Hei hei
Skulle svært gjerne hatt tips om hva som kan være feil, når jeg ved 6-7000rpm mister alt av kraft/dør ut så må «trillstarte»/tjuvstarte ifart for å komme igang igjen?? Er snakk om en ZX-9R 1999mod dette.
Mvh
Knut (ZX-9R 99)
Mister kraft/dør ut
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Mister kraft/dør ut
Dårlig bensintilførsel kan være årsak.
Slange som ligger i bend ? Tett filter, hvis det finnes ?
Slange som ligger i bend ? Tett filter, hvis det finnes ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Mister kraft/dør ut
Tus’n hjertelig for svar

Skal sjekke filter nå, men på tomgang stopper ikke turtall før sperra slår inn. Kun ved kjøring at d blir sånn. Virker som om det blir værre og værre for hvert gir jeg girer opp. Kan det være noe med clutchvaier/clutch’n evt?
Skal sjekke filter nå, men på tomgang stopper ikke turtall før sperra slår inn. Kun ved kjøring at d blir sånn. Virker som om det blir værre og værre for hvert gir jeg girer opp. Kan det være noe med clutchvaier/clutch’n evt?
- HeHy
- Innlegg: 508
- Registrert: 07 okt 2015, 16:05
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
- Bosted: Kristiansand
Re: Mister kraft/dør ut
Clutch ville gitt motsatt. Høyt turtall og ingen effekt.ZX-9R -99 skrev:Tus’n hjertelig for svar
Skal sjekke filter nå, men på tomgang stopper ikke turtall før sperra slår inn. Kun ved kjøring at d blir sånn. Virker som om det blir værre og værre for hvert gir jeg girer opp. Kan det være noe med clutchvaier/clutch’n evt?
Mer sannsynlig med ett tett bensinfilter eller slange kommet i klemm som jompa sa. Har du gjort noe som helst med sykkel før dette begynte å skje?
Bensinfilteret (evnt bensinpumpa kan være dårlig) er nok inni tanken, som en del av bensinpumpa. Kan feks være fullt av rust, eller gammel bensin som har ført til avleiringer.
Med 1999 modell så har du vel også forgassere, da kan også noe være tett av dyser feks.
Får du samme symptomer uansett hvor mye/lite gass du gir?
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Mister kraft/dør ut
er nok noe med tilførsel til forgasserene-det er nok flow/bensin til sakte kjøring men når en holder gassen litt mer åpen over noen sekunder så greier ikke systemet å etterfylle forgasserenes flottørkammer og den dør ut.
og det tar noen sekunder før det fylles så mye at tomgangskretsene får bensin igjen..
og det tar noen sekunder før det fylles så mye at tomgangskretsene får bensin igjen..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Mister kraft/dør ut
Ja. Det skjer bel i 3 fir når jeg passerer 5-6000rpm
- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Mister kraft/dør ut
Lenge siden ventilene er justert sist?
De skal sjekkes/justeres hver 12.000km.
Har også vært ute for noe lignende pga defekte plugghetter.
De skal sjekkes/justeres hver 12.000km.
Har også vært ute for noe lignende pga defekte plugghetter.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Re: Mister kraft/dør ut
Tusen takk for respons
. Fant faktisk ut at forgasser rekken var helt løs, åsså har jeg satt inn originalt luftfilter, noe som det ikke var. Venter på at Tanken skal tørke så den kan prøves
.