HarleyDavidsson skrev: 05 jan 2023, 18:31
Som sagt er det første sykkel, så jeg har jo egentlig ikke peiling på hva jeg vil ha utover utseende på sykkelen
Valg av første MC bør antakelig være et så trygt valg som mulig slik at man får en god start på MC-livet, for å formulere det på den måten.
Går man til innkjøp av en sykkel med f.eks. noe tvilsom servicehistorikk og som kanskje i tillegg har noen kjente feil, som mange eiere har fått erfare, så er det nok klokt å styre unna.
Selv gikk jeg for trygge Yamaha TDM 900, som hadde vært på markedet i 4-5 år allerede, da jeg skaffet meg min første MC etter 14 års pause fra MC-livet.
Fabrikkny sykkel siden jeg var i en økonomisk situasjon hvor dette lot seg gjøre på en forsvarlig måte.
Japansk sykkel fra en kjent produsent, noe som borger for god kvalitet i de aller fleste tilfeller. Også i mitt tilfelle i løpet av de årene jeg hadde denne og med tett innpå 60000 km. da jeg byttet den inn i annen sykkel.
Om Honda CX 500 fra 80-tallet vil være et bedre valg enn enn nyere Ducati skal ikke jeg mene så mye om annet enn at japansk er japansk og italiensk er italiensk...
Jeg har hatt sykler fra begge land og hadde flere problemer og "nykker" med den italienske enn den japanske. Likevel er det den italienske jeg savner mest...
Så når det gjelder motorsykler så er det en del forskjellige ting som spiller inn og bør tas med i vurderingen når valget skal tas.
Uansett og okkesom, godt sykkelvalg :) !