Hei,
Sliter med å få løsnet et eksosanlegg fra sylinderen. Sitter bom fast. Noen her på forumet som har gode tips?
Løsne eksosanlegg fra sylinder
Løsne eksosanlegg fra sylinder
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Re: Løsne eksosanlegg fra sylinder
Heisan!
Og velkommen til oss her på MCsiden.no
!
Jeg har selv aldri gått løs på en slik jobb som du er i ferd med å gjøre.
Men jeg har jobbet med å få løs andre "fastgrodde" skruer og bolter. Og i flere av de tilfellene har jeg med godt hell brukt en del FluidFilm spray, som altså har hjulpet i de fleste tilfellene. Denne spesielle sprayen har svært gode kryp- og smøreegenskaper og god evne til å løse opp rust.
Så hvis du har et FluidFilm Antirustverksted i nærheten anbefaler jeg en tur innom der og kjøper et par slike spraybokser .
Spray på og la virke en god stund for så å se om det virker. Noe jeg tror det gjør :) .
Lykke til!
Og velkommen til oss her på MCsiden.no

Jeg har selv aldri gått løs på en slik jobb som du er i ferd med å gjøre.
Men jeg har jobbet med å få løs andre "fastgrodde" skruer og bolter. Og i flere av de tilfellene har jeg med godt hell brukt en del FluidFilm spray, som altså har hjulpet i de fleste tilfellene. Denne spesielle sprayen har svært gode kryp- og smøreegenskaper og god evne til å løse opp rust.
Så hvis du har et FluidFilm Antirustverksted i nærheten anbefaler jeg en tur innom der og kjøper et par slike spraybokser .
Spray på og la virke en god stund for så å se om det virker. Noe jeg tror det gjør :) .
Lykke til!

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Trolig "kokset" fast. Spray-remedier kan hjelpe. Lett kakking med hammer og en stang eller meisel mot festeringen kan hjelpe. Kan prøve oppvarming også.
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Dusj på med litt sprayguffe som 5-56 eller wd 40. Flere ganger i løpet av er døgn og så kakker du på røret med en gummi/plastklubbe. Da bør det løsne. Når det løsner sprayer du mer guffe i skjøten og rugger det ut
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Har prøvd med 5-56 varmepistol og gummikubbe å slå på røret. Lite som skjer på selve ringen, mens røret løsner i fra ringen. Litt redd for at røret kommer til å gå av etterhvert helt innme.
Har du skrudd av ALLE boltene som potta er festet fast med?
Alle boltene er skrudd av.