Har kjøpt en V-strom 650, som siste eier ikke tok service på i 2020, og de 2 foregående servicene har blitt utført av eier, kvittering på alle deler fulgte sykkelen, i tillegg til notat om hva som eksakt er utført. Sykkelen er nå gått 28800,og normalt skulle det vært gjort en service på 24 000, deler er da skiftet på dette intervallet.
En god venn som normalt demonterer og monterer sin sønn's crosser (250 cc) mellom annet hvert ritt(kjører aktiv),og har vært litt innom landslaget etc. og er vel den mest kompetente person jeg kjenner og har 100% tillitt til. Han mener sykkelen er dønn strøken. Men....
Tenkte allikevel jeg skulle tatt en service for ny olje etc for sesongen, og har kontaktet verksted for å utføre dette. Verkstedet er hyggelige og informative... men maser noe voldsomt på at jeg da bør ta ventil justering når jeg først har den inne, og har da gitt meg pris på 12 600,- for å gjennomføre ny total 24 000 service inkl ventil kontroll/justering.
Føler jeg blir litt skviset i et hjørne.... verksted kommer med mye utspill om hva som kan skje... hvis ikke jeg gjør dette. Er det dumt å avstå fra dette? synes prisen er vel stiv.

Noen som har tips til hva jeg bør gjøre? Trodde det ville vært mer enn tilstrekkelig med en service på 3-3 500,-