Da er Throttlemeisteren montert. Var enklere enn jeg trodde og her følger bilder og litt tekst fra monteringen. Beklager at bildekvaliteten ikke ble optimal...:
Først av med de gamle styrevektene:
[album]210[/album]
På venstre styrehåndtak trenger man ikke gjøre annet enn å skru styrevekta som består av fem deler - selve vekta, delen som skrus fast i styret, skruen som fester vekta til denne og to skiver:
[album]213[/album]
På gasshåndtaket skyves denne runde plastsylinderen på plass over gassrulla til den ligger an mot enden på denne:
[album]211[/album] [album]212[/album]
Så skal vekta med messingringen på plass på gasshåndtaket:
[album]218[/album]
Det følger med flere justeringsskiver i Throttlemeister pakka og her må man prøve seg fram for å se hvor mange man trenger:
[album]216[/album]
Og sånn blir det seende ut:
[album]219[/album]
Jeg tok bort to av justeringsskivene og dermed fikk jeg fint låst Throttlemesiter i den stillingen jeg ønsker. Dette gjøres ved å vri styrevekta i samme retning som man gir gass, dvs. seg
mot føreren. For å frigjøre Throttlemeister'n vris vekta i kjøreretningen, mao.
fra føreren.
Dette virket helt etter boka - i hvert mens sykker'n står parkert...
Følger også med dekaler som kan limes på plass innenfor den røde ringen på vektene. Den ene står det "Throttlemeister" på og skal sitte på venstre vekt, mens på den andre står det "On" og "Off" på er ment å sitte på "gass"vekta.
Greit med en slik påminnelse siden dette slett ikke er noe leketøy. Her må man være veldig klar over hva man driver med når Throttlemeisteren betjenes, noe det advares tydelig mot i den gode monteringsanvisningen som fulgte med.
Skal blir spennende å prøve dette systemet så snart det blir gode kjøreforhold. Kunne blitt i dag, men siden det fortsatt lå is på veien til langt utpå dagen ble det ingen sesongstart i dag heller...
