse høns og fikk panikk når bank terminalene ikke virket. Det gir en uforklarlig deilig følelse også.... Være litt Mr. Bean og legge penger på disken og se de andre rive seg i håretniko skrev: 11 aug 2020, 20:27 Jeg har gammaldags nøkkel og har ekstra både til bokser og sykkel på lur plass. Og litt cash :-)